מערכת COL | יום י"ב סיון ה׳תש״ע 25.05.2010

אחרי נאום שליח חב"ד: ועדת הכספים ענתה "כן" למרחביה

וועדת הכספים של הכנסת דנה היום (שלישי) בפרעות שחוללו ערבים בבית-הקברות במרחביה ● בפתח הדיון, הוצגו התמונות של צלם COL ברלה שיינר שתיעד את המחזה המזעזע ● בין הדוברים: רב היישוב ושליח חב"ד הרב ברוך ליפקין וחבר-הכנסת מיכאל בן-ארי, יוזם הדיון ● יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני החליט בתום הדיון: מיליון וחצי שקלים יוקצו לשיקום בית-העלמין לסיפור המלא וגלריית תמונות
אחרי נאום שליח חב
למעלה: הדיון. למטה (מימין) הרב ליפקין נואם ובתצלום עם ח"כ בן-ארי, יוזם הדיון (צילומים: COL)

מאת חיים ברון, כתב COL

חודש וחצי לאחר הפרעות שחוללו ערבים בבית-העלמין ביישוב מרחביה שבצפון, התקיים היום (שלישי) דיון מיוחד בוועדת הכספים בכנסת.

הדיון נעשה בעקבות פנייתו של חבר-הכנסת מיכאל בן-ארי (האיחוד הלאומי) לנשיאות הכנסת.

בדיון נכחו ראשי יישוב מרחביה, רב היישוב ושליח חב"ד הרב ברוך ליפקין, נציגי המשפחות וראש המועצה האיזור גליל תחתון.

את הדיון הנחה היו"ר הרב משה גפני (דגל התורה).

בפתח הדיון, הוקרנה בפני המשתתפים מצגת מיוחדת, בה שולבה גלריית התמונות של צלם COL ברלה שיינר שתיעד את המחזות הקשים בבית-העלמין.

את מסכת הנאומים פתח חבר-הכנסת בן-ארי שתיאר את המחזות בבית-העלמין. בן-ארי היה הח"כ היחידי שביקר במקום ושמע מכלי-ראשון את תחושות התושבים.

בן-ארי תקף את המשטרה שקבעה שמדובר באירוע פלילי ולא לאומני - כשהיא מסתמכת על עדויותיהם של הפורעים הערבים שטענו כי הם היו שיכורים.

"כל בר-דעת שרואה את המחזה מבין שמדובר באירוע לאומני לכל דבר", אמר בן-ארי.

לאחריו נשא דברים הרב ברוך ליפקין, שליח הרבי ורבה של מרחביה. חברי הוועדה מכל סיעות הבית היו רתוקים לרב ליפקין, שתיאר בפתוס וברגש את תחושות תושבי מרחביה בעקבות הפוגרום שהתחולל בבית-העלמין.

בהס שהושלך בחדר הוועדה, שבו נשמע תמיד בליל קולות, כולם הקשיבו לדבריו של הרב ליפקין שקרא לחברי הכנסת להתעלות מעל כל השיקולים ולהקצות כל סכום שיידרש כדי להשיב לבית העלמין ולשוכני העפר את כבודם המחולל.

רגע מצמרר היה בדיון, כשתושבת היישוב, ביקשה לומר כמה מילים. "חמישה בני משפחה שלי, כולל בעלי, קבורים בבית-העלמין", סיפרה האישה. "מצבותיהם נותצו באכזריות. בעוד שלושה שבועות 'יום השנה' של בעלי. איך, איך אני יבוא לשם, איך אני יביא לשם את בני משפחתי", מיררה בבכי.

לאחר שמיעת הצדדים (כולל נציגי המשטרה שהמשיכו לטעון כי מדובר באירוע פלילי), הודיע ח"כ גפני לנציגי "מס רכוש" שנכחו בדיון - למצוא בתוך שלושה שבועות (מועד 'יום השנה' של האיש שרעייתו נכחה בדיון) תקציב של מיליון וחצי שקלים לשיקום בית-העלמין.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.