מערכת COL | יום כ"ו סיון ה׳תש״ע 08.06.2010

בכיר הפרקליטים שחתם בעד פעילות חב"ד: "כואבת לי המלחמה"

עו"ד ששי גז, מבכירי הפרקליטים, תוקף - יחד עם שורת סלבריטאים - את המאבק החילוני נגד פעילות חב"ד ברמת אביב: "לא יאומן שיש תופעה כזו בישראל" ● "אני אדם שאוהב את הדת. גדלתי בבית דתי. אמי וחלק מאחי, עדיין דתיים. אך ללא קשר לכך, כואבת לי המלחמה שמנהלים החילונים ברמת אביב נגד הדתיים" - כך אמר בשיחה עם אתר האינטרנט 'בחדרי חרדים'  לסיפור המלא תיעוד בלעדי ב-COL:● ההפתעה בהפגנה: מכתב של ידוענים בעד חב"ד 
בכיר הפרקליטים שחתם בעד פעילות חב
עו"ד גז על רקע ההפגנה ברמת-אביב, אתמול (צילום: מאיר דהן, COL)

אתר בחדרי חרדים

"אנו תושבים חילונים ושומרי מסורת, מביעים בזאת את תמיכתנו שלנו ושל ציבור רחב במוסדות חב"ד, הפועלים ברמת אביב למעלה מעשור" - במילים אלו נפתח מכתב תמיכה ששוגר אמש (ב) לראש העיר תל-אביב, רון חולדאי, בעת שהתקיימה הפגנה סוערת מול ישיבת חב"ד בשכונה.

הסערה התקשורתית הגדולה סביב הישיבה ברמת אביב החלה לפני כשנה, לאחר שמספר תושבים, מגובים בשני אנשי תקשורת מערוץ 2, החלו במאבק ציבורי כנגד קיומה של הישיבה במקום ופעילות תלמידיה.

"ישיבת חב"ד, הידועה בקירוב לבבות ופותחת את דלתותיה לרווחה בפני כל יהודי, מהווה מרכז לימוד לחילוניים ודתיים כאחד, המספק מענה לצרכים חשובים בחיינו, ברגעים שמחים ובזמנים קשים וכואבים", כותבים קבוצת התושבים, רובם בעלי-שם בשכונה.

"לצערנו, לאחרונה, השיח בשכונתנו השלווה ירד מדרגה בהכפשות ובהתנכלויות לקהילת חב"ד, הפרת שלווה זו אינה חינוכית ואינה תורמת.

"מצידנו, נעשו ונעשים ניסיונות כנים להידבר עם נציגות המתנגדים, אך הושבנו ריקם. פנייתנו אליך אדוני ראש העיר, ואל פרנסי הציבור השונים, להפעיל את השפעתכם מתוך שליחותכם לעיר תל אביב- יפו, לאפשר חופש ביטוי לכל התושבים בעיר החשובה הזו. אנו תקווה ואמונה שיעלה בידכם לסלול את הנתיב הראוי לקיום יחדיו של בעלי הדעות השונים באחווה ובשלום".

על המכתב חתומים שורה ארוכה של ידוענים, כמו מאמן מכבי תל-אביב ושחקן העבר, אבי נמני, הסופר והעיתונאי שלמה נקדימון, השחקן נתי רביץ, עורך דין הצמרת ששי גז ועוד.

בתגובה לפניית 'בחדרי חרדים' אומר עורך הדין ששי גז, מבכירי עורכי הדין הפליליים בישראל, כי על פי תפיסתו, על כל אדם לחיות באמונתו.

"אני אדם שאוהב את הדת. גדלתי בבית דתי. אמי וחלק מאחי, עדיין דתיים. אך ללא קשר לכך, כואבת לי המלחמה שמנהלים החילונים ברמת אביב נגד הדתיים.

"לאדם מותר לבחור האם להיות דתי או חילוני, אני לא אוהב את המרדף הזה, במרכאות או שלא במרכאות, כנגד הפעילות החב"דית ברמת אביב. זכותם של החרדים לחיות ולפעול בדיוק כמו החילונים. אני רוצה שעם ישראל כולו יחיה בשלום", אומר גז.

גז מוסיף ואומר, כי הוא רואה את המרדפים כנגד הפעילות החרדית במקום ותוהה מה היה קורה לו היו רודפים חילונים בחוץ לארץ. כולם היו נזעקים על אנטישמיות.

"הייתי עד לאירוע שהתרחש בקאנטרי ברמת אביב. נכנס בחור דתי ואחת הנשים שנכחה במקום החלה לצעוק עליו שיסתלק מפה. לא הבנתי מה קורה. שאלתי אותה, גברתי, הרי זכותו המלאה להיות פה. והיא המשיכה לצעוק, צא מפה. אמרתי לה, לכי את מפה, למה הוא צריך ללכת? פתאום הבנתי שבמדינתנו, מדינת היהודים רודפים אחרי יהודים ויהדות.

"לא יאומן שיש תופעה כזו בישראל. לא שיערתי שאראה פעילות נגד יהדות במדינתנו. כאשר התקשרו אלי מארגני מכתב התמיכה אמרתי להם שאחתום בשמחה. אני מאמין שיהודים יכולים לחיות בכל מקום בעולם, כולל בארץ ישראל...".

על האמירה של ראש העיר תל אביב, רון חולדאי, שהפעילות ברמת אביב "מציקה" לתושבי השכונה, אמר גז: "אני מכיר התבטאויות יותר מוצלחות של רון חולדאי. זו לא אחת מהן".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.