מערכת COL | יום י"ג תמוז ה׳תש״ע 25.06.2010

שני חב"דניקים מיצהר חוייבו לשלם למדינה חצי מיליון שקלים

בצעד נדיר נדרשו שני חסידי חב"ד מיצהר: ר' יצחק סנדרוי ור' יוסף פילנט לפצות את המדינה על הטרחה הכרוכה בפינוים ממאחז בלתי חוקי שהקימו. סכום הפיצוי: יותר מחצי מיליון שקלים  לסיפור המלא
שני חב
ישראל היום

בצעד נדיר נדרשו שני חסידי חב"ד מיצהר: ר' יצחק סנדרוי ור' יוסף פילנט לפצות את המדינה על הטרחה הכרוכה בפינוים ממאחז בלתי חוקי שהקימו. סכום הפיצוי: יותר מחצי מיליון שקלים.

ב2004-איתרו פקחי המנהל האזרחי מאחז בלתי מורשה בשם "גבעת להבה" שהוקם מחוץ ליישוב יצהר. במקום נמצאו שני קרוואנים שהחזיקו יצחק סנדרוי ויוסף פילנט  והיו בבעלות המטה למען ארץ ישראל.

בעקבות איתור הבנייה הבלתי חוקית מסרו הפקחים לסנדרוי ולפילנט צווי הפסקת עבודה. למרות זאת כחודשיים לאחר מכן הבחינו הפקחים שעבודת הבנייה במקום נמשכת. בינואר 2005 בעוד השניים ממשיכים להפר את החוק הגיעו למקום עשרות שוטרים וחיילים - והחלו לפנות את המאחז. לאחר הפינוי הגישו סנדרוי ופילנט תביעה נגד המדינה ודרשו לקבל פיצוי עבור נזקים שנגרמו לקרוואנים בעת פינוים.

ואולם המדינה הגישה נגדם כתב תביעה נגדי באמצעות פרקליטות מחוז תל אביב. לטענתה כוחות הביטחון נתקלו בהתנגדות אלימה מצד מחזיקי הקרוואנים ומצד תושבים נוספים שהגיעו למקום.

עוד נטען כי מאחר שאנשי המאחז לא קיימו את החוק ובכך אילצו את השוטרים ואת החיילים לעשות את מה שעל המתנחלים היה לבצע עליהם לפצות את צה"ל ואת המשטרה ב578 349-אלף שקלים - החזר מלא של הוצאות הפינוי. ואכן שלשום קיבלה שופטת בית משפט השלום בנתניה קולנדר אברמוביץ את עמדת המדינה ופסקה שעל סנדרוי ופילנט לשלם את מלוא הסכום.

עו"ד אביעד ויסולי מהמטה למען ארץ ישראל מסר בתגובה כי "לא מסרו לפילנט ולסנדרוי את כתב התביעה ויצא פסק דין מבלי שיכלו להגיב על כתב התביעה. אני מעריך שפסק הדין יבוטל."כמו כן נמסרה תגובה מהיישוב יצהר לפיה "העובדה שביהמ"ש לא טרח לקיים הליך שיפוטי תקין וממצה מדגישה את להיטות הממסד לפגוע בהתיישבות. האבסורד והרשע זועקים לשמים".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.