מערכת COL | יום כ"ט אייר ה׳תש״ע 13.05.2010

ביתר-עילית: מעמד מרשים של סיום הרמב''ם ● גלריה

מאות רבות מתושבי ביתר-עילית השתתפו במעמד סיום הרמב''ם שנערך בביהכ''נס ליובאוויטש המרכזי ברחוב בעל התניא בפאר והדר עם סעודת מצוה ● פתח את מחזור הכ"ט רב קהילת ליובאוויטש ומרבני העיר הרב אשר לעמיל הכהן ● רבה של העיר בני ברק הרב משה יהודה לייב לנדא ריתק את הנוכחים על המבנה של ספר הרמב"ם ובסיום ההלכות ברמב"ם אודות האמונה בביאת המשיח  לגלריית תמונות  
ביתר-עילית: מעמד מרשים של סיום הרמב''ם ● גלריה
כתב COL

מאות רבות מתושבי ביתר-עילית השתתפו במעמד סיום הרמב''ם שנערך בביהכ''נס ליובאוויטש המרכזי ברחוב בעל התניא בפאר והדר עם סעודת מצוה שכללה דגים ובשר.

במעמד השתתפו [ע''פ סדר הא''ב] הרבנים שליט''א: הרב דוד צבי אורדנטליך רב העיר, הרב ישראל ברזובסקי בן כ''ק האדמו''ר מסלונים ורב הקהילה בעיר, הרב שלמה איצקוביץ מחברי הבד''ץ ורבם של חסידי ויז'ניץ, הרב אברהם ישעיה גראס בן כ''ק האדמו''ר מהאלמין ורב ביהכנ''ס באר אברהם, הרב ישעיה ברנדווין רב קהילת קארלין סטאלין, הרב מרדכי הלפרין חתן כ''ק האדמו''ר מאמשינוב ורב ביהכנ''ס קהל חסידים, הרב אשר לעמיל הכהן רב קהילת ליובאוויטש ומרבני העיר, הרב משה יהודה ליב לנדא רב אב"ד בני ברק, הרב יעקב יצחק רבינוביץ מרבני קהילת קארלין סטאלין, הרב יעקב סופר בן כ"ק גאב"ד ערלוי ורב הקהילה, רבני ומשפיעי בתי הכנסת ליובאוויטש בעיר ראש העיר ר' מאיר רובינשטיין.

האירוע נפתח בטוב טעם ע"י המנחה הרב חיים גרינברג שהזמין את הרב מנחם מענדל הכהן רוט לחזור על ווארט משיחת קודש של הרבי ולאחמ"כ צפה הקהל במראות קודש מכ"ק האדמו"ר מליובאוויטש מי"א ניסן תשמ"ה, לאחמ"כ הוזמן רבה של העיר בני ברק הגרמי"ל לנדא שליט"א שריתק את הנוכחים במשך כארבעים דקות אודות המבנה דספר הרמב"ם ובסיום ההלכות ברמב"ם אודות האמונה בביאת המשיח והצפיה לביאתו ובדין תבואת ישראל שדיגונה נעשה ע"י נכרי ומקורו של הרמב"ם לכך שכל מי שאינו מחכה לביאת המשיח או שאינו מצפה לביאתו נקרא כופר.

פתח את מחזור הכ"ט רב קהילת ליובאוויטש ומרבני העיר הרב אשר לעמיל הכהן שהסביר באופן נפלא מדוע בחר הרמב"ם לספרו בפסוק "אז לא אבוש בהביטי אל כל מצותיך" שזה קאי על תורה שבע"פ ומדוע בחר דהע"ה במילה מצוותיך דווקא שכנכתב בהקדמה לקאפיטל קי"ט תהילית יש עשר לשונות לגבי תומ"צ (עדות, חוקים ומשפטים וכו').

לאחמ"כ ניגנו תלמיד חיידר 'אהלי מנחם' ניגון חסידי ולאחמ"כ נשא דברי תורה וברכה רב העיר הגאון הרב דוד צבי אורדנטליך שליט"א שהסביר שכל אחד מהי"ב שבטים יש לו דרך שונה בעבודת ה' וכולם עובדים את אותה העבודה כדברי הרמב"ן בקורבנות הנשיאים שהקריבו את אותו דבר ולכל אחד הייתה כוונה אחרת, וכך יש בעיר ביתר את כל הגוונים ואחד הגוונים זוהי חסידות חב"ד, כמו"כ קישר את הדברים לפרשת השבוע מדוע אחרי הציווי על שמיטה נכתבו דיני הונאה ורק אח"כ נכתב וציויתי את ברכתי כיון שהיצר הרע בא לאדם ואומר לו שמיטה עמדת בנסיון מותר לך להקפיד פחות על ענייני המסחר שיהיו ביושר [ח"ו] ולכן נאמר וציויתי את ברכתי אחרי דיני אונאה.

לאחריו בירך את המשתתפים רב ביהכנ''ס קהל חסידים הרב מרדכי הלפרין שליט''א שהסביר עומק מיוחד במאמר הגמרא אודות ר' יהודה בר' אילעי שדחק עצמו לשתות ד' כוסות והיה צריך לחגור צדעיו עד עצרת.

אחריו נשא דברי ברכה רב קהילת סלונים בעיר הגר''י ברוזובסקי שליט''א שעמד ע''כ שאצל הרבי חלק מתקנת לימוד הרמב''ם הוא ענין עשיית הסיומים ברוב עם. לסיום עורר הברב דוד אופן שליט''א רב ומשפיע ביהכנ''ס ליובוויטש שעורר אודות חשיבות שמירת הלימוד ברמב''ם בכל יום ממש.הקהל הרב התפזר בהרגשה מרוממת ומתוך קבלה ע'ע לחזק ולהפיץ את לימוד הרמב''ם כתקנתו הקדושה של הרבי. המעמד נערך ע''י ועד סיום הרמב''ם בסיוע עיריית ביתר עילית הרב יעקב טורנהיים גבאי בתיהכנ''ס וקהל אנ''ש.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.