מערכת COL | יום ג' סיון ה׳תש״ע 16.05.2010

אש בתאילנד: בית חב"ד מוצף בטלפונים של מטיילים מודאגים

המטיילים השוהים בבירה התאילנדית מצאו את עצמם בשטח אש וחלקם גם תחת מצור צבאי ● שליח חב"ד בבנגקוק, הרב נחמיה וילהלם סיפר ל'מעריב' כי הוא קיבל שיחות טלפון רבות ממטיילים לחוצים שלא יודעים אם להגיע לבנגקוק. "ישראלים לחוצים מטלפנים מצפון תאילנד ומהאיים שבדרום ושואלים אם אפשר להגיע לבנגקוק", אמר לסיפור המלא
אש בתאילנד: בית חב
מעריב

בנגקוק, עיר תיירותית תוססת, מעוז התרמילאים, מחפשי האטרקציות התרבותיות והמציאות בקניונים, הפכה לעיר שמדרכותיה מוכתמות בדם ועשן שחור מצמיגים בוערים ממלא את רחובותיה. לפחות 25 בני אדם נהרגו בה אתמול, ומאות נפצעו, אחרי יום של התנגשויות דמים בין המפגינים לכוחות הממשלה.

הרחובות המרכזיים של העיר, שבדרך כלל חסומים בגלל פקקי תנועה, נחסמו על ידי גדרות תיל. אפילו בעלי בתי מלון מפצירים בתיירים שלא להגיע. בנייני המשרדים והקניונים עומדים סגורים ושקטים. במשך כל סוף השבוע חיילים ירו לעבר מפגינים שהשיבו בבקבוקי תבערה, אבנים ופצצות מאולתרות.

אתמול חסמו חיילים את הרחובות המובילים לרובע העסקים רטצ'פרארופ בגדרות תייל והציבו עליהם שלטים מאולתרים בתאית ובאנגלית, שלא השאירו מקום לספק מדוע הכניסה אסורה - "אזור אש חיה‭."‬

מפגינים זחלו לאורך הרחובות, מנסים למשוך מקו האש את חבריהם הפצועים, משאירים שובל של דם על המדרכות. חלק מהגופות שנאספו מהרחוב היו ירויות בראשן, והמפגינים טוענים שהממשלה מפעילה נגדם צלפים שמטרתם אחת: להרוג.

שליח חב"ד בבנגקוק, הרב נחמיה וילהלם סיפר ל'מעריב' כי הוא קיבל שיחות טלפון רבות ממטיילים לחוצים שלא יודעים אם להגיע לבנגקוק. "ישראלים לחוצים מטלפנים מצפון תאילנד ומהאיים שבדרום ושואלים אם אפשר להגיע לבנגקוק", אומר הרב. "אני מסביר להם שאפשר להגיע לאזור הקאו-סן כי הוא בטוח, אבל לא להגיע לאזורי ההפגנות ולא לחפש את התמונות המעניינות".

הרב וילהלם מספר כי הפעם יש תחושה אחרת באירועים בבנגקוק. "הפעם זה שונה", הוא מסביר, "כי הצבא הכריז על המקום כאזור אש חיה וזו קטגוריה אחרת".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.