מערכת COL | יום ה' תמוז ה׳תש״ע 17.06.2010

במעמד היסטורי נחנך בית כנסת בכלא בצפון סיביר

שרשרת אירועים תורניים מרגשים והיסטוריים, נערכו בתחילת השבוע בצפון סיביר שברוסיה, במהלך מסע חיזוק שערך רבה של רוסיה השליח הרב בערל לאזאר, בין הקהילות היהודיות שבאזור זה, של צפון סיביר הקרה, גם בתקופה זו של הקיץ לדיווח ותמונות נוספות
במעמד היסטורי נחנך בית כנסת בכלא בצפון סיביר
שרשרת אירועים תורניים מרגשים והיסטוריים, נערכו בתחילת השבוע בצפון סיביר שברוסיה, במהלך מסע חיזוק שערך רבה של רוסיה השליח הרב בערל לאזאר, בין הקהילות היהודיות שבאזור זה, של צפון סיביר הקרה, גם בתקופה זו של הקיץ.

כאשר סגן מושל צפון סיביר מר אלכסנדר מירלי מלווה את דרכו, יצא הרב הראשי בבוקרו של יום ראשון, בטיסה מיוחדת ממוסקבה לעיר ארכנגלסק שבמרכז צפונה של סיביר, שם במרכז העיר, נערך טקס הנחת אבן פינה למרכז יהודי חדש, שיכלול בעז"ה בית כנסת וכל צרכי היהודים באזור - לאחר שכבר כמאה שנים עברו, מאז שנהרס בית הכנסת הקודם, אותו בנו הקנטוניסטים היהודים שהוגלו בכוח למקום.

בפגישתו עם מושל המחוז, סיפר המושל לרב הראשי בגאווה, על עזרתו הקבועה לקהילה היהודית בעיר, והביע את תקוותו שהמרכז היהודי החדש, יעמוד על תילו תוך שנתיים ימים.

משם פנתה משלחתו של הרב הראשי, מלווה בשליח הרב אהרן גורביץ, המשמש כרב הצבאי של צבא רוסיה, אל עבר הכלא הענק השוכן באזור, בו כלואים גם 14 יהודים, בין אלפי האסירים.

במקום נבנה לאחרונה בית כנסת חדש לתפילות ולימוד, במיוחד עבור האסירים היהודים. מפקד הכלא וכל הצוות הבכיר ליווה את הרב הראשי באגפים המרכזים של הכלא, עד לבית הכנסת החדש, שם נערך טקס מרגש של קביעת מזוזה, חנוכת הבית ותפלת מנחה ראשונה, בהשתתפות האסירים, שהתרגשותם הרבה ניבטה מעיניהם. הרב הראשי חיזק אותם בדברי עידוד והביא משאלתו שינצלו לטובה את בית הכנסת, דבר שיקל עליהם לעבור את תקופתם הקשה ואף יכין אותם לחיי אושר ביציאתם לחופשי.

בהמשך המסע, נפגש הרב הראשי הרב לאזאר, עם יהודי הקהילות במקום, הקשיב לבעיותיהם, ענה אל שאלותיהם, ועמד על צורכיהם. מסעו של הרב הראשי, הוא חלק ממסעותיו הרבים במהלך השנה, לחיזוק והרחבת הקהילות היהודיות בכל רוסיה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.