מערכת COL | יום י"ד תמוז ה׳תש״ע 26.06.2010

ברחבי הארץ נערכו התוועדויות לרגל "חג הגאולה"

לרגל י"ב תמוז - "חג הגאולה" של אדמו"ר הריי"צ נערכו התוועדויות ואירועים שונים בהם. בהתוועדויות סיפרו את סיפור המאסר והגאולה של הרבי, הפיקו את הלקחים האקטואליים, והצביעו על הקו המוביל בין הגאולה של הרבי אז, לגאולה הכללית, הקרובה לבוא, של עם ישראל כולו, למענה פועלים היום שליחי הרבי בכל פינה בעולם ● לדיווחים מההתוועדיות בשכונת רמות בירושלים, נתניה, ניצן, נצרת עילית, שערי עלייה ברמלה, ובורסת היהלומים  לדיווח ולתמונות 
ברחבי הארץ נערכו התוועדויות לרגל
מתוועדים בנתניה ובנצרת עילית

חסידי חב"ד בכל רחבי תבל ערכו לרגל י"ב תמוז - "חג הגאולה" של כ"ק אדמו"ר הריי"צ נ"ע, רבי יוסף-יצחק שניאורסון, הרבי הקודם מליובאוויטש  - התוועדויות ואירועים שונים, בהתאם למכתבו של הרבי כי "יום זה, הינו יום מסוגל להתוועדות והתעוררות לחיזוק התורה בכל אתר ואתר לפי עניינו".

גם בישראל, נערכו התוועדויות רבות, באירגון 262 סניפי בתי חב"ד בישראל. בהתוועדויות אלה סיפרו את סיפור המאסר והגאולה של הרבי, הפיקו את הלקחים האקטואליים, והצביעו על הקו המוביל בין הגאולה של הרבי אז, לגאולה הכללית, הקרובה לבוא, של עם ישראל כולו, למענה פועלים היום שליחי הרבי בכל פינה בעולם.

הנה מגוון דיווחים שהגיעו אל שולחן המערכת:

ביום שלישי אור לחג הגאולה של רבי הריי"צ י"ב תמוז התקיימה בבית כנסת חב"ד רמות א' בירושלים התוועדות עם הרב בנימין זילברשטרום מספריית 'היכל מנחם' בירושלים. הרב זילברשטרום חיזק את המשתתפים בעניין שיעורי התורה וחינוך הילדים, תוך שימת דגש על מסירות הנפש של בעל הגאולה על עניין החינוך שיש להחדיר במחונכים להט וחיות בכל עניין של קדושה גם כשמדובר על מנהגי ישראל. כמו כן סיפר הרבה זילברשטרום מזיכרונותיו של הרה"ח ר' לייזער נאנס ז"ל שהיה נוחח בדירת הרבי הריי"צ בזמן שבאו לאסור אותו. בהתוועדות התקיימה הגרלה על כרטיס טיסה לרבי.

בית חב"ד גוש קטיף אירגן התוועדות וסעודת מצוה לרגל י"ב-יג תמוז. האירוע נחוג לרגל 5 שנים לנס ההצלה של יגאל קירשנזפט מהפציעה הקשה מפגיעת הפצמ"ר בגוש-קטיף. הרב שמואל כהן מנחלת הר חב"ד התוועד עם המשתתפים. הנגן מרדכי חדד הנעים בנגינות ולסיום צפו הנוכחים בסרט על הרבי ובתמונות הנס. 

בית חב"ד במרכז היהלומים הישראלי ערך התוועדות לרגל "חג הגאולה" י"ב-י"ג תמוז עם השליח הרב חגי הלוי שסיפר את סיפור המאסר והגאולה, והזמין את אחד המתוועדים לספר את סיפור בריחתו כילד רך בשנים מידי זרועות הקומוניזם, ואת תהליך עלייתו לארץ וחזרתו בתשובה.

הרב יצחק מנדלזון התועד לרגל י"ב תמוז עם תלמידי כולל תפארת מנחם לעולי רוסיה של בית חב"ד שערי עליה בלוד. הרב מנדלזון סיפר באידיש על פרשת המאסר והגאולה. בהתועדות השתתפו רב הקהילה הרב אברהם חזן וראש הכולל הרב משה הורביץ.

קהל גדול רחב ומגוון התכנס ובא בשערי ישיבת "דברי מנחם" חב"ד נתניה, כדי לחגוג את יום גאולתו של כ"ק אדמו"ר הריי"צ נ"ע ממאסרו ברוסיה הקומניסטית "בעוון" הפצת התורה והיהדות. אורח הכבוד רב העיר אילת ומשלוחי הרבי לאה"ק הרב יוסף הכט ריתק את הקהל בלהט חסידי ובסיפורים מאלפים אודות האירועים וההשתלשלות הניסית שהובילה לגאולתו של הרבי הריי"צ וכן על ימי מסירות הנפש של החסידים ברוסיה הסובייטית. עוד השתתפו בהתוועדות ונשאו דברים שלוחי הרבי לנתניה וצוות הישיבה.

ביום חמישי האחרון התקיימה בבית הכנסת חב"ד מיוחד בנצרת עילית התוועדות לרגל חג הגאולה י"ב-י"ג בתמוז. את ההתוועדות שאורגנה ע"י בית חב"ד בנצרת עילית בראשות השליח הרב שמשון הלפרין הנחה בטוב טעם מנהל בית הספר חב"ד בעיר הרב דני לוי.

את ההתוועדות פתח משפיע הקהילה הרב דוד טייכטל ומיד לאחריו בירך את הנוכחים הממונה על המועצה הדתית מר מנחם ועקנין. לאחר מכן נאם אורח הכבוד - הרב מרדכי מנשה לאופר, שליח לרובע י"א באשדוד ומחבר הספר ימי מלך, אשר סיפר את סיפור המאסר והגאולה ועוד סיפורי הווי חסידי אשר ריתקו את הקהל הרב שהגיע להשתתף באירוע.

בהמשך הערב הגיע גם הרב ישעיהו הרצל רב העיר והקהילה אשר הגיע היישר מחופה שערך מוקדם יותר באותו ערב. בהתוועדות השתתפו מעל 150 איש, אנ"ש לצד מקורבים, אשר קיבלו על עצמם החלטות טובות להוספה בענייני תורה ומצוות. 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.