מערכת COL | יום י"א סיון ה׳תש״ע 24.05.2010

דרמה משפטית: ביהמ"ש לטובת ילד שנחטף מאביו; יישאר בחב"ד

פרשת שוכמכר, הגרסה החב"דית: בפסק-דין נדיר ביותר, קבע בית-משפט לענייני משפחה, בתום 4 שנים של מאבקים משפטיים - כי ילד יהודי, אשר יוצג ע"י עו"ד נחמה ציבין, ואשר נחטף ע"י אמו והובא ארצה מארה"ב, לא יוחזר לאביו, הגוי, למרות מעשה החטיפה, בניגוד לאמנת האג ● בפנים: איך נחטף הילד, היכן הוחזק, מה דרש האב וההכרעה הסופית של בית-המשפט האזינו לראיון בפנים: עורך-הדין ציבין מגולל את הפרשה וסופה המפתיעה
דרמה משפטית: ביהמ

מאת כתב COL

בתום 4 שנים של מאבקים משפטיים, הכריע בית-המשפט כי הילד שנחטף על-ידי אמו - מאביו הגוי, יישאר בידי אמו. הילד לומד במוסדות חב"ד בישראל.

הילד החטוף נשלח למשמורת בבית שליח חב"ד

מדובר בפרשיה, שהחלה לפני כארבע שנים כאשר האם, אשר גידלה את הילד, בארה"ב, בנפרד מהאב, החליטה לעזוב את ארה"ב עם הילד בשל יחסו הקשה של האב הגוי אל הילד ואליה ובפרט בכל דבר הקשור ליהדות.

רק שלוש שנים לאחר ששבה ארצה, נעצרה האם, בדרום הארץ, ע"י שוטר תנועה שבדק את רישיונותיה וסיפר לה כי קיים נגדה צו מעצר.

בתחנת המשטרה הובהר לה, לתדהמתה, כי מדובר בחשד לחטיפת ילד. בו במקום הופרד ממנה הילד, נשלח למשמורת בביתו של שליח חב"ד, אשר ביהמ"ש מצא אותו אחראי מספיק לשלום הילד, לחינוכו, בעיקר סמך ביהמ"ש כי השליח יקפיד על קיום הוראות ביהמ"ש ולא יאפשר הברחת הילד לחו"ל, כפי שקורה לעיתים רבות במקרים מעין אלה, והאם נשלחה לבית המעצר.

עוה"ד נחמה ציבין המייצגת את האם והילד, הצליחה לשחררה ממעצר ולהשיב לה את הילד. ומיד עתרה לבית משפט, אשר נענה לעתירה וביטל כל פסק דין וצווים שניתנו נגדה כדי לאפשר לה להתגונן מול התביעה שהגיש האב להשבת הילד לחו"ל.

לאחר שמיעת טענות האם, מינה בית המשפט פסיכיאטר בכיר, למורת רוחו של האב, אשר ערער על ההחלטה פעמיים בביהמ"ש המחוזי ובבית המשפט העליון- ונכשל, לבדיקת השאלה: האם העברת הילד לאב תגרום לו נזק נפשי חמור ובלתי הפיך.

בחוות הדעת שהגיש הפסיכיאטר נקבע חד משמעית כי ניתוק הילד מסביבתו הטבעית ומחינוכו הדתי  (הילד לומד במוסד חב"ד בבאר שבע), תגרום לו נזק נפשי חמור ובלתי הפיך.

לפני כשבוע אימץ בית המשפט את חוות דעת הפסיכיאטר ופסק כי הילד היהודי לא יועבר אל אביו הגוי, אלא יישאר בארץ בחזקת אמו.
 
יצוין, כי פסה"ד אשר קבע כי הילד לא יועבר מישראל, אליה נחטף, הינו נדיר. אמנת האג, כידוע, קובעת קטגורית כי ילדים שנחטפו יוחזרו לארץ ממנה נחטפו, גם אם הדבר עומד בניגוד לטובת הילד.

החריגים לאמנה נדירים, במקרה דומה, נחל החיד"ו וייס מאנטוורפן, מבכירי הדיינים בעולם החרדי (בסיוע העסקן יעקב יהודה), ניצחון לאחר ששימש כיועץ להליכים המשפטיים בו.

בראיון ל"קול החרדי", מגולל עורך-הדין מרדכי ציבין, את הסיפור המלא.

להאזנה לחצו על כפתור ההפעלה, או באופצייה הנוספת:
לא מצליחים להאזין? לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.