מערכת COL | יום ח' תמוז ה׳תש״ע 20.06.2010

צלבי קרס בבית כנסת חב"ד בראשל"צ: "תחזרו לפולין"

אלמונים ריססו הלילה צלבי קרס וכתובות נאצה בבית כנסת חב"ד ברחוב נורדאו בראשון לציון ● האלמונים שריססו את הכתובת וצלבי הקרס נכנסו כנראה למקום במהלך הלילה דרך שעריו, שהיו פתוחים. הם הגיעו לאזור נטילת הידיים, ושם ריססו שני צלבי קרס, ואת הכתובת "תחזרו לפולין" ● "האבסורד הוא שהכתובות רוססו דווקא על בית כנסת חב"ד, הידועה כמי שלא מפלה בין אשכנזים לספרדים, ומקבלת את כולם בשווה, ללא הבדל צבע, גזע ומין'', סיפר ל-Ynet שרון גושן, אחד המתפללים  לדיווח ולתמונות  
צלבי קרס בבית כנסת חב
הכתובות הבוקר בבית כנסת חב"ד, הבוקר ● צילום: COL

אלמונים ריססו הלילה (יום א') צלבי קרס וכתובת אנטישמית בבית כנסת חב"ד בראשון-לציון. המתפללים שהגיעו לבית הכנסת הבוקר הבחינו בכתובת ובסמלים הנאציים, והגישו תלונה במשטרה. "אנחנו פשוט מזועזעים", אמר אחד מהם. 

בית הכנסת המדובר נמצא בצומת הרחובות נורדאו והכרמל בעיר. מי שמתפללים בו על פי רוב הם אנשים מבוגרים, חלקם ניצולי שואה. 

האלמונים שריססו את הכתובת וצלבי הקרס נכנסו כנראה למקום במהלך הלילה דרך שעריו, שהיו פתוחים. הם הגיעו לאזור נטילת הידיים, ושם ריססו שני צלבי קרס, ואת הכתובת "תחזרו לפולין".

מי שראה ראשון את כתובות הנאצה היה גבאי בית הכנסת, שהגיע הבוקר בסביבות 06:00. הוא מיהר להתקשר לכמה מתפללים, ולאחר מכן הלך לתחנת המשטרה המקומית כדי להגיש תלונה. מתפללים שהגיעו אחריו עוד הספיקו לראות את הכתובת וצלבי הקרס, ונחרדו.

"יש המון מתפללים שחוו על בשרם את תקופת השואה", סיפר ל-Ynet שרון גושן, אחד המתפללים. "הזדעזענו לראות שיש עדיין במדינת ישראל ביטויי אנטישמיות כאלה. אנחנו מקווים שהמשטרה תתפוס מהר מאוד את אלה שעומדים מאחורי הכתובות".

הוא הוסיף: ''האבסורד הוא שהכתובות רוססו דווקא על בית כנסת חב"ד, הידועה כמי שלא מפלה בין אשכנזים לספרדים, ומקבלת את כולם בשווה, ללא הבדל צבע, גזע ומין''.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.