מערכת COL | יום י"ד תמוז ה׳תש״ע 26.06.2010

'המבשר' בביקור בחב"ד עמנואל: "רק משיח יפתור הסכסוך"

מנחם בן ישראל, כתב המוסף 'שבועי' המצורף מידי סוף-שבוע לעיתון החרדי הפופולארי 'המבשר' ביקר בעמנואל. במהלך הביקור, הוא הגיע גם לבית הכנסת החב"די בעיר, כדי לשמוע לראשונה את דעתם של המתפללים, המרכיבים את הקהילה הגדולה בעמנואל, על התסבוכת בעירם. ומה דעתם?  כנסו לקריאת הקטע הרלוונטי
'המבשר' בביקור בחב

מנחם בן ישראל, כתב המוסף 'שבועי' המצורף מידי סוף-שבוע לעיתון החרדי הפופולארי 'המבשר' ביקר בעמנואל. במהלך הביקור, הוא חתם את סיורו בבית הכנסת החב"די בעיר, כדי לשמוע את דעתם של המתפללים, המרכיבים את הקהילה הגדולה בעיר.

לאחר דין ודברים כואב שנשא עם כמה תושבים ספרדים שלעגו ל"משתכנזים", הוא כותב כך:

"עצוב, המשכתי משם אל בית-כנסת חב"ד הסמוך, כדי לראות מה חושבים חסידי חב"ד שמרכיבים את הקהילה החסידית הגדולה בעיר, כשבעים משפחות.

ברקע, רכסי הרים קיבלו לתוכם את השמש ששקעה אליהם באיטיות לאחר יום נוסף של עבודה מאומצת, צובעת בגוונים כתומים את העיר המוכה והחבולה לחינם.

בבית הכנסת החב"די התאספו בינתיים שלושה חסידים, מחכים למניין כדי שיוכלו לפתוח בתפילת מנחה. ניגשתי אליהם כדי לשמוע את דעתם. הראשון סירב להתייחס לנושא. השני אמר שאין לו מושג מה בדיוק קורה בין הצדדים, ואי-לכך הוא מעדיף שלא להתראיין.

השלישי, שישב והגה בספר "ליקוטי-שיחות" – ביאורים על פרשיות-השבוע, תקע בי מבט, נאנח אנחה קורעת לבבות והפטיר: "העניין מורכב. הדיפלומטיה לא עזרה, כיוון ששני הצדדים עומדים בתוקף על דעותיהם. האמן לי", אמר, רגע לפני שהפנה את מבטו שוב לכיוון הספר, "רק משיח יפתור את הבעיות באופן שכולם יהיו מרוצים". אני בטוח שלכך שני הצדדים מייחלים".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.