מערכת COL | יום ה' סיון ה׳תש״ע 18.05.2010

כולל חב"ד נערך לקבלת פני עולי הרגל בחג השבועות

מי לא שמע על בן-גוריון? אותו צדיק איש ירושלים, שנתן דעתו לסבלם של עולי הרגל ומילא עבורם את כל בורות המים בצידי הדרך העולה בית א-ל... כנקדימון בשעתו, כך כיום ארגון החסד כולל חב"ד, משיב את נפש רבבות 'עולי הרגל' הפוקדים את הכותל המערבי בעיצומו של חג השבועות ● אמש הסתיימה מלאכת אריזת 15,000 מנות אישיות שיחולקו בבוקרו של חג השבועות ברחבת הכותל לסיפור המלא  
כולל חב
מי לא שמע על בן-גוריון? אותו צדיק איש ירושלים, שנתן דעתו לסבלם של עולי הרגל ומילא עבורם את כל בורות המים בצידי הדרך העולה בית א-ל... כנקדימון בשעתו, כך כיום ארגון החסד כולל חב"ד, משיב את נפש רבבות 'עולי הרגל' הפוקדים את הכותל המערבי בעיצומו של חג השבועות.

גם השנה, כמיטב המסורת, נערך כולל חב"ד – בשיתוף הקרן למורשת הכותל המערבי, ובסיוע רב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ – ומציב עשרות "עמדות קידוש" בהן יוכל קהל ההמונים לקדש על היין וליהנות משפע של שתיה קרה ו'מזונות' באריזה אישית מכובדת.

מנהל כולל חב"ד הרב שלום דוכמן אמר כי "חשיבות מיוחדת יש לפרויקט זה דווקא השנה, במלאות 250 שנים להסתלקות הבעש"ט. לצד שאר הפעילויות של כולל חב"ד המצילות חיים ומעניקות שמחת חג למשפחות נזקקות בכל רחבי ישראל, אנו שמחים לחזק את ציבור באי הכותל המערבי – ולהעניק לכולם שמחת חג. במקום לצעוד בחום, בצום ובצמא – כולם יגיעו הביתה אי"ה מתוך שמחה וטוב לבב".

אמש הסתיימה מלאכת אריזת 15,000 מנות אישיות שיחולקו בבוקרו של חג השבועות ברחבת הכותל. האריזה מאפשרת גם ליטול 'צידה לדרך' וכאשר השמש קופחת ממעל – יוכלו בכל עת ללגום שתייה קרה, לנוח, לטעום מהעוגות המשובחות ולאזור כוח להמשך הדרך.

גם "מזון לנפש" יש באריזה המהודרת: מקבלי האריזות נחשפים לקריאת קודש של הרבי – המודפסת ע"ג האריזה – אודות חשיבות הדאגה לכך שכל יהודי, אנשים נשים וטף כולל תינוקות רכים, ישמעו 'בו ביום' בבית הכנסת את עשרת-הדברות. המסר החשוב יינשא בידי הצועדים אל כל קצות העיר, ויגיע גם לשכונות המרוחקות ביותר. כך תגיע בקשת הרבי לכל מקום אפשרי!

על מלאכת ההכנה המאומצת וריכוז הפרויקט כולו, ניצח במיומנות רבה ר' חיים בלוי כשעמו ר' שמואל מנדלסון, וזכות הרבים תלוי בהם.

הפרויקט מוקדש לעילוי נשמת ר' אליהו בן יעקב ומרים ע"ה, לע"נ מרת ג'וליה בת ר' ציון ושרה כהן, לע"נ ר' יעקב יצחק בן ר' משה יחזקאל ולע"נ ר' משה מאניס בן ר' יעקב יצחק ז"ל.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.