מערכת COL | יום כ"א סיון ה׳תשס״ד 10.06.2004

מאמצים אחרונים למניעת החרבת בית-כנסת בטג'יקיסטן

הנגיד ר' לוי לבייב, שלח לפני כשבוע מכתב לנשיא טג'יקיסטן בבקשה כי ימנע מהריסת בית-הכנסת היחיד במדינתו. כזכור לפני מספר חודשים נודע שממשלת טג'יקיסטן, רוצה להרוס את בית-הכנסת ההיסטורי בן ה-100 שנה לטובת בניין הארמון הלאומי. במכתב נכתב בין היתר: על אף ההבנה הרבה כי יש פה אינטרס לאומי, דוגמת בניית ארמון ייחודי ומודרני, עם זאת, בכל מדינה אחרת נמנעו עד היום מהריסת מבנים היסטוריים לטובת מבנים חדישים כדי לשמור על ההרמוניה והטעם הייחודי של העיר. נוסף לכך, הריסת בית כנסת, תגרום לתגובה שלילית לא רק בקרב הציבור היהודי בעולם - אלא אף תביא להד בלתי רצוי גם בתקשורת הכלל עולמית. הרב אבא דוד גורביץ' השליח לטשקנט, שבאוזבקיסטן, אומר בראיון ל-Jewish News כי הוא עדיין אופטימי ונותן סיכוי לכך שבית-הכנסת בדושנבה בירת טג'יקיסטן - לא ייהרס. הרב גורביץ' מנהל את המגעים עם הממשל, והוא טס לשם כך, במהלך התקופה האחרונה, פעמים רבות לדושנבה. השבוע נפגש הרב גורביץ' עם מחמאדסד אוביידולב המכהן כיו"ר הפרלמנט וכראש-עיריית דושנבה. הרב גורביץ' סיפר כי הפגישה התמקדה בעיקר, בנסיונות למצוא שטח חדש, אך הוא עדיין לא נואש ומקווה שבית-הכנסת הנוכחי יישאר על כנו. אבל גם אם יינתן שטח חלופי לבניית בית-הכנסת הוצאות הבנייה ייפלו על הקהילה היהודית.
מאמצים אחרונים למניעת החרבת בית-כנסת בטג'יקיסטן
מימין: ר' לוי לבייב (צילום: אשר ליצמן) משמאל: הרב דוד אבא גורביץ' (צילום: FJC)
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
בהצלחה, הרב גורביץ
כ"א סיון ה׳תשס״ד
אולי זה קצת לא מקובל במקומותנו, אבל אני רוצה לשבח את השליח הזה, הרב דוד גורביץ, שעזב מקום מגורים וחיי רווחה, בגיל שבו אחרים כבר נחים על זרי הדפנה, ועקר, עם זוגתו שתחי', לארץ שממה, ממנה הוא היגר שנים מעטות קודם לכן, ומאז הוא פועל ללא לאות להפצת תורה ויהדות, בלי להכנע, ומבלי להתכופף בפני אף גורם, כשמטרתו היחידה היא לגרום נחת רוח לרבי.
הדבקות שלו במשימה, למרות הקשיים הפיסיים והנפשיים העצומים, למרות המקלות שתקעו לו בגלגלים גם גורמים בתוכנו, לא יאשו אותו. להיפך, הוא ראה בהם גורם מדרבן, שכמו כל המניעות והעיכובים, רק מוכיחים את מידת הצלחתו.
עלה והצלח, ר' דוד. העם איתך! אתה לא יודע עד כמה שאתה מהווה מקור השראה לצעירי השלוחים שמקווים לחקות אותך.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.