מערכת COL | יום ה' תמוז ה׳תש״ע 17.06.2010

הרב דרוקמן מתריע: מחר יאסרו עלינו ללמד חסידות

"בחב"ד אין שום הבדל ממש בין ספרדי לאשכנזי", אומר ל-COL הרב דוד מאיר דרוקמן, אך מתריע כי "מחר עלולים לאסור על מוסדות חב"ד ללמוד את תורת החסידות, עקב העובדה כי בתורת החסידות ישנם כידוע ביאורים ארוכים אודות  מעלתו ורוממותו של היהודי. ואו-אז יצוץ איזה מתחכם בבג"צ ויטען שיש בכך "חינוך לגזענות" לסיפור המלא
הרב דרוקמן מתריע: מחר יאסרו עלינו ללמד חסידות
צילום: מנדי הכטמן, COL
הרב דוד מאיר דרוקמן

כפי שכבר הבהרתי והסברתי במאמר ארוך שכתבתי – אצלנו עכ"פ כחסידי חב"ד אין שום הבדל ממש בין ספרדי לאשכנזי. ראשי הישיבות, המחנכים  והמשפיעים של חלק מילדי שי' – היו, הינם ויהיו אי"ה בחלקם הגדול - ספרדים.

מבדיקה אישית שערכתי – בעמנואל לא הייתה ההפרדה בין התלמידות על בסיס עדתי, אלא דתי בלבד. אפילו אם יבוא הטוען ויטען בעקשנות שהיה פן עדתי מסויים בהפרדה שבין התלמידות בעמנואל – לא יעלה על הדעת כי גורם חיצוני שלא מתוך שלומי אמוני ישראל יקבע ליהדות הנאמנה תקנות ואורחות חיים.

כדי לסבר את האוזן עד להיכן דברים יכולים היל"ת להגיע: מחר מחרתיים יאסרו על מוסדות חב"ד ללמוד את תורת החסידות, עקב העובדה כי בתורת החסידות ישנם כידוע ביאורים ארוכים אודות  מעלתו ורוממותו של היהודי. ואו-אז יצוץ איזה מתחכם בבג"צ ויטען שיש בכך "חינוך לגזענות"...

התערבות חיצונית וכפיה על אופני החינוך ולימוד התורה מצינו בהיסטוריה היהודית בתקופות אפלות של; הרומאים, היוונים, הקומוניסטים-היבסקים ברוסיה הסובייטית (שגם הם היו יהודים), בעידן מפא"י המיתולוגית (ילדי טהרן, תימן ועוד).  ואוי לנו שכך עלתה בימינו.

הלוואי ואתבדה: אני רואה בהתנהלות הנ"ל  תחילתו של מסע שמד לכל דבר. שאגב, גדולי ישראל זי"ע עוד לפני כמאה שנים חזו שכך יהיו פני הדברים לאור העובדה ההיסטורית המרה  ששיטת הציונות הכללית מתחילתה  לא הייתה  מיוסדת על "אור ה'" אלא, להבדיל,  בעיקר על ערכים אוניברסליים גרידא.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.