מערכת COL | יום י' סיון ה׳תש״ע 23.05.2010

מחזה מפעים: בני-ישיבות מכל המגזרים נבחנים בחסידות ● מיוחד

קשה לתאר את המגוון העצום של המשתתפים, אברכים מכוללים חסידיים בירושלים, אשדוד, בית-שמש, ברכפלד ובני ברק, בני ישיבות הסדר מכל רחבי הארץ ממצפה רמון ועד קרית שמונה, מתל-אביב ומבית-אל. ספרדים בני תורה מנתיבות, אשדוד ובאר שבע, אנשי הישוב הישן בירושלים ועוד ● סיקור מלא מהמבחן המרכזי בסוגיית אחדות ה' עליה עמלו בחודשים האחרונים בימי עיון מרוכזים ובלימוד עצמי לסיפור המלא  
מחזה מפעים: בני-ישיבות מכל המגזרים נבחנים בחסידות ● מיוחד
בשעה שבע בערב בדיוק התמלא האולם הגדול של 'רמדה' בירושלים במאות רבות של אברכים ובני ישיבות בוגרים למבחן המרכזי בסוגיית אחדות ה' אשר בלימודה עמלו בחודשים האחרונים בימי עיון מרוכזים ובלימוד עצמי מתוך ספר הלימוד של התכנית שהכיל את שער היחוד והאמונה, מאמרי חסידות עם פירוש מצויין ושיחות הרבי.

קשה לתאר את המגוון העצום של המשתתפים, אברכים מכוללים חסידיים בירושלים, אשדוד, בית שמש, ברכפלד ובני ברק, בני ישיבות הסדר מכל רחבי הארץ ממצפה רמון ועד קרית שמונה, מתל אביב ומבית אל. ספרדים בני תורה מנתיבות, אשדוד ובאר שבע, אנשי הישוב הישן בירושלים ועוד.

כל נבחן קיבל שאלון מקיף עליו ענה במשך שעה וחצי שהוקצו למבחן. במהלך המבחן הועמד לרשות הנבחנים צוות משיבים מורחב הבקיאים בחומר ומוכנים לשאלות על המבחן. לאחר המבחן התקיים כינוס מיוחד והתוועדות חסידית.

הרב משה שילת מנהל תורת חב"ד לבני הישיבות שע"י צעירי אגודת חב"ד, הארגון שעומד מאחורי מפעל לימוד יחודי זה, פותח את ההתוועדות בדברי ברכה למשתתפים הרבים והוקרת הטוב והערכה לתומכים הגדולים בקיום התכנית כולה במשך החצי שנה האחרונה ובחלוקת המלגות בערב זה ובראשם צעירי אגודת חב"ד בראשות הרב יוסף יצחק אהרונוב, הרב דוד פישר, הרב משה לבייב, הרה"ג ר' יצחק דוד גרוסמן ותורמים רבים נוספים. הרב שילת הודה במיוחד לידיד הארגון הרב יוסי פלס השותף להנהלת התכנית שהשקיע את מרצו וכישוריו להצלחתה.

במהלך הערב הוכרז על השם החדש של התכנית – "תורה שלמה" לעילוי נשמת ר' שלמה משען ע"ה ולהדגשת השלמות והתמימות שיש ללומדי התורה בלימודם את תורת החסידות.

הרב שניאור זלמן גופין התוועד שעה ארוכה בחיות ובטוב טעם עם האברכים ועימו הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי מזכיר בי"ד רבני חב"ד המסייע לתכנית, הרב חיים הלוי בנימיני ראש ומקים הישיבה בברזיל שמנהלי התכנית נהנים מנסיונו העשיר, הדיין החשוב הרב יהודה רבינוביץ' שכמה מבני משפחתו נבחנו בעצמם, האדמו"ר מבוסטון מידידי תכנית הלימוד, הרב יוסף יצחק הבלין מנהל 'היכל מנחם' שהגיע יחד עם הנגיד ר' יוסף משה זאיאנץ שתרם לחלוקת ספרי הרבי לנבחנים ועוד.

בתוך כך, צוות של 20 בודקים התיישב באולם נפרד לבדיקת המבחנים הרבים שנערכו בשיטה אמריקאית.

לאחר ההתועדות, במהלכה התקיימה בדיקה זריזה ומקצועית של המבחנים, נכנסו הנבחנים, בסדר מופתי אחד אחרי השני, לאולם מיוחד בו קיבל כל אחד את מבחנו והציון ואת התלושים לרכישת ספרים ע"ס 300-550 ש"ח לפי מידת הצלחתו.248,000 ₪ חולקו בסך הכל ל- 550 נבחנים.

במקום נפתח דוכן ענק של ספרי קה"ת בו ניתן היה לממש את התלושים, חלק גדול מהספרים הודפס במיוחד לחלוקה זו. אלפי ספרים נחטפו בתוך שעה קלה: כתר שם טוב, ליקוטי תורה ותורה אור, דרך מצוותיך, ליקוטי שיחות, מאמרים מלוקט של הרבי, ספרים מסדרת השערים של היכל מנחם ועוד. התלושים ניתנו למימוש גם ברשת חנויות הספרים "אור החיים" למגוון ספרי קודש ואברכים רבים שמרו חלק מהתלושים לספרי קודש כלליים.

במשוב מיוחד עליו השיבו הנבחנים הם מציינים את האיכות של התוכנית, ואת ההשפעה העצומה של חומר הלימוד על עבודת ה' שלהם ועל השקפתם. לרוב הנבחנים הייתה זו הפעם הראשונה בחייהם בה למדו מאמרי חסידות של הרבי הרש"ב בעומק וביסודיות והם לא הסתירו את התרגשותם והתפעלותם מהעולם החדש שהכירו ומקווים להמשך התכנית ולהרחבתה לסוגיות ונושאים נוספים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.