מערכת COL | יום כ"ז סיון ה׳תש״ע 09.06.2010

פטרבורג: הכנסת ספר תורה ואישור לבניית בנין חדש ● גלריה

במעמד חגיגי ומרגש הוכנס ספר תורה השלישי ב-3 שנים לבית הכנסת "בית מנחם" במרכז קהילתי יהודי "מאור" פטרבורג , שבראשות הרב בנציון ליפסקר הפועל תחת השליח הרב מנחם מענדל פווזנער הרב הראשי לפטרבורג ● במהלך הערב הורכזה הבשורה המשמחת ממושלת פטרבורג המעניקה אישור לבניית בנין "בית חב"ד" ובית כנסת חדש בשטח מרכז "מאור" לגלרית תמונות 
פטרבורג: הכנסת ספר תורה ואישור לבניית בנין חדש ● גלריה
במעמד חגיגי ומרגש הוכנס ספר תורה השלישי ב-3 שנים לבית הכנסת "בית מנחם" במרכז קהילתי יהודי "מאור" פטרבורג , שבראשות הרב בנציון ליפסקר הפועל תחת השליח הרב מנחם מענדל פווזנער הרב הראשי לפטרבורג.

השתתפות למעלה מ500 יהודי העיר , שלוחים , ידידים וקרובי משפחה מרחבי העולם. במהלך הערב הורכזה הבשורה המשמחת ממושלת פטרבורג המעניקה אישור לבניית בנין "בית חב"ד" ובית כנסת חדש, בשטח מרכז "מאור".

ביום ראשון השבוע , התקבצו למעלה מ500 מיהודי העיר ואורחים, לחגיגית מרשימה של הכנסת ספר תורה –שלישי ב3 שנים- לבית הכנסת "בית מנחם" שבמרכז קהילתי יהודי "מאור" פטרבורג שבראשות הרב בן ציון ליפסקר הפועל תחת הרב מנחם מענדל פווזנער השליח והרב הראשי לפטרבורג.

עם סיום כתיבת האותיות באולם הקונצרטים של "מאור", ירד הקהל עם ספר התורה לריקודים ברחבה של חצר המרכז, שנמשכו אח"כ בבית הכנסת בהקפות למשך שעה ארוכה, שהקהל מרקד ומקפץ עם ספרי התורה.

אח"כ הוזמן הקהל הרחב לסעודת מצוה ובנקאט חגיגי, שאת שרביט הנחייתו קיבל וביצע בטוב טעם השליח הרב צבי פינסקי מנהל ה"בית חבד" המרכזי. בפתח דבריו את אשב את לב הקהל לוידאו שמוקרן ממסע מאורגן לארץ הקודש לתחילת כתיבתם של שני ספרי התורה, בסתיו שנה זו, (השני יוכנס בעוד כשבועיים בבית הכנסת המרכזי בעיר) במנהרות הכותל המערבי ובחברון עיה"ק יחד עם השלוחים לפטרבורג וידידים מהארץ והעולם.

את המשא המרכזי נשא הרב פווזנער כשהוא מבאר את גודל כתיבת ספר התורה ומשבח את החברים התורמים מר ציון בנאגוייב ומר אליהו נחום קגנוביץ', הוא מפליא בשבח מרכז "מאור" בית הכנסת והקהילה שסביבה, שבמהלך השנים האחרונות ההתקדמות ניכרת עד שצר המקום מהכיל.

הרב פווזנער את תשומת לב הקהל ומזמין לבימה את מר רומן גנקין להעניק יחד איתו הפתעה לרב ליפסקר, מכתב ממוסגר , החתום ע"י מושלת העיר פטרבורג, בו היא מעניקה את הסכמתה לבניית בית כנסת גדול ומקווה טהרה שיוקם בשטח הענק שבחצר מרכז "מאור", הם מעניקים המכתב לרב ליפסקר, הקהל עומד על רגליו ובמשך דקות ארוכות מריע לקול הבשורה המשמחת.

גם הרב ליפסקר הפתיע את תורמי הספר תורה, עם ברכתו של הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר, שמוקרנת על המסכים, (הרב היה אמור להגיע ולהשתתף בשמחה ומפני סיבות תכניות של הרגע האחרון התבטלה הגעתו) בו מברך את התורמים והקהל, ולאחר מכן הוא מבקש את התורמים לעלות לבמה ולעניק להם מתנה הוקרה על תורמתם ותמיכתם במהלך השנה כולה.

בין האורחים החשובים נשאו דברים גם כן, הרב אריה זאב רסקין רבה ושליחה הראשי של קפריסין והרב לוי פרלשטיין השליח לפרבמייסק אוקראינה, שהשתדלו והגיעו לכבד להשתתף בשמחה.

במהלך כל הערב הנעימו והרקידו את הקהל אל תוך הלילה. הצוות המוזיקלי שהגיע במיוחד מישראל, האח ר' ליבלה ליפסקר ונמואל הרוש.

בסיום נערכו השבע ברכות לר' יעקב סמינסקי וזוגתו בן הרב שמואל סמינסקי.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.