מערכת COL | יום א' תמוז ה׳תש״ע 13.06.2010

משלחת חיילי צה"ל התרגשה במוזיאון השואה בוושינגטון ● גלריה

לאחר שלושה ימים ב'תפוח הגדול' הגיעו ביום רביעי האחרון משלחת מצוייני צה"ל לביקור בן יומיים בעיר הבירה וושינגטון, זאת במסגרת הביקור שלהם בארה"ב וקנדה ביוזמת מטה צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור ובית חב"ד איסט סייד מנהטן ● הכתבה פורסמה גם באתר ynet המלווה את מסע חיילי צה"ל עם צעירי חב"ד לניו יורק  לסיפור המלא ● ביוזמת צעירי חב"ד: משלחת חיילי צה"ל ביקרה בניו יורק ● גלריה
משלחת חיילי צה
צילום: בנצי ששון

כתב COL

לאחר שלושה ימים ב'תפוח הגדול' הגיעו ביום רביעי האחרון משלחת מצוייני צה"ל לביקור בן יומיים בעיר הבירה וושינגטון, זאת במסגרת הביקור שלהם בארה"ב וקנדה ביוזמת מטה צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור ובית חב"ד איסט סייד מנהטן, בראשות השליח הרב אוריאל וויגלר ורעיתו שבי.

את היום הראשון לביקור פתחו חברי הקבוצה בסיור במוזיאון השואה המפורסם בעיר. אחד מחברי הקבוצה, מאור. א. שנפצע במהלך פלישת צה"ל לעזה ב-2009 כאשר ידו נפגעה ונשארה משותקת מהמרפק ומטה, התרגש מהמראות כשהוא אומר: "זוהי בדיוק הסיבה בשלה אנחנו נלחמים. בכדי להיות בטוחים שדבר כזה לא יתרחש שוב. העובדה שאיבדתי את האפשרות בשימוש בזרוע שלי שווה את ההקרבה הזו".

ביום חמישי נהנו החיילים מביקור VIP בבית הלבן ולאחריו קבלת פנים חמה בשגרירות ישראל שאורגנה ע"י הרב שלמה בייטש, השליח לברקוויל - מרילנד, בה נכחו אישים שונים בשגרירות בניהם הנספחים הביטחוניים בוושינגטון, אלוף גדי שמני (צה"ל) וניצב אורי בר-לב (משטרה), שאירחו אותם לשיחת לוחמים.

בר לב קטוע רגל בעצמו שהמשיך לשרת והגיע לדרגות פיקוד גבוהות – הינחה אותם כיצד להתגבר על הנכות תוך שהוא מסביר לחיילים את יחודה של הצבא הישראלי: "כל ישראלי יודע מה זה אומר להיות חייל, וזאת בשל העובדה שלכל אחד יש מישהו מבני המשפחה שהקריב זמן מחייו למען כך. הצבא הישראלי הוא משפחה אחת גדולה, שנלחם יחדיו על האדמה והגבולות שלו, כך שכל מלחמה היא חיונית".

האלוף שמני פתח את דבריו כשהוא מספר לחיילים עד כמה הוא התרגש לקרוא על כל אחד ואחד מהם באתר של בית חב"ד באיפר סייד שיזם את הביקור. את המשך דבריו הקדיש הוא לפרטים אודות עבודתו בשגרירות במיוחד במצבים כמו עכשיו.

אדם לאסנר, ילד בן 12 שהצטרף לביקור הקבוצה בוושינגטון פנה אל הנספחים כשהוא שואל אותם: "בראיה שלכם, במה העולם יהיה שונה בעוד חמש שנים?". בר לב ענה לו "אנחנו נמשיך להלחם על אותם דברים עוד הרבה שנים, לא נראה שהחמש שנים הבאות יצליחו לפתור את כל אותם בעיות". "זוהי תשובה אחת", המשיך הרב ויגלר את דבריו של בר-לב. "התשובה האמיתית היא שמשיח יגיע". "ברור, ענה לו בר-לב בחיוך "כן, הלוואי שיבוא עכשיו".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.