מערכת COL | יום כ"ח אייר ה׳תש״ע 12.05.2010

וינה: ננעל הסמינר האירופאי לשלוחות ● תמונות

אמש ננעל הסמינר האירופאי לשלוחות שהתקיים לראשונה ע"י ארגון 'חנה' בעיר וינה שבאוסטריה ● המשתתפות נהנו מהרצאות בעברית ובאנגלית ● במהלך היום, יצאו השליחות לסיור באוניברסיטה היהודית היחידה באירופה ● נאום מרגש ומיוחד נשאה באירוע השליחה הגב' בתיה גרליק ממילנו שבאיטליה שסיפרה על האתגרים שחוותה כשיצאו לשליחות לפני חמישים שנה והעידוד הבלתי פוסק שקיבלו מהרבי ומלווה אותם בכל יום ויום לדיווח מלא ולתמונות
וינה: ננעל הסמינר האירופאי לשלוחות ● תמונות

כתב COL

אמש ננעל הסמינר האירופאי לשלוחות שהתקיים לראשונה ע"י ארגון 'חנה' בעיר וינה שבאוסטריה.

בסמינר השתתפו כשישים שלוחות מאוסטריה, איטליה, אוקראינה, קרית האיחוד האירופאי, בולגריה, גרמניה, הונגריה, יוון, לטביה, סלובקיה, פינלנד, צרפת, קרואטיה, רוסיה ושוודיה.

את המושב הראשון הנחתה הגב' נחמה קטורזה מוינה. הגב' לאה נמדר, השליחה בשוודיה וחברת וועד ארגון 'חנה' קראה מכתב של הרבי בנושא הסמינר 'בהעלותך'. הגב' רייזל קסלמן ממלמו שבשוודיה קראה את פרק התהילים של הרבי.

את ברכת האכסניה הביא השליח הראשי לאוסטריה הרב יעקב בידרמן שיחי' שבירך את המשתתפות ואיחל להן הצלחה בסמינר. דברי ברכה נשאה הגב' חנה גרליק מקריית האיחוד האירופאי.

את מושב הצהריים שהיה בנושא 'יסודות איתנים בשליחות' הנחתה הגב' בת שבע אוברלנדר, שליחה בהונגריה וחברת וועד ארגון 'חנה'. במהלך המושב נשאו דברים הרה"ג לוי גרליק רב קהילת קרית האיחוד האירופאי שדיבר על חשיבות הפניה בכל שאלה הלכתית לרב מורה הוראה וגם השיב על שאלות שנשאלו מראש ע"י שלוחות שונות.

יועצת הנישואין הגב' אסתר פיקארסקי מתל אביב הנחתה את השליחות כיצד להדריך נשים טהרת המשפחה. הרב ניתאי מלמד, פסיכותרפיסט בכיר הרצה על זוגיות טובה והצורך באווירה אמפתית בתוך הבית שמהווים את סוד ההצלחה לעבודה מחוץ לבית. לאחר הזמן שהוקצב לתפילת מנחה, נסעו השלוחות למלון להתארגנות לקראת הדינער החגיגי.

הדינער נערך באולם האירועים של 'בית הלוי' שעבר עבודת עיצוב מדהימה. את הדינער הנחתה בטוב טעם הגב' רבקה זקלס מהעיר בריאנסק שברוסיה. פרק תהילים אמרה הגב' צלחה עמאר מצרפת.

את ברכת אורחת הכבוד הרבנית טובה שפירא מתל אביב נשאה נכדתה הגב' שרה מרילוס מארה"ק ולאחמ"כ הגישה לה הגב' אדלה בידרמן מוינה שי מיוחד לרבנית שפירא ביחד עם הגב' חני מרגולין מנהלת הארגון.

נאום מרגש ומיוחד נשאה הרבנית בתיה גרליק ממילנו שבאיטליה שסיפרה על האתגרים שחוותה כשיצאו לשליחות לפני חמישים שנה והעידוד הבלתי פוסק שקיבלו מהרבי ומלווה אותם בכל יום ויום.

לאחר שהאורחות סעדו מהמנות המשובחות שהופקו במטבח של השליח הרב שנ"ז מנדלסון מוינה הזמינה המנחה את האורח המיוחד שעשה דרך ארוכה מניו יורק ועומד תמיד בכל יום לימין השלוחים והשלוחות הרב משה קוטלרסקי, סגן יו"ר מרכז לענייני חינוך. הרב קוטלרסקי חיזק את השלוחות בניאום מיוחד בו הזכיר את העובדה כי אחד הדברים שהרבי חידש במוסד השליחות המפואר הוא העובדה כי השלוחות הפכו לא רק ל'עזר לבעליהם' אלא לשותפות מליאות בעבודת השליחות. נאומו של הרב קוטלרסקי הותיר רושם עז על השלוחות שהודו לו נרגשות על טרחתו.

בהמשך הדינער הוצג סרטון וידאו מיוחד שהופק לאירוע שהציג את יהדות אירופה המפוארת של קודם השואה, וההתפתחות המדהימה של השנים האחרונות המתקיימת ע"י השלוחות.

בין היתר סיפר הוידאו את סיפורן של השלוחות גב' תמי סלמון מבולגריה, גב' רבקה גלזמן מלטביה וגב' ציפורה קוזלובסקי מגרוזיה שבמהלך הוידאו עלו לבמה וסיפרו כל אחת אפיזודה מרגשת מחיי שליחותן.

עם תום הדינער המכובד, עברו השלוחות לחדר סמוך בו נערכה התוועדות לתוך הלילה בהנחיית הגב' חנה מאייערס מסלובקיה. במהלך ההתוועדות עלו לדיון שאלות מהותיות בחיי השליחות עליהן השיבו השליחות גב' בת שבע אוברלנדר, הגב' לאה נמדר, הרבנית בתיה גרליק והגב' רבקה חזן ממילנו.

היום השני לסמינר נפתח בשיעור חסידות מאת הרה"ג לוי"צ גרליק שלאחר מכן למד עם השלוחות את היום יום והתניא היומי. לאחר הזמן שהוקצב לתפילת שחרית וארוחת הבוקר יצאו השליחות לסיור בבית הספר 'לאודר', קיבלו סיור מאת המנהל הרב ש"ב גרוזמן וצוות המורות והגננות והתרשמו עמוקות מבית הספר, תוכניות וספרי הלימודים והחומרים החינוכיים הרבים שיוצאים לאור ע"י מוסד החינוך.

המושב הבא נפתח בהנחיית השליחה הגב' רייזי זקלס מקרואטיה שהזמינה את הנואמת הבאה גב' יהלומית ברזיאלי, ידידיה קרובה אותה היא מכירה מהפעילות בקרואטיה. גב' ברזילאי מומחית למנהל עסקים העבירה הרצאה מרתקת בנושא ניהול והנהגה של השלוחות ונתנה עצות והדרכה לניהול נכון של הפעילות. את ההרצאה הבאה העביר שוב הרב ניתאי מלמד, הפעם בנושא חינוך ילדים.

הגב' חני מרגולין והגב' יעל זמיר מנהלת אגף הפרוייקטים של הארגון הציגו בפני המשתתפות את פעילות ארגון 'חנה' ושני פרוייקטים חדשים של טהרת המשפחה ונש"ק שהושקו בזמן הסמינר.

ארוחת הצהריים הבאה שסודרה מראש למושב מיוחד בנושא 'חסידים משפחה אחת' נוהלה בכישרון רב ע"י השליחה הגב' רבקה חזן.

במשך הסמינר התקיימו הרצאות בעברית ובאנגלית במקביל לתועלת המשתתפות.
לאחר המושב, נערכו סדנאות מיוחדות בהן הציגו השליחות בוינה את פעילותן בתחומים רבים ונערכו דיונים פוריים מהן יכלו השלוחות לקבל רעיונות וטיפים לקידום פעילותן.

בהמשך היום יצאו השליחות לסיור באוניברסיטה היהודית היחידה באירופה וקיבלו תדרוך מהרב שעיה בועז והמשיכו לסיור במצפה על העיר וינה.

הסמינר כולו התקיים בחסות הרבנית טובה שפירא מתל אביב, קרן מתנאל, הקרן לפיתוח יהדות אירופה ופיאות רוחי ליפסקר שהציעה לשלוחות במקום שירותי סירוק, עיצוב ומכירת פיאות לתועלת המשתתפות וחברת חן המעיין.

הנהלת הארגון מבקשת להודות עמוקות לוועד הארגון שבמשך חודשים רבים השקיעו מזמן ומרצן לקידום הארגון: השליחות גב' בת-שבע אוברלנדר, הונגריה, גב' שטערנא גרוזמן, אוסטריה, גב' רבקה חזן, איטליה, גב' לאה נמדר, שוודיה וגב' רחל לוונטל, דנמרק. בנוסף מודים בארגון לגב' יעל זמיר ולמאשי בועז פעילות הארגון שחודשים ארוכים עבדו ימים ולילות להצלחת הסמינר.

על הפקת הסמינר ניצחה ביד רמה חברת 'פליישמן הפקות'.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.