מערכת COL | יום ד' תמוז ה׳תש״ע 16.06.2010

לראות – ולגלות את האמת ● תגובה למאמר

המאמר "לראות – ולגלות את האמת" שפורסם היום באתר COL גרר עשרות תגובות אוהדות מגולשים מהארץ ומחו"ל. היו גם כמה תגובות נגד, ואחת מהם היתה של "מכון לראות את מלכנו" ● "מכון לראות את מלכנו אכן בחר קטעים מתוך שיחה ארוכה, לא מתוך פחד שחסיד זה או אחר יגלה את המשך או תחילת השיחה, שהרי השיחה במילואה הושמעה ב"שיחה היומית", ארגון משיחיסטי אף הוא, וכן הודפסה בהזדמנויות רבות, בבמות משיחיסטיות מכובדות", נכתב בתגובה  לתגובה לראות – ולגלות את האמת ● מאמר נוקב נגד עריכה מגמתית
לראות – ולגלות את האמת ● תגובה למאמר
תגובת מכון לראות את מלכנו:
 
ראשית כל יש לציין כי כבר בתחילת הכתבה ניתן לראות עד כמה מגמתי הכותב, ולא האמת נר לרגליו, שהרי עוד לפני שהוא פותח את דבריו ומביא את השיחה, הוא מקדים: 
 
"כבר מהכותרת אפשר היה להבין את הסיבה שאנשי 'לראות' בחרו בקטע המסויים הזה, שכן יש בו (לכאורה) חיזוק לקו הידוע שהם מובילים, לפיו שום דבר מהותי לא התרחש בג' תמוז, שהלוא גם עתה "הרבי חי וקיים בגוף גשמי, כפשוטו ממש, בלי שום שינויים" וכו' וכו'."
 
דבר מפורסם וגלוי הוא, וכל חסיד שצופה מידי מוצאי שבת במגזין של מכון לראות את מלכנו יודע, שהמגזין שלנו לא נפתח בהכרזת "יחי אדוננו" וכן התואר על הרבי "שליט"א" לא חותם את הוידאו, וכל זאת כדי שכל חסיד חב"ד בכל מקום שהוא יוכל לצפות בוידאו ולחזק את התקשרותו לרבי. הרי לכם שהבסיס לכל הבנין לפיו הוצג קטע מסויים על מנת להוכיח דעה מסויימת הוא לא נכון ולא קשור למציאות.
 
לעצם הענין: דבר ברור הוא שההוכחה לכך שהרבי חי בגשמיות איננה משיחה זו כלל, אלא ממקורות אחרים כגון לקוטי שיחות חכ"ו שיחה לפרשת שמות, ש"פ בא תשנ"ב ועוד, וכן שאר המקורות שבהם נופפו כל חסידי חב"ד - ובראשם רבני ומשפיעי חב"ד - קודם לג' תמוז תשנ"ד, כהוכחה לכך שנשיא הדור חייב לחיות בגוף גשמי. והדברים ידועים ומפורסמים, ואין לכל אחד אלא לפתוח את השיחות ולקרוא בעצמו.
 
מכון לראות את מלכנו אכן בחר קטעים מתוך שיחה ארוכה, לא מתוך פחד שחסיד זה או אחר יגלה את המשך או תחילת השיחה, שהרי השיחה במילואה הושמעה ב"שיחה היומית", ארגון משיחיסטי אף הוא, וכן הודפסה בהזדמנויות רבות, בבמות משיחיסטיות מכובדות.
 
אף אחד לא מנסה משיחה זו להוכיח את הענין שהרבי חי בגופו, שהרי הדברים נאמרו על ידי הרבי על חותנו הרבי הריי"צ, ביום שבו נהג הרבי במנהגי הילולא ועלה לציון חותנו. משיחה זו בחרנו קטע שלם שבו הרבי קובע יסוד: שהרבי (הריי"צ) פועל בעולם בגשמיות, בדיוק כפי שזרעו פועל בעולם בגשמיות". זאת היתה כל מטרת ציטוט השיחה. והראיה ש"דאגנו" לדלג ולהביא את הקטע מסוף השיחה: כשם שיהודים אלו חיים וביכולתם לכבוש את העולם, כמו כן אף הוא בחיים", שמשפט זה מסכם את כל ביאורו של הרבי בשיחה עצמה, ולא כפי שמנסה כותב המאמר להוכיח. ואדרבא, מדוע - לשיטתו - הוספנו משפט זה?
 
וכיון דאתינן להכי, יש להקים קול זעקה על כך שבפרסומים של מוסדות וארגונים מסויימים מושמטים באופן קבוע שיחות של שנים שלמות מהשנים תש"נ-תנש"א-תשנ"ב, וכאשר כן מביאים קטעים מסויימים בנושאי משיח וגאולה, דואגים להשמיט את הקטעים "החזקים" כגון "משיח מנחם שמו" ועוד.
 
והאמת והשלום אהבו
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.