מערכת COL | יום ג' תמוז ה׳תש״ע 15.06.2010

קטוע היד מעופרת יצוקה הניח תפילין בציון הרבי ● גלריה

לקראת יום השנה לפטירתו של הרבי מליובאוויטש הגיעו חיילים שנפצעו במלחמת לבנון השנייה ובמבצע בעזה אל ציון הקבר. החיילים, שמשתתפים במסע נופש והסברה מטעם חב"ד, התפללו במקום - ועין לא נותרה יבשה ● אתר ynet בכתבה שלישיל על מסע חיילי צה"ל עם צעירי חב"ד לניו יורק  לסיפור המלא משלחת חיילי צה"ל התרגשה במוזיאון השואה בוושינגטון ● גלריהביוזמת צעירי חב"ד: משלחת חיילי צה"ל ביקרה בניו יורק ● גלריה
קטוע היד מעופרת יצוקה הניח תפילין בציון הרבי ● גלריה
צילום: בנצי ששון

קובי נחשוני, ynet

עשרות אלפי מתפללים צפויים לפקוד ביממה הקרובה את קבר הרבי מליובאוויטש, הרב מנחם מנדל שניאורסון, בבית העלמין היהודי בקווינס, ניו יורק, לרגל יום השנה ה-16 לפטירתו. השנה, בין החסידים הרבים שמגיעים לציון הקבר, היו גם עשרה פצועי צה"ל ממבצע עופרת יצוקה וממלחמת לבנון השנייה המשתתפים במסע "בלב אחד" - טיסת נופש והסברה לארצות הברית מטעם ארגון צעירי חב"ד. בואם לקבר ביום שישי האחרון הפך למעמד מצמרר וסוחט דמעות. 

הנהירה החסידית לניו-יורק לקראת ה"יארצייט" החלה כבר בסוף השבוע שעבר, ואלפים רבים עשו בה את השבת – במרכז חב"ד בברוקלין או באוהל מיוחד הסמוך לבית הקברות שבו טמונים שני מנהיגיה האחרונים. השיא יהיה החל מהלילה, ג' בתמוז, שבו יעלו ההמונים לקבר עצמו. בשנים קודמות נרשמה ביום הפטירה נוכחות מרשימה גם של כאלו שאינם חסידי חב"ד, וכך צפוי גם הפעם.

מארגני האירוע בתנועת חב"ד העולמית נערכו לקליטת ההמונים, בין היתר ביצירת "שרוול" המתפתל בין שורות הקברים בבית העלמין, זאת במטרה לשמור על הסדר במהלך ההמתנה. בתור הארוך צפוי כל אחד לעמוד כמה שעות, שבסיומן יזכה לשתי דקות בלבד מול הקבר – כדי שכולם יספיקו. בתוך השרוול יוצבו מסכים שעל גביהם יוקרנו שיחות שמסר הרבי לחסידים בשנות כהונתו. 

חיילי "בלב אחד" הגיעו לציון הקבר ביום שישי, שם ביקש בן שפיצר, קטוע יד ופגוע ראש ממבצע עופרת יצוקה, להניח תפילין. עין לא נותרה יבשה כשסיפר שעשה כן דקות לפני הקרב שבו נפצע, וכי לדעתו בזכות זה ניצלו חייו. 

שפיצר וחבריו כתבו את שמותם ותפילותיהם, וכמקובל בחב"ד הקריאו והטמינו את הדפים בסמוך לקבר. במשך שעה ארוכה הם הביעו את משאלותיהם הפרטיות והכלליות - בעיקר לחיים נורמליים לעצמם, ולשלום וביטחון לישראל כולה, תוך שחלקם פורצים בבכי חרישי וסוחפים אחריהם את שאר המבקרים. ברגע נוסף של התעלות הצטרפו כולם יחד לשירת "עם ישראל חי". 

אורי רדאי, שנפצע באורח אנוש במבצע עופרת יצוקה, אמר ל-ynet: "אלה היו רגעים מרגשים ועוצמתיים שאני לא זוכר כמותם. אני אדם מסורתי, אבל לא דתי, שמבקר בקברי צדיקים, ובמקרה הזה ממש התחברתי וחוויתי עם כולם את התרוממות הרוח שהייתה שם". 

על הביקור כולו בארה"ב הוסיף: "זה כמו חלום בשבילי, ואני לא רוצה להתעורר ממנו. בארץ אני חמש פעמים בשבוע בתל השומר - ניתוחים, טיפולים ושיקום, ולראות אותי במצב כזה כאן, נהנה ושוכח מהכל - זה באמת לא יאומן". 

ארגון בן 43

משתתפי המסע, שיוצא הודות לפעילות מטה צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור, ראו לנכון להוקיר תודה לרבי מליובאוויטש, שלמעשה הקים את הארגון, והקפיד לכנות את פצועי צה"ל "מצוייני צה"ל" ולא "נכים". זה קרה בשנת 1967, כאשר שפרה גולמבוביץ, אלמנת מלחמת ששת הימים ותושבת כפר חב"ד, חיפשה נחמה אצל הרבי ונענתה כי עליה לפעול למען אנשים במצבה כדי להתחזק בעצמה. אז נוסד הארגון, שבהמשך – עם התגברות הטרור בתוך הארץ – הרחיב משמעותית את פעילותו וכיום הוא מקיים קשר רציף עם כ-3,000 משפחות ומסייע להן בכל התחומים.

מנהל פעילות מטה צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור, הרב מנחם קוטנר, העומד בראש משלחת החיילים, סיפר ל-ynet על הביקור באוהל הרבי: "מהרגע שעלינו למטוס בארץ הייתה אווירה טובה, אבל בימים הראשונים הרגשנו שבגלל מצבם הלא פשוט של המשתתפים, יש עדיין דברים שמעיקים עליהם. בציון הרבי ראינו איך הם שופכים בפניו את אשר על ליבם ומצפים לברכת שמיים באשר לעתידם, ואבן כבדה נגולה מליבם. מאותו רגע הם היו משוחררים וקלילים יותר, וראינו את זה בשירה ובפרץ השמחה באוטובוס כשיצאנו משם. זו הייתה חוויה מרגשת שאין כדוגמתה".

יו"ר ארגון צעירי חב"ד, הרב יוסף יצחק אהרונוב, אמר כי "זכה הרבי מליובאוויטש שדמותו ואישיותו הייחודיים היוו תמיד אבן שואבת למאות אלפי יהודים מכל רחבי העולם שבאו להסתופף בקרבתו. גם כיום, ממשיכים אלפי יהודים, מכל הזרמים ומכל הגוונים, להגיע לציונו של הרבי ויוצאים משם כשהם טעונים באנרגיה עילאית ובאופטימיות לעתיד טוב יותר עם ביטחון כי ה' ישמע את קול בקשותיהם. אני בטוח כי עוצמתו של הביקור ימשיך ללוות את החיילים הגיבורים עוד זמן ארוך ויהווה עבורם משענת מנטלית במשך תהליך השיקום הממושך".

אל המסע הצטרף הרב מוטי פוגלמן מנהל סניף צעירי חב"ד בניו יורק.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.