מערכת COL | יום כ"ז סיון ה׳תש״ע 09.06.2010

ביוזמת צעירי חב"ד: משלחת חיילי צה"ל ביקרה בניו יורק ● גלריה

"בעיצומו של משבר בינלאומי שבמרכזו לוחמי צה"ל וכשברקע היחסים הקרירים בין וושינגטון לירושלים, מארחת הקהילה היהודית במנהטן-ניו-יורק עשרה מהפצועים הקשים של מלחמת לבנון השנייה ומבצע עופרת יצוקה, למסע נופש והסברה באזור", כך מדווח אתר ynet ● ביוזמת ארגון צעירי חב"ד בישראל והרב אוריאל ויגלר, משליחי חב"ד במנהטן, עזבו חברי המשלחת בראשית השבוע את מחלקות השיקום בבתי החולים לטובת המסע ל"תפוח הגדול" ● יו"ר צעירי אגודת חב"ד, הרב יוסף יצחק אהרונוב, אומר כי "הפרויקט הזה הוא חלק מהמגמה להדק את ההזדהות של הקהילות היהודיות בעולם עם הנעשה בישראל ועם פצועי המלחמות"  לסיפור המלא 
ביוזמת צעירי חב
משלחת חיילי צה"ל במנהטן ● צילום: בנצי ששון

קובי נחשוני, ynet

בעיצומו של משבר בינלאומי שבמרכזו לוחמי צה"ל וכשברקע היחסים הקרירים בין וושינגטון לירושלים, מארחת הקהילה היהודית במנהטן-ניו-יורק עשרה מהפצועים הקשים של מלחמת לבנון השנייה ומבצע עופרת יצוקה, למסע נופש והסברה באזור. עם תחילת הביקור, השתתפו החיילים במפגש מרגש עם "מקביליהם" האמריקנים – כמה מחיילי הכוחות המיוחדים שנפצעו בעיראק ואפגניסטן. ובהמשך צפויים להם - בין היתר - ביקור VIP בבית הלבן וקבלת פנים מיוחדת בשגרירות ישראל בוושינגטון.

ביוזמת ארגון צעירי חב"ד בישראל ואנשי התנועה במנהטן, עזבו חברי המשלחת בראשית השבוע את מחלקות השיקום בבתי החולים לטובת המסע ל"תפוח הגדול". המארגנים רתמו למשימה עשרות משפחות יהודיות מקומיות – עשירות בכסף אך בעיקר בהערצה ללוחמי צה"ל - שתרמו מזמנם ומממונם לטובת העניין. המטרה היא בעיקר תיירותית – קצת "פאן" לחיילים, שאחרי הפציעות הקשות נאבקים יום-יום על המשך נורמאלי לחיים - אך בין מלונות הפאר, מסעדות היוקרה והאתרים הנחשקים של ניו-יורק, רואים בהם היהודים מקומיים גם שגרירים של ישראל ושל צה"ל בפניהם.

הרב אוריאל ויגלר, משליחי חב"ד במנהטן, סיפר ל-ynet כי "התזוזה של הקהילה כאן מדהימה". לדבריו, "יש חבר'ה יהודים או ישראלים שלא שמענו מהם במשך שנים, ופתאום בעניין הזה נפתחו כל הדלתות, כל הלבבות וכל הכיסים בצורה שמעולם לא נתקלנו בה. הם מתגאים מאוד במדינת ישראל ובצבא ומלאי כבוד ואהבה לחיילים האלה שהקריבו את עצמם למען העם היהודי כולו". 

אבל לא רק בתוך הקהילה עושים כבוד לצה"ל. מסע החיילים זוכה להתעניינות גם בתקשורת האמריקנית - מהניו-יורק פוסט המקומי, שכבר פרסם ידיעה בעניין ואנשיו מתלווים לקבוצה לצורך סיקור רחב יותר, ועד לרשתות טלוויזיה "כלליות" בארה"ב שכתבים וצלמים מטעמן הצטרפו גם הם. 

מה ששומעים עלינו - רחוק מהאמת

תשומת לב גדולה במיוחד מושך אליו בן שפיצר, קטוע יד ופגוע ראש שנפצע באורח אנוש במבצע עופרת יצוקה ומאז לא מפסיק לחלום – ולממש. ראש המשלחת, מנחם קוטנר, הזמין למסע גם את אביו, עופר, שמאז המקרה הטרגי התנתק מכל עיסוקיו והתמסר לטיפול בבנו, וכעת הוא ההורה היחיד הנמצא עם החיילים בניו-יורק. 

"באנו לכאן כדי להבהיר ליהודים המקומיים שמה שהם שומעים עלינו מהתקשורת וממקורות מידע אחרים רחוק מהאמת", אמר ל-ynet עופר שפיצר, "לפלסטינים יש הסברה טובה בהרבה משלנו ומזל שיהודי ניו יורק מקבלים אינפורמציה גם מישראל". עוד הוסיף שפיצר כי הוא מצפה מהמקומיים לסייע לאחיהם בארץ גם בתחום זה. "כסף לבד לא יעזור – לא לשיקום של בן ולא לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני". 

בפגישות עם נציגי הקהילה היהודית במנהטן, נשאלו גם פצועי צה"ל המשתתפים במסע על ציפיותיהם מהמקומיים בתחום זה, הם השיבו כי על יהדות ארצות הברית להשפיע על הממשל האמריקני כדי שיראה גם את הצד הישראלי בסכסוך במזרח התיכון - דבר שהם חשים שנחלש מאוד בשנתיים האחרונות. 

איתן קריטי שנפצע קשה במבצע עופרת יצוקה סיפר על המפגש עם חיילי המארינס,"דיברנו על ההתמודדות עם הפציעות והשיקום. שוחחתי עם בחור שנפגע ממטען צד באפגניסטן ודיברנו על ההתמודדות עם הפציעות והשיקום, על משמעויות בין לאומיות והמחלוקות סביב המחלמות שהשתתפנן בהן לא שוחחנו - אחרי הכל באנו לכאן כדי ליהנות". 

יו"ר צעירי אגודת חב"ד, הרב יוסף יצחק אהרונוב, אומר כי "הפרויקט הזה הוא חלק מהמגמה להדק את ההזדהות של הקהילות היהודיות בעולם עם הנעשה בישראל ועם פצועי המלחמות. הדאגה לזולת היא אחת מאבני היסוד העומדת בבסיס פעילותה של חב"ד בישראל ובעולם. יש לאותם החיילים תעצומות נפש אדירות, ואנחנו חשים גאווה גדולה על שהיה בכוחנו לסייע ולעזור להם בכמה ימי מרגוע ושיקום שוודאי יתרמו להם עוד רבות להמשך תהליך החזרה לחיים נורמטיביים".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.