מערכת COL | יום כ"ט אייר ה׳תש״ע 13.05.2010

דרמה בבית המשפט: הבחירות באור עקיבא בוטלו יום לפני קיומם

בג"צ הורה אמש לבטל בשנית את הבחירות לרב עיר באור עקיבא שנקבעו ליום חמישי כ"ט אייר ● כזכור בחודשים האחרונים, הוגשו עתירות לביטול מועד הבחירות שנקבע בשל העובדה שמודעה בדבר מקום ומועד הבחירות לא פורסמה ברשומות 45 יום, וכן עתירה שיש להרכיב מועצה דתית ● שעה לפני הדיון נתקבלה עמדת המדינה ולהפתעת העותרים נמסר כי המדינה תומכת בביטול הבחירות שנקבעו לדיווח מלא
דרמה בבית המשפט: הבחירות באור עקיבא בוטלו יום לפני קיומם
בית המשפט העליון
בג"צ הורה אמש לבטל בשנית את הבחירות לרב עיר באור עקיבא שנקבעו ליום חמישי 13/5/10.

כזכור לפני מספר חודשים עתר עו"ד מרדכי איזנברג בשם בוריס אברמוב תושב אור עקיבא לביטול מועד הבחירות שנקבע לתאריך 10/3/10 בשל העובדה שמודעה בדבר מקום ומועד הבחירות לא פורסמה ברשומות 45 יום טרם המועד שנקבע לבחירות.

לאחר זמן נקבע מועד חדש (13/5/10) ודבר הבחירות פורסם ברשומות 45 יום לפני כן, אך הפעם שוב עתרו תושבי אור עקיבא באמצעות עו"ד מיקי מאיר בטענה שקודם לבחירות יש להרכיב מועצה דתית וכמו כן יש להקפיד שבתי הכנסת שנבחרו לשלוח נציג לגוף הבוחר יהיו עמותות רשומות.

שעה לפני הדיון נתקבלה עמדת המדינה ולהפתעת העותרים נמסר כי המדינה תומכת בביטול הבחירות שנקבעו ומקבלת את הטענה שבתי הכנסת חייבים להיות עמותות רשומות.

יצויין כי הנחיה זו ניתנה בידי המשנה ליועמ"ש לממשלה בניגוד לדעתו של השר מרגי אשר דרש לקיים את הבחירות במועדן.

עקב חילוקי הדעות שכרה ועדת הבחירות עו"ד חיצוני פרטי אשר ייצגה בדיון בבג"צ אשר כאמור קיבל את העמדה כי יש להקפיד על הוראות התקנות ולבחור בבתי כנסת המאוגדים כעמותות רשומות בלבד.

עו"ד מרדכי איזנברג אשר פעל לדחיית הבחירות מסר ל-COL כי יש להצטער על הדרך בה מתנהלים הליכי הבחירות לרבני עיר כאשר המשרד לשירותי דת איננו מקפיד על קיום התקנות ו"מעגל פינות" כלשונו.

"המשרד לשירותי דת נוהג בכוחניות, בהתנשאות ובשרירות לב דבר אשר עלול לגרום לבחירתם של רבנים שכוחם רב להם בשדה העסקנות הפוליטית ובחצר הרב אך לא בשדה הרבנות והניסיון הרבני המוכח בהצלחה", אמר עו"ד איזנברג.

עו"ד נחמה ציבין הפעילה אף היא בכל הנוגע לטוהר הבחירות לרבני עיר ושבשעתו גרמה לדחיית הבחירות לרב עיר קרית אתא בעתירה שהגישה לבג"ץ, הוסיפה ואמרה כי יש לעשות הכל להביא לקיומן של בחירות דמוקרטיות ושוויוניות בדרך הוגנת והגונה ואם אין המשרד לשירותי דת פועל בדרך זו, יש להביא הדברים להכרעתו של בג"צ פעם אחר פעם.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.