מערכת COL | יום י"א תמוז ה׳תש״ע 23.06.2010

סגן נשיא ארה"ב: "העולם היום צריך את חב"ד" ● סיקור מיוחד

התבטאויות נדירות במיוחד השמיע סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן במהלך מפגש סגור בוושינגטון עם 100 רבני ושלוחי חב"ד ותומכיהם מרחבי העולם ● "העולם היום צריך את חב"ד: חכמה, בינה ודעת. קשה לראות את שלושת האיכויות האלה משולבות יחד. אני עומד בפניכם כמעריץ", הצהיר הסגן של ברק אובמה ● במפגש שהיה סגור לתקשורת, ביידן סיפר על ידידותו על ראש-הממשלה בנימין נתניהו שהוא כינה 'ביבי' והביע אכזבתו מפרשיית רמת שלמה "שיצאה מפרופורציות. חשבתי שהעסק סגור שנסעתי משם" ● COL בתיעוד בלעדי מהמפגש לסיפור המלא
סגן נשיא ארה
"העולם צריך אתכם". ביידן במפגש הסגור עם שלוחי חב"ד ● צילומים: COL ניו-יורק

מאת חיים ברון, COL

כש-100 רבני ושלוחי חב"ד ותומכיהם מרחבי העולם נכנסו לבית הלבן ביום חמישי בשבוע שעבר למפגש עם בכירי הממשל האמריקאי, הם לא ציפו שסגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן יצטרף אליהם.

השתתפותו של ביידן נשמרה בסוד על-ידי המארגנים - ידידי ליובאוויטש באמריקה בהנהלת הרב לוי שם-טוב.

אבל ההפתעה הגדולה הגיעה כשסגן הנשיא הבחין בידיד משכבר ימים ומיהר לרדת מהבמה כדי לחבק את הרב אברהם שם-טוב, יו"ר אגודת-חסידי-חב"ד העולמית ושליח הרבי לבית הלבן.

"אתה מהחבר'ה הטובים", סגן הנשיא אמר כשהוא חזר לדוכן הנואמים וסיפר לקהל כמה ידע הוא צבר מהרב שם-טוב לאורך השנים על הרבי מליובאוויטש, תנועת חב"ד העולמית, ארץ ישראל והעם היהודי.

"הרב שם-טוב ואני מכירים כבר שנים רבות - עוד לפני שהצבת את המנורה בחצר הבית הלבן. אני תמיד מתבדח עם הצוות שלי, יש כל-כך הרבה יהודים בצוות שלי - מה עם אדם אירי-קתולי כמוני?"

"נהנתי לעבוד איתך וזו הנאה לראות איך בנך גדל להיות מנהיג", ביידן הוסיף בהתייחסות לרב לוי שם-טוב, השליח בוושינגטון שארגן את הועידה המרשימה.

"העולם היום צריך את חב"ד: חכמה, בינה ודעת. קשה לראות את שלושת האיכויות האלה משולבות יחד. אני עומד בפניכם כמעריץ," הוא הצהיר.

דבריו כללו אמירות חזקות על המחוייבות של ארה"ב לישראל ולעם היהודי. בהתייחסו למשפט המפורסם "לעולם לא עוד" נגד השואה האיומה, אמר ביידן: "אנחנו צריכים לשמור על ביטחונה של ישראל מפני שזה יכול לקרות שוב."

במפגש שהיה סגור לתקשורת, ביידן סיפר על ידידותו על ראש הממשלה בנימין נתניהו שהוא כינה "ביבי" והביע אץ אכזבתו מפרשיית רמת שלמה "שיצאה מפרופורציות. חשבתי שהעסק סגור שנסעתי משם".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.