מערכת COL | יום כ"ז סיון ה׳תש״ע 09.06.2010

'מעריב' מדווח: "הסלבריטאים בתל אביב מתגייסים למען חב"ד"

למאבק בין אנשי חב"ד לבין פעילים-חילוניים בשכונת רמת אביב שבתל אביב, התגייסו הסלבס. עשרות מתושבי השכונה והסביבה, ובהם סלבריטאים ואנשי עסקים, חתמו על מכתב הקורא לראש העיר רון חולדאי שלא לפגוע בפעילות חב"ד ברמת אביב, כך מדווח הבוקר העיתון 'מעריב' ● על המכתב חתומים בין היתר עו"ד ששי גז, פנינה רוזנבלום, אבי נמני, סופי צדקה, נתי רביץ, פרופ' אליהו סורקין והעיתונאי שלמה נקדימון לסיפור המלא
'מעריב' מדווח:
צילום: מאיר דהן, COL
למאבק בין אנשי חב"ד לבין פעילים-חילוניים בשכונת רמת אביב שבתל אביב, התגייסו הסלבס. עשרות מתושבי השכונה והסביבה, ובהם סלבריטאים ואנשי עסקים, חתמו על מכתב הקורא לראש העיר רון חולדאי שלא לפגוע בפעילות חב"ד ברמת אביב. על המכתב חתומים בין היתר עו"ד ששי גז, פנינה רוזנבלום, אבי נמני, סופי צדקה, נתי רביץ, פרופ' אליהו סורקין והעיתונאי שלמה נקדימון.

במכתב נאמר: "אנו תושבים חילונים ושומרי מסורת, מביעים בזאת את תמיכתנו שלנו ושל ציבור רחב במוסדות חב"ד, הפועלים ברמת אביב למעלה מעשור. ישיבת חב"ד, הידועה בקירוב לבבות ופותחת את דלתותיה לרווחה בפני כל יהודי, מהווה מרכז לימוד לחילוניים ודתיים כאחד, המספק מענה לצרכים חשובים בחיינו, ברגעים שמחים ובזמנים קשים וכואבים".

עוד נאמר במכתב: "לצערנו, לאחרונה, השיח בשכונתנו השלווה ירד מדרגה בהכפשות ובהתנכלויות לקהילת חב"ד, הפרת שלווה זו אינה חינוכית ואינה תורמת. מצידנו, נעשו ונעשים ניסיונות כנים להידבר עם נציגות המתנגדים, אך הושבנו ריקם. פנייתנו אליך אדוני ראש העיר, ואל פרנסי הציבור השונים, להפעיל את השפעתכם מתוך שליחותכם לעיר תל אביב- יפו, לאפשר חופש ביטוי לכל התושבים בעיר החשובה הזו. אנו תקווה ואמונה שיעלה שיעלה בידכם לסלול את הנתיב הראוי לקיום יחדיו של בעלי הדעות השונים באחווה ובשלום".

גזית תוקף את חב"ד

בתוך כך גבי גזית חוזר להתעמת עם חרדים בתוכנית שלו ב"רדיו ללא הפסקה". שלשום (ב'), קיים גזית ראיון עם שני תושבים מרמת אביב זאת על רקע הפגנה נגד פעילות אנשי חב"ד בשכונה. שני המרואיים - הלל אברמוב וישראל רביב הציגו את עמדתם, הראשון התנגד לחב"ד והשני היה בעדה. גזית מצדו ביקש מרביב לשמור על תרבות דיון, אך לא היסס לתקוף את חב"ד.

גזית כינה את פעילות חב"ד "מיסיונרית" והציע ללכת לכפר חב"ד בערב שישי, בכדי לעמוד ליד אחת הישיבות ולהחזיר בשאלה תלמידי ישיבה. רביב ניסה לטעון שאין דמיון בין הצעה לזו לפעילות של הנחת תפילין בכניסה לבתי ספר חילוניים, אולם גזית תקף אותו מילולית שוב ושוב.

יצוין כי בסיום הראיון פצח גזית במונולוג בו הוא הודה שלא היה מראיין אובייקטיבי וביקש מאנשי חב"ד להפסיק "להציק" לתושבי השכונה בפרט ולחילונים בכלל. "מרגע זה ואלך כל החב"דניקים הופכים להיות מאקטיביים לפאסיביים, מפסיקים לתקוע לנו את התפילין לא ברכבת ולא בשדה-התעופה,אלא אם כן אנו עושים לחב"דניק - בוא הנה".

גזית הוסיף ואמר: "מהיום אנשי חב"ד יכולים ללכת ברחוב כמו שהחילונים הולכים ברחוב מבלי לגשת אלינו – כי בשונה מהם כשאני רואה אדם חרדי ברחוב שלי, אני לא ניגש אליו ואומר לו 'שמע,יש לי בבית חתיכת שנקין משהו,בוא תעלה אלי, אני אעשה לך סנדוויץ (בפסח) עם חתיכת שנקין נפלאה עם שומן חזיר ואז תראה את האור'".

כזכור, לפני כחודש נקנסה תחנת "רדיו ללא הפסקה" ב-30 אלף שקל על ידי הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו. הדבר קרה לאחר שגזית תקף את החרדים וכינה אותם בשידור "עלוקות וטפילים".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.