מערכת COL | יום כ"ו סיון ה׳תש״ע 08.06.2010

החלטות ועידת המנהלים: פורום מנהלים, מחשוב, ויעוץ ארגוני

לאחר דיונים רבים בקרב וועד אגודת חסידי חב"ד בראשות הרב יוסף יצחק אהרונוב, ולאחר שיחות עם מנהלי מוסדות והצרכים השונים שהועלו בוועידת המנהלים, הוחלט על מספר פעולות לשיתוף פעולה בין המוסדות כבר בתקופה הקרובה ● בין ההחלטות: הקמת פורום מנהלים, ייעוץ ארגוני שיווק מוסדות והגדלת רישום, קיום ימי עיון, מפגשים עם פקידי משרד החינוך ומשרד הרווחה, מחשוב מוסדות, רכש מרכזי, ועוד לסיפור המלא
החלטות ועידת המנהלים: פורום מנהלים, מחשוב, ויעוץ ארגוני
צילום: מאיר אלפסי

כתב COL

לאחר דיונים רבים בקרב וועד אגודת חסידי חב"ד בראשות הרב יוסף יצחק אהרונוב, כחלק מחשיבה ארוכת טווח, ולאחר שיחות עם מנהלי מוסדות והצרכים שעלו משיחות אלה, הועלו בוועידת המנהלים מספר נושאים בדיונים השונים, במטרה להביא לשיתוף פעולה טוב יותר בין הגופים.

לאחר ששמעו המנהלים מומחים בנושאי חינוך, גיוס כספים ושיווק, הוחלט על מספר פעולות לשיתוף פעולה בין המוסדות כבר בתקופה הקרובה.

להלן העקרונות וההחלטות לביצוע שנתקבלו בעקבות הוועידה:

פורום מנהלים – הוחלט על הקמת פורום מנהלים באינטרנט, בדומה לפורום השלוחים. פורום זה יהווה מקור לשיתוף מידע בין המוסדות השונים, בנושאים הרלוונטיים למנהלים, וישמש כצינור מידע יעיל בנוגע לפעילויות ועובדות חשובות הנוגעות למוסדות. פורום זה יהיה פתוח לכולם ויאפשר מפגש בלתי אמצעי בין מנהלי המוסדות להעברת מידע שיתרום לפעילות כלל המוסדות.

גיוס כספים – נוכח הקושי של מוסד בודד לשכור את שירותיו של גייס כספים, הגובה אלפי דולרים לחודש, הוחלט על שיתוף פעולה וגיוס מומחה קרנות במשותף. הפעילות המשותפת תוכל לממש את הפוטנציאל הגלום בהגשת מספר מוסדות לבקשת סיוע מקרן, על פי תחום פעילות ומקום פעילות, במטרה להציע לקרנות אפשרויות לשיתוף פעולה שיועילו לכל מוסד ומוסד.

ייעוץ ארגוני שיווק מוסדות והגדלת רישום – הוכנה תכנית שיווק למוסדות בנושאי רישום תלמידים, עבודה מול עיריות וקובעי מדיניות וגיוס משאבים. התכנית תוצע למנהלים ותיושם במוסדות השונים, תוך התייחסות ספציפית לדומה והשונה בין המוסדות השונים, על פי סוג פעילות, היקף תלמידים, מיקום גיאוגרפי וכו'.

ימי עיון – הוחלט על ייזום ימי עיון בתחומים הרלוונטיים למנהלי המוסדות, תוך מתן אפשרות למפגש בין המנהלים ודיון בנושאים השונים הנוגעים לפעילות. כל יום עיון יתמקד בנושא ספציפי, על פי דירוג חשיבות שיוגדר על ידי מנהלי המוסדות. בימי עיון אלה יופיעו מומחים בתחומים השונים בפני מנהלי המוסדות.

מפגשים עם פקידי משרד החינוך ומשרד הרווחה – הוחלט ליזום מפגשים מרוכזים למנהלי המוסדות עם מנהלי האגפים והמחלקות השונים במשרדים, כמו גם עם מנכ"לי המשרדים ויועצי השרים. במפגשים אלה ניתן יהיה לשמוע ולהשמיע, וכן יועלו בעיות ספציפיות לטיפול מול הגורמים הרלוונטיים במשרד.

מחשוב מוסדות – נתקבלו מספר הצעות למחשוב מקוון של המוסדות, לניהול כלל הפעילות במוסד באמצעות תוכנות ייעודיות למוסדות. הוחלט על מו"מ עם גופים לרכישה מרוכזת של מערכת והטמעה במוסדות, תוך שמירת עצמאות הפעולה של כל מוסד בניהול ענייניו ובגישה למידע.

רכש מרכזי – הוחלט על בחינת הקמת חברה כלכלית אשר תציע למנהלי המוסדות לבצע רכש מרכזי של מוצרים, במטרה להוזיל באופן משמעותי עלויות של ציוד משרדי, ריהוט, מזון וכו'. בהמשך תורחב הפעילות לתחומי קבוצות רכישה לדיור בערים השונות, טיסות לחו"ל, רכש מכוניות והשכרת רכב וכו'.

בפני המנהלים הוצגו במהלך דיוני הוועידה ההצעות השונות, והובהר למשתתפים כי באמצעות השקעה כספית קטנה של כל מוסד ניתן ליזום פעילויות אשר יהוו כוח אדיר מול גורמים שלטוניים ומסחריים שונים, לגייס כספים חדשים לפעילות המוסדות, לסייע בתפעול טוב יותר של המוסדות וכן לאפשר כניסה לתחומים חדשים באמצעות שיתוף פעולה, תחומים שקשה לפעול בהם ברמת המוסד הבודד.

למשימת יצירת שיתוף הפעולה בין המוסדות בפועל נבחר צבי יהודה פז, מנהל קשרי החוץ באגו"ח, הפועל כיום מול הכנסת ומשרדי הממשלה. הוחלט כי פז יעמוד בקשר עם מנהלי המוסדות ויגבש תכנית מפורטת ליישום ההחלטות שהתקבלו.

ליצירת קשר עם צבי יהודה פז - 054-3141444 [email protected]

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.