מערכת COL | יום י"א סיון ה׳תש״ע 24.05.2010

כינוס תורה וסיום הרמב"ם בחב"ד נתניה

ביום חמישי איסרו חג דחג השבועות, התכנסו לבית הכנסת המרכזי בנתניה, חשובי רבני העיר, רבני הקהילות מורי הוראה וראשי הכוללים, ביחד עם רבני חב"ד. לכינוס תורה וסיום הרמב"ם; עפ"י הוראת הרבי המפורסמת, כשקהל גדול של אנ"ש ואורחים רבים, גודש את ספסלי בית המדרש; ושומע בשקיקה את נאומי הרבנים, עד לשעות המאוחרות של הלילה לסיפור המלא  
כינוס תורה וסיום הרמב

אירוע נשגב ומרומם, לכבודה של תורה, התקיים באיסרו חג של זמן מתן תורתנו, חג השבועות. בבית כנסת חב"ד המרכזי, בבית חב"ד קרית נורדאו בנתניה.

ביום חמישי איסרו חג דחג השבועות, התכנסו לבית הכנסת המרכזי בנתניה, חשובי רבני העיר, רבני הקהילות מורי הוראה וראשי הכוללים, ביחד עם רבני חב"ד. לכינוס תורה וסיום הרמב"ם; עפ"י הוראת הרבי המפורסמת, כשקהל גדול של אנ"ש ואורחים רבים, גודש את ספסלי בית המדרש; ושומע בשקיקה את נאומי הרבנים, עד לשעות המאוחרות של הלילה.

בין המשתתפים, הגאון הרב משה דויטש רב קהל אגודת ישראל ומרכז העיר נתניה, שדבר בדרכים לקנין התורה; והעלה על נס את פעלו של הרבי וחסידי חב"ד בכל העולם כולו. הגאון הרב שמעון גבאי ראש ישיבת תפארת למשה ורב הקהילה הספרדית הגדולה בעיר, שדבר בעיון רב בענין רות "אמה של מלכות" והלימוד אלינו. הגאון הרב משה חיים לאו, ראש כולל וחבר מועצת הרבנות נתניה, שדבר במעלת תורת הבעש"ט ושיטתו להקדים עשה טוב לסור מרע; והמקורות התורניים לכך.

הרב יעקב גרוס רב קהילת שם לשמעון ורב משטרת ישראל לשעבר, שדבר בגודל מעלת למוד הרמב"ם ברבים, תוך פלפול ועיון בדברי הרבי בענין. והגאון הרב פינחס בק, ראש הכולל ומרביץ תורה בנתניה, שדבר בענין לימוד תורה לשמה ושלילת עניני עינוגי עוה"ז.

ניהל והנחה את הכינוס הרב מנחם ולפא השליח הראשי של חב"ד, רב הקהילה ויו"ר המוסדות, שפלפל והוסיף נופך על דברי הרבנים.

מטעם רבני חב"ד השתתפו ונשאו דברים, הרב משיח מוריאל שסיים את מסכת סוטה, הרב אריה לייב כהן ר"מ בישיבת חב"ד בנתניה, שסיים את הרמב"ם ודבר בענין "תורה חדשה מאתי תצא". הרב נתנאל דרייפוס מהשלוחים הותיקים בעיר, שפתח את מחזור לימוד הרמב"ם החדש. והרב משה אורנשטיין ראש ישיבת חב"ד בנתניה, שדבר במעלת התועלת בספורי מופתים ופעולתם בעבודת ה', עפ"י דברי הרבי והאדמו"ר הריי"צ.

כל המשתתפים הביעו את התפעלותם מההצלחה הרבה והיוצאת דופן של הכינוס מכל הבחינות, ואשר מזה זמן רב לא היה בעיר נתניה אירוע, תורני כה מרכזי וכה מרשים, אשר איחד את כל רבני הקהילות ואת כל גווני הצבור בעיר.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.