מערכת COL | יום ג' סיון ה׳תש״ע 16.05.2010

קיבלת חרדי לעבודה? קבל בונוס

היום תוצג לראש הממשלה תוכנית חדשה לעידוד חרדים להשתלב במעגל העבודה. בין התמריצים: הקמת מרכזי השמה מיוחדים, קורסי הכשרה טכנולוגיים לצעירים ופתיחת מעונות לילדי נשים עובדות ● סעיף נוסף בתוכנית מדבר על מתן מענקים למעסיקים שיקלטו עובדים חרדים, בגובה מאות ואף אלפי שקלים עבור כל עובד ● גם הנשים החרדיות יקבלו סיוע אם ישתלבו במעגל העבודה כל הפרטים
קיבלת חרדי לעבודה? קבל בונוס
דוד רגב, ynet

הם מובטלים יותר, עניים יותר ולאחרונה מותקפים יותר ויותר על ידי הציבור בטענה שהם חיים מקצבאות ואינם מעוניניים לעבוד. בימים האחרונים סיים משרד התמ"ת להכין תוכנית חדשה, שנועדה לשלב את המגזר החרדי במעגל העבודה. מטרת התוכנית: לשלב בתוך 4-3 שנים כ-10 אלף גברים חרדים וכ20- אלף נשים חרדיות במעגל העבודה.

היום (א') בצהריים יקיים ראש הממשלה דיון מיוחד בנושא תעסוקת החרדים בישראל, שבמהלכו תוצג לפניו התוכנית החדשה. בדיון ישתתפו גם שרי הביטחון, האוצר, התמ"ת, המדע והמשפטים.

אז מה היא כוללת? על פי התוכנית, שעלותה נאמדת בעשרות מיליוני שקלים, יוקם במשרד התמ"ת מטה מיוחד שיעסוק בשילובם של חרדים בשוק העבודה. בין היתר יעסוק המטה באיתור מקומות עבודה לחרדים וביצירת מקומות עבודה נוספים לאוכלוסייה החרדית באמצעות קורסי הכשרה שונים. לפי המתוכנן, יעברו חרדים שיבקשו להצטרף למעגל העבודה קורסי הכשרה שיותאמו לציבור החרדי ויכללו לימודים אקדמאיים ולימודי הנדסה. בני הנוער החרדים יעברו קורסי הכשרה וחינוך בתחום הטכנולוגי, כדי להכשירם למקצועות טכנולוגיים. בנוסף לכך תכיר המדינה בתעודות סיום של סמינרים חרדיים.

סעיף נוסף בתוכנית מדבר על מתן מענקים למעסיקים שיקלטו עובדים חרדים, בגובה מאות ואף אלפי שקלים עבור כל עובד. מעסיקים אחרים יקבלו תמריצים כספיים אם יפתחו עסקים ומפעלים באזורי תעשייה ביישובים חרדיים ויקלטו בהם עובדים חרדים. במקביל תיבחן האפשרות להכיר באזורי התעשייה ביישובים החרדיים כאזורי פיתוח א', דבר שיאפשר מתן תמריצים ומענקים לעסקים ולמפעלים שייפתחו שם.

מובטלים חרדים שיבקשו לפתוח עסק עצמאי יקבלו סיוע וליווי של יועץ תעסוקה צמוד שישמש להם כחונך. במקביל, על פי התוכנית, יוקמו מרכזי השמה מיוחדים לאוכלוסייה החרדית, שישמשו למעשה כלשכות תעסוקה לחרדים.

גם הנשים החרדיות יקבלו סיוע אם ישתלבו במעגל העבודה. בין היתר ייפתחו מעונות וצהרונים חדשים, שיאפשרו להן לשים בהם את ילדיהן ולצאת לעבוד.

בשבוע שעבר קיים שר התמ"ת בנימין בן אליעזר דיון על התוכנית עם ראשי המגזר החרדי. בדיון השתתפו בין היתר שר הפנים אלי ישי, שר השיכון אריאל אטיאס, סגן שר האוצר איציק כהן, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני וראשי ערים חרדיות, בהן בני-ברק, מודיעין-עילית וביתר-עילית. בנוסף להם השתתפה בדיון גם נציגת אגף התקציבים של שר האוצר, אשר התוכנית מתואמת איתו. בדיון השתתפו גם ראשי ישיבות ומוסדות חרדיים.

במהלך הדיון אמר שר התמ"ת, כי "אנחנו חייבים לחשוב ביחד כיצד אנחנו מצליחים להכניס כמה שיותר עובדים חרדים לשוק העבודה. אני מסתובב בשטח, והמראות ברחוב החרדי קשים לי מאוד: מראות של עוני וצפיפות. זה לא לרוחי, ובטח שלא לרוחכם, ואת זה עלינו לשנות".

השר ישי אמר בדיון, כי בשנים האחרונות חלה תפנית דרמטית בכל הקשור לרצון ולפתיחות של חרדים לצאת לעבוד. השר ישי ציין לטובה את הפתיחות שיש באוצר ללכת לקראתם ולסייע בתקציבים שיאפשרו להכניס יותר חרדים לשוק העבודה. חבר הכנסת גפני אמר כי נדרש פתרון מערכתי של כלל משרדי הממשלה לטובת העניין.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.