מערכת COL | יום כ' סיון ה׳תש״ע 02.06.2010

חב"ד חנכה בית-הכנסת המפואר ביותר בתל-אביב ● גלריית ענק

במעמד מפואר ויוקרתי חנכה חב"ד את בית-הכנסת המפואר ביותר בתל-אביב - בתרומת הקונגרס העולמי של יהודי גיאורגיה ● לשמו הוותיק של בית-הכנסת, "גאולת ישראל", התווסף שם חדש: "בית משה - חב"ד" ● במסגרת המעמד הוכנסו 18 ספרי-תורה שחלקם יפוזרו בבסיסי צה"ל ● נטלו חלק: הרבנים הראשיים הרב שלמה עמאר והרב יונה מצגר, מד"א נחלת הר-חב"ד הרב יצחק-יהודה ירוסלבסקי, יו"ר הכנסת רובי ריבלין ויו"ר ש"ס לשעבר אריה דרעי לסיפור המלא וגלריית ענק
חב
(צילומים: מאיר דהן, COL)
מאת כתב COL

במעמד יוקרתי ומרשים נערך אתמול (שלישי) חנוכת בית-הכנסת "גאולת ישראל חב"ד -בית משה", הממוקם ברח' מרכז בעלי המלאכה 16 א'.

בית-הכנסת, השוכן בלב תל-אביב, עבר שיפוץ שארך כשנה ובהשקעה של מליוני שקלים.

עם פתיחתו, הוא הפך לבית-הכנסת המפואר ביותר בת"א.
 
השיפוץ של בית-הכנסת בוצע בתרומת הקונגרס העולמי של יהודי גיאורגיה ע"ש מר משה מירילשווילי ז"ל המייסד והנשיא הראשון של הקונגרס, זאת לאחר שמר גבריאל מירילשווילי, בנו של מר משה ע"ה, הגיע להתפלל במהלך שנת האבל על אביו בבית הכנסת "גאולת ישראל".

בבית-הכנסת הוא פגש את הרב גערליצקי שסיפר לו שאביו נהג לתרום לבית-הכנסת. הרב הציע לגבריאל לתרום את חידוש ארון-הקודש, והבן החליט לתרום את שיקום בית-הכנסת כולו.

יצויין כי לפני כ-10 שנים שופץ האולם הקטן של בית הכנסת בתרומתם הנדיבה של הר"ר מרדכי דוד וחנה בוימלגרין ועתה הושלם שיפוץ המבנה כולו. 

במהלך האירוע התקיים מעמד היסטורי של הכנסת 18 ספרי-תורה, תרומת הקונגרס העולמי ליהודי גאורגיה, הקונגרס האירו אסייאתי בראשותו של אלכסנדר משקביץ ותושבי תל אביב.

אורחים רבים השתתפו באירוע שהתקיים בבית-הכנסת ובגינת שיינקין, ובראשם הרבנים הראשיים לישראל – הרב יונה מצגר והרב שלמה משה עמאר, מד"א נחלת הר-חב"ד הרב יצחק-יהודה ירוסלבסקי, שליח הרבי ורב מרכז העיר ורב בית-הכנסת הרב יוסף גערליצקי, רבני ושלוחי חב"ד, רבני העדה הגיאורגית, יו"ר הכנסת רובי ריבלין ויו"ר ש"ס לשעבר אריה דרעי.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.