מערכת COL | יום כ' סיון ה׳תשס״ד 09.06.2004

גילוי מרעיש: התגלו מכתביו של הרבי להוריו

לאחר מאמצים רבים שנמשכו שנים רבות, קיבל לידיו השליח הרב שמואל קמינצקי, רבה הראשי של העיר דנייפרופטרובסק, בימים האחרונים, 'אוצר של ממש' - מכתבים רבים שכתב הרבי (בשנים תרצ"ה-צ"ו) בעת שהותו בעיר פאריס להוריו שגרו בדנייפרופטרובסק, מכתבים אלו שהוחרמו מאביו הרה"ק רבי לוי יצחק, בעת מעצרו בשנת תרצ"ט, נתגלו עכשיו באחד ממרתפי הק.ג.ב.בנוסף למכתבים של הרבי, התגלו גם מכתבים מכ"ק אדמו"ר הרש"ב לרבי לוי יצחק. COL מקווה להביא בקרוב צילומים נוספים מהאוצר שהתגלה.צילום המכתבים ב'כתבה מלאה'
גילוי מרעיש: התגלו מכתביו של הרבי להוריו
מי שיש לו את האפשרות לתרגם את המכתבים, מוזמן לעשות זאת למען אלפי הגולשים.
לכתבה זו התפרסמו 49 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
49 תגובות
1.
כל הכבוד
כ' סיון ה׳תשס״ד
אם הרבי היה חי הוא היה נהנה מזה בטוח שהיה אומר על זה משהוא בהתועדות ,
כל הכבוד לרב והשליח הראשי של
2.
נא ונא לתרגם את המכתבים
כ' סיון ה׳תשס״ד
רק ... עושה חצי עבודה

תודה
3.
מדהים
כ' סיון ה׳תשס״ד
מציאת המכתבים מראה שהרבי חי וקיים אתנו. יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד.
4.
ל 1
כ' סיון ה׳תשס״ד
אבל לפרסם???
5.
פרסום?
כ' סיון ה׳תשס״ד
בטח יועבר החומר לספרי' של הרבי או לאפוטרופוסו -- זה בודאי רצונו של הרבי.

ספק אם להפיצו כך בלי אחריות וכו'.
6.
ל3
כ' סיון ה׳תשס״ד
מה הקשר?
7.
נו.. עוד בבקשה
כ' סיון ה׳תשס״ד
תתדפיס מה שיותר.
אימתי קאתי מר לכשיפוצו מעיונתיך חוצה
8.
תרגום ע"י מומחים
כ' סיון ה׳תשס״ד
ב"ה חסידי חב"ד מבורכים עם בעלי כשרונות כגון הרב טוביה בלוי, הרב חנוך גליצנשטיין, הרב יהושע מונדשיין, הרב משה מרינובסקי שיודעים תרגם- כך שבמכתב של הרבי מפני קדושתו נא לא לתת לכאו"א שיתרגם. תודה.
9.
היכן האחריות?
כ' סיון ה׳תשס״ד
יש אנשים עם אחריות שנסיונם רב בהדפסת תורת רבינו ומכתביו.
אני סמוך ובטוח שבאם הייתם שואלים אותם, היו מונעים את פרסום המכתב, ולא מכיון שהם רוצים לפרסם זאת בפרסום ראשון, אלא מפני שזה מכתבים אישיים.
חכמים הזהרו בדבריכם-בפרסומיכם
10.
למגיבים 5 ו8
כ' סיון ה׳תשס״ד
אתם ממש צודקים
11.
מדהים! וצ"ע
כ' סיון ה׳תשס״ד
הגילוי מדהים.
מעניין אשר בסיום דף השני מחקו שורה... ואם לדעתם אין הכל ראוי לפרסום, הרי לדעת איזה מומחה ומנוסה בעניני בית הרב קבלו אישור לפרסם שאר המכתב.

הרי אם ימצאו דברים פרטיים ואישיים בין איש לאשתו וד"ל... ילכו ויפרסמוהו?! רק משום שזה בכתב אד"ש?! וד"ל ואין להאריך.

ואם כבר ראוי לפרסום פנימי, הרי אפשר לפרסמו בתוך תשורה וכדומה.
ולא בשער בת רבים, אשר מי יודע איזה שימוש ציני יוכלו לעשות מזה, ואיזה תרגומים יודבקו לזה, וכו'.
והקורא התמים אשר לקרוא אידיש לא יודע, ובפרט בצורה הנכתבת כאן... מי לוקח אחריות.
חבל שקופצים כ"כ מהר רק לעשות כותרות -
אני מחמיא לכם ע"ז שהכותרת אינה דבוקה וגובלת בפוליטיקה וכו'. אבל לאמיתית העניין, ג"ז עלול להכשיל כמה מבנ"י ברכילות ולה"ר. ומסיימים בטוב.
12.
נשמח אם תוציאו חוברת
כ' סיון ה׳תשס״ד
שתכלול את המכתבים המקוריים ותרגום בצידם.
תודה.
13.
ל 1
כ' סיון ה׳תשס״ד
זה הבעי' שלכם...
אתם "חושבים" שאתם יודעים מה הרבי "הי' אומר!"
יותר טוב שתתתכל בהשיחות וכו' ואז תראה (ותגיד) שהרבי חי!
14.
תגובה ל-9
כ' סיון ה׳תשס״ד
המכתבים נבדקו ע"י אנשים אחראיים. והם קבעו שאפשר לפרסם את המכתב.

מה הבעיה שאתה רואה במכתב זה?
17.
אני לא מבינה
כ' סיון ה׳תשס״ד
מאיפה לוקחים את האומץ / רשות לפרסם את המכתבים האלה??
18.
why publisize private letters???
כ' סיון ה׳תשס״ד
these letters are vey nice but why publisize them they are private letters and i am nt so sure this is the riht thing to do by pulisizing them.
19.
לפענ"ד
כ' סיון ה׳תשס״ד
טייערע מיינע? לעבט אייביג גליקלאך! אייער בריף האבין מיר. צייטיג, ערהאלטען. זיכער, האט איר אויך שוין לאנג באקומען מוסיא תי' בריף, מעהר אדער ווייניגער אפאדראבנעם? ועגן אונז. בא אונז קיין נייעס פאר דער צייט איז ניט צוגעקומען. עס איז דא אלערליי? חלומות, ועגן אשטעלע, אדער שותפות אין מיין ספעציאלנאסט. אטייל פון זיי אין שוין נפתר געוארען, אז עס איז נאר א חלום. קומען צו נייע אויף ז??ר אכט. אזוי ווי עס ווילט זיך עס זאל עפעס ארויסקומען, דוכט זיך, אז עס איז דא שאנסען אויף דעם, האפענטליך, ועט עס אויך זיין אזוי: פון דער אנדער זייט, זאגען אנדערע, מען דארף זיין צופרידען, ואס מיט א פאר חדשים צוריק איז גארניט געוארען, וייל פאריגער יאהר איז געוען ניט קיין גוטער, און אלע כמעט האבען דערלייגעט?. הכלל, מען דארף האלטען, אז ווי עס איז געוען ביז איצט איז געוען לטובה, און אויף להבא וועט זיין בעסער און בעסער. און צו בעסער איז דאך קיין שעור ניטא.
איך ואנדער?, פארואס איהר האט ניט געענטפערט אויף מיינע איבריקע שאלות: 3? זעהט איהר מאניא און זשעניא, גייט צו אייך אריין מנחם? אדער זיינע שואגערעס, ווא איז רחל, און זא ווייטער. פון אזוינע קלייניקייטען? און פאדראבנעסטיין? קען מען זיך אמאל פארשטעלען היימשער? און וארעמער, ווי פון גרויסע פרטים אפשר. מסתם, ועט איהר אויך ועגן דעם שרייבען. איך וויל אויך ענטפערן אויף דיין שאלה, אז זעלבסטפערשטענדליך, האב איך געשריבען שחור'ן? וועגן זוכען א שדוך, ווי דו האסט געואלט. אבער, איך מוז זיך אויך מודה? זיין, אז איך רעכען ניט, אז מיין בריף, אדער אפילו מיין רעדען מיט עם פה אך פה, וען עס ואלט געוען אזא מעגליכקייט, קען אויף עם האבען אווירקונג אין דער שאלה. חאטש, כדי עס זאל האבען מעהר אכט, האב איך מעתיק? געוען דעם גרעסטען טייל פון זיין בריף אין מיין שרייבען צו עם. אטייל האב איך געלאזען אויף אצווייטען מאהל שרייבען צו עם וועגן דעם, אין אפאר ואכען ארום, ווי דו שרייבסט מיהר.

דאס איז אלץ בנוגע שרייבען צו עם, אבער וועגן אענטפער פון עם, שרייבט ער קיינעם קיין בריף ניט. די גערוסען ואס איך האב פון עם, איז נאר דורך בריף פון בעקאנטע און פון שיינדל'ן. זי שרייבט מיהר, אז זי האלט פון עם זייער און זייער, און איז מוסיף, דרך אגב, איז איהר ואנדערט זייער, ואס ער שרייבט ניט קיין בריף, אבער זי קען דערצו גארניט מאכן. בנוגע צו דער עצם שאלה, איז דאכצאג שחור קיין מאיל ניט געווען אזוי אויסגערעכענט און פארקוקען אויף וויטער, אויף ניט טאן א שידוך, איבער דער שאלה, ווי וועט זיין מיט פרנסה דערנאך. די איינציגע סיבה, לוין מיין מיינונג איז, ואס עס האט זיך ניט געמאכט צווישען זיינע באקאנטע, חאטש ער האט באקאנטע געבילדעטע? וכו', אזאך ואס זאל עם פארחאפען. איז ואס קען אין דעם העלפען א מיינונג, עצה אדער נאסטאאיוען? פון א צווייטען, אז אף אהבה איז קיין מצוה ניט שייך – דאס אלץ שרייב איך נאר אייך, ניט עם, פארשטייט זיך – גלייב מיהר, אז איך האלט גאר גאר באמת און אן שום ספיקות כלל, אז דיר און דער מאמען שליט"א קונט נחת און גוטע שלא בערך מעהר וויפעל איהר האט, אדער אפילו וויפעל דו ואונשסט זיך אין דיין בריף. און ואס מעהר איך באקען זיך און דערקען מענשען, אלס גרעסער ווערט בא מיהר דער חשבון, ואס איהר פארדינט? און וואס אייך קומט, אבער קען מען עס מאנען בא שחור'ן וכו'. און אפילו בא זיין בעסטען ווילען, ווענט זיך עס אן עם דען. איז ואס איז דער שטעלען אויף זיין רצון אלץ. דער איינציגער ואס קען גבען מידו המלאה והפתוחה בטוב הנראה והנגלה, איז נאר דער אויבערשטער, סיי אייך סיי אונז סיי שחור'ן און אין אגרויסער מאס איז עס דאך הא בהא תליא, איז וויבאלד עס דארף זיין גוט געויס וועט זיין אזוי. מיהר איז שוער צו שרייבען אסאך אין דעם (און דאס איז דאך זאכען, וואס דו ווייסט בעסער פון מיר) ובפרט איז איך פארשטיי דיר גאנץ גוט..... איך פארענדיק אויף דעם מאהל מיט בעסטע ואנשען אייער? אלעמאל
מענדל

20.
אחריות
כ' סיון ה׳תשס״ד
כפשוט למסור לסיפריית הרבי,הרבי חי וקיים, וגודל זכות השליח שם. יש מכתבים מהרביים שאסור לפרסם כתבי רבותינו בלי רשות מאלו שהתמנו מטעם הרבי על כך, טוכל המקדים הרי"ז משובח
21.
ל 10
כ' סיון ה׳תשס״ד
איך אפשר שגם מגיב מס' 8 ו 5 שניהם צודקים? לתרגם אבל לא לפרסם?
22.
מי?
כ' סיון ה׳תשס״ד
מי זה שחור? מאניא? זשעניא? מנחם?

מאיזה שנה זה, מהמעטפה זה נראה כמו 1939 אבל זה כבר תרצ"ט (החותם מפריז נראה כמו 7-3-39 היינו ט"ז אדר תרצ"ט) פחות מחודש קודם המאסר.

איפוה הרב קמינצקי מכפר חב"ד אולי הוא יודע משהו על זה, בטח כבר קיבל העתקים מאחיו.

23.
לא יפה!
כ' סיון ה׳תשס״ד
לא יפה שרואים קודם החתימה שהושמט שורה!

ולפלא על הרב קמינצקי שי'--אדם בעל אחריות--שנהג בזה כ"מציאה" וסקופ. ואולי לא מידיו יצאו הדברים.
24.
ל8 כמה שאתה צודק
כ' סיון ה׳תשס״ד
לתרגם או אפילו לפענח דבר זה חייב להיות אדם מומחה
ולא כל צרוע וכל זב יבוא ויעשה מעשה
25.
תגובה ל-11
כ' סיון ה׳תשס״ד
אולי אפשר לדעת מה מבלל את מוחך?

איזה פירסום ציני וכו' עולה ברוחך. וואס האקסטו אטשייניק...

אתה כנראה לא קראת את המכתב. אין שום בעיה עם פירסום המכתב.

את המכתב פירסמו אנשים אחראיים , שדואגים לכבוד ליובאוויטש, לא פחות ממך...

ובעזרת ה' בימים הקרובים נפרסם עוד ועוד, לשמחת אנ"ש והת' שי'
26.
ל14 ול19
כ' סיון ה׳תשס״ד
ל14 באם יש כזה אדם שנקרא מומחה שאישר את הפרסום, אנא תציין את שמו, אך אני מאמין שאין כזה אדם.
ל19 אידיש יודע הנך לקרוא, אך כנראה שמעולם לא התעסקת בהו"ל של ספרי חסידות ותורת רבנו. ההעזה להעתיק עבור כל מי שמתקשה לקרוא את כתי"ק, בכדי שעוד אנשים יוכלו לקרוא מכתב אישי של הרבי להוריו.
היכן למדת ושימשת?
ולכם, מערכת נכבדה, את הסקופ שלכם כבר עשיתם, הגיע הזמן להוריד את הידיעה. כל זאת, באם כבודו של רבינו עומד בראש מעייניכם.
היו ברוכים!
28.
פיענוח יותר מוצלח
כ"א סיון ה׳תשס״ד
מכתב כ"ק אדמו"ר זי"ע לאביו כ"ק הרה"ק ר' לוי"צ נ"ע
טייערע מיינע לעבט אייביק גליקלאך! אייער בריף האבן מיר צייטיג ערהאלטן. זיכער, האט איהר אויך שוין לאנג באקומען מוסיא תי' בריף, מעהר אדער ווייניגער אפאדראבנעם ועגען אונז. בא אונז קיין נייעס פאר דער צייט איז ניט צוגעקומען. עס איז דא אלערליי חלומות, ועגען אשטעלע אדער שותפות אין מיין ספעציאלנאסט. אטייל פון זיי איז שוין נפתר געווארן, אז עס איז נאר א חלום קומען צו נייער אויף זייער ארט. אזוי ווי עס ווילט זיך עס זאל עפעס ארויסקומען, דוכט זיך, אז עס איז דא שאנסען אויף דעם. האפענטליך, ועט עס אויך זיין אזוי פון דער אנדער זייט, זאגען אנדערע, מען דארף זיין צופרידען, ואס מיט א פאר חדשים צוריק איז גארניט געוארן, ווייל פאריגער יאהר איז געווען ניט קיין גוטער, און אלע כמעט האבן דערלייגט. הכלל, מען דארף האלטען, אז ווי עס איז ביז איצט איז געוען לטובה, און אויף להבא ועט זיין בעסער און בעסער. און צו בעסער איז דאך קיין שיעור ניטא.
מיך ואנדערט, פארואס איהר האט ניט געענטפערט אויף מיינע איבריקע שאלות: צי זעהט איהר מאניא און זשעניא, גייט צו אייך אריין מנחם אדער זיינע שואגערס, ווא[ו?] איז רחל, און זא וייטער. פון אזוינע קלייניקייטען און פאדראבנעסטיין קען מען זיך אמאל פערשטעלן היימישער און וארעמער, ווי פון גרויסע פרטים אפשר. מסתם, ועט איהר אויך ועגען דעם שרייבען. איך ויל אויך ענטפערן אויף דיין שאלה, אז, זעלבספערשטענדליך, האב איך געשריבען שחור'ן ועגען זוכען א שדוך, ווי דו האסט געואלט. אבער, איך מוז זיך אויך מודה זיין, אז איך רעכן מיט, אז מיין בריף, אדער אפילו מיין רעדן פה אל פה, וען עס ואלט געוען אזא מעגליכקייט, קען אויף עם האבן א ווירקונג און דער שאלה. חאטש, כדי עס זאל קענען האבן מעהר ארט, האב איך מאריך[?] געוען דער גרעסטען טייל פון דיין בריף אין מיין שרייבן צו עם א טייל האב איך געלאזען אויף א צווייטען מאהל שרייבען צו עם ועגען דעם, אין אפאר ואכען ארום, ווי דו שרייבסט מיהר.
דאס איז אלץ בנוגע שרייבען צו עם, אבער ועגען א ענטפער פון עם, שרייבט ער קיינעם קיין בריף ניט, קיינעם ניט די גערוסען וואס איך האב פון עם, איז נאר דורך בריף פון בעקאנטן און פון שיינדל'ן. זי שרייבט מיהר, אז זי האלט פון עם זייער און זייער, און איז מוסיף, דרך אגב, אז איהר ואנדערט זייער, ואס ער שרייבט ניט קיין בריף, אבער זי קען דערצו גארניט מאכען.
בנוגע צו דער עצם שאלה, איז דאכצאך שחור קיין מאהל ניט געוען אזוי אויסגערעכענט און פארקוקען אויף ווייטער, אויף ניט טאן א שדוך, איבער דער שאלה, ווי ועט זיין מיט פרנסה דערנאך. די אייניציקע סיבה, לויט מיין מייינונג איז, ואס עס האט זיך ניט געמאכט צווישן זיין באקאנטע, חאטש ער האט באקאנטע געבילדעטע וכו', אזאך ואס זאל עם פארחאפען, איז ואס קען אין דעם העלפען א מיינונג, עצה אדער נאסטאאיוען פון א צווייטען, אז אף אהבה איז קיין מצוה ניט שייך.
- דאס אלץ שרייב איך נאר אייך, ניט עם, פארשטייט זיך. - גלייב מיהר, אז איך האלט גאר גאר באמת און אן שום ספיקות כלל, אז דיר און דער מאמען שליט"א קומט נחת און גוטע שלא בערך מעהר וויפעל איהר האט, אדער אפילו וויפעל דו ואנשסט זיך אין דיין בריף. און ואס מעהר איך באקען זיך און דערקען מענשען, אלס גרעסער וערט בא מיהר דער חשבון, ואס איהר פארדינט און ואס אייך קומט. אבער קען מען עס מאנען בא שחור'ן וכו'. און אפילו בא זיין בעסטע ווילען, וענט זיך עס אן עם דען. איז ואס איז דער שטעלען אויף זיין רצון אלץ. דער איינציקער ואס קען געבן מידו המלאה והפתוחה בטוב הנראה והנגלה, איז נאר דער אויבערשטער, סיי אייך סיי אונז סיי שחור'ן און אין א גרויסער מאס איז עס דאך הא בהא תליא, איז וויבאלד עס דארף זיין גוט געויס ועט זיין אזוי. מיהר איז שוער צו שרייבן אסך אין דעם (און דאס איז דאך זאכען, ואס דו ווייסט בעסער פון מיר) ובפרט אז איך פארשטיי דיר גאנץ גוט
איך פארענדיק אויף דער מאהל מיט בעסטע ואנשען אייער אלעמאל מענדל
***
פיענוח ותקתוק ע"י הת' דוד שיחי' לערנער. תלמיד בישיבת תומכי תמימים ליובאוויטש מאריסטאון נ.דז.

29.
מי זה שחור?
כ"א סיון ה׳תשס״ד
שהרבי מנסה לעשות שידוך עבורו
30.
לכל השואלים
כ"א סיון ה׳תשס״ד
בנוגע לכללות מכתבים אלו בזמנו הרבי נתן הוראה להדפיס אותם היו לרבי העתקים מכל המכתבים האלו. מסיבות שאינם ברורות עד עתה הם פשוט נעלמו. ותודה לה' שנמצאו אלו ויודפסו בעזה"י. כרצונו הק'.
31.
תגובה ל30
כ"א סיון ה׳תשס״ד
אם אתה מזכיר את הוראות הרבי, אז למיטב ידיעתי, בבית הרבי היו עוד מכתבים כאלו, והרבי נתן הוראה ברורה שלא יתפרסמו.
32.
ל 30
כ"א סיון ה׳תשס״ד
מקור?
33.
ל-30
כ"א סיון ה׳תשס״ד
האם תוכל להביא יותר פרטים עהנ"ל: ולאתר -יישר כח גדול ודבר בעיתו ,בסמיכות ליום הגדול ג' תמוז ויה"ר שכבר נשמע מפיו תורה חדשה ,בהארת אור פניו הק' :א'השלוחים בדרום אמריקא
34.
הרבי לא נתן הוראה להדפיס
כ"א סיון ה׳תשס״ד
ל-30 הרבי נתן הוראה להדפיס מכתבים אחרים, אבל לא מכתבים אלו.
ב) כפי שכתב 9 ש"יש אנשים עם אחריות שנסיונם רב בהדפסת תורת רבינו ומכתביו", ובטוחני שהם היו מונעים את פרסום המכתב, וכל מכתבים כיו"ב.
והלוואי שיימצאו כל מכתבי התורה שכתב הרבי לאביו [כפי שמשמע במכתבי אביו אליו] שבהם אין שאלה כלל שאפשר לפרסמם, והם אלו המכתבים שהרבי נתן בעצמו להדפיס ומסיבה לא ברורה כלל המכתבים נעלמו!
35.
חשוב לציין
כ"א סיון ה׳תשס״ד
חשוב לציין שבשנים אלו היו משתמשים בקודים במכתבהם ודווקא אז הרבי מוהרייץ היה בפולין .אולי אלה שמכירים את הקודים של אז הם מבינים. ולא לשכוח שמדובר במכתבים של הרבי עם אביו















,
37.
לתרגם!
כ"א סיון ה׳תשס״ד
לבסוף, יהי' זה כמעשה הרשימות.

האם נוכל מישהו לתרגם המכתב כראוי'???
40.
ל-11 - ביסט א שוטה ארץ
כ"א סיון ה׳תשס״ד
בסיום דף השני לא נמחקה שום שורה, זה פשוט סיום המכתב.
41.
מי זה שחור?
כ"א סיון ה׳תשס״ד
על מי מדובר? על אחד מהאחים?
42.
שייך לקרינסקי שמיסור לאגו"ח ולספרי'
כ"א סיון ה׳תשס״ד
לא הבנתי כל הפוליטיקא -- כל חסיד יודע אשר שכשבעזהשי"ת מגלים כתבים או חפצים של הרבי אז מחובתו למסרו מיד לזה שהרבי מינהו על נכסיו, ה"ה מזכירו/אפטרופסו הנאמן הרב יהודה קרינסקי. ואם לאו הרי"ז ח"ו א לעבעדיקע באמבע.

ועל הרב ק. הנ"ל לתבוע מיד את חפציו/מכתביו של הרבי הללו -- ויפה שעה אחת קודם!!

ובנתיים אין רשות לפרסמו בריש כל חוצות.
43.
מישהו רציני שיתרגם ...כדאי מאוד
כ"א סיון ה׳תשס״ד
באמת חשוב שמישהו רציני יתרגם זאת
וכדאי כמה שיותר מהר ...
לדעתי יש כאן הפצת המעיינות
46.
תגובה ל-42
כ"א סיון ה׳תשס״ד
אולי יבאר לנו כת"ר מדוע הארכיון של כ"ק אדמו"ר מוהריי"צ, שנמצא לאחרונה במרתפי הצבא האדום במוסקבה, לא הוכנס לספרי'ה של הרבי?

מדוע הם מונחים במקום אחר לגמרי...

וארכיון זה שייך ממש לספרי'ה...

יבאר לנו רבינו את הענין...

משא"כ במקרה דנן, הרי מכתבי הרבי לאביו שייכים לעיר דנייפרופטרובסק. לשם שלח אותם הרבי.

ומהראוי היה לעשות בדנייפרופטרובסק תערוכה על חייו של הרה"ק ר' לוי יצחק, ובמסגרת זו להציג את המכתבים של הרבי שראוי להציגם ברבים.
47.
תרגום חפשי
כ"א סיון ה׳תשס״ד
שחור הוא לכאורה ר' ישראל ארי' לייב, אחיו של הרבי.

אין שום בפצת המעיינות בפרסום מכתב זה, ואדרבה.

בסיום דף השני אפשר לראות שנמחקה שורה ורבע.

להלן התרגום כפי שמופיע בפורום "בני היכלא" בהייד-פארק:

בנוגע לכללות מכתבים אלו בזמנו הרבי נתן הוראה להדפיס אותם היו לרבי העתקים מכל המכתבים האלו. מסיבות שאינם ברורות עד עתה הם פשוט נעלמו. ותודה לה' שנמצאו אלו ויודפסו בעזה"י. כרצונו הק'.
---
פענוח - פורום "בני היכלא" - הייד פארק
http://www.hydepark.co.il/hydepark/forum.asp?forum_id=9590
48.
תגובה ל46
כ"א סיון ה׳תשס״ד
זה אכן תמיה גדולה. ואולי לא מחזירים את זה כמו הספרי'. ויה"ר שגם זה יוחזר.

אבל איזה קשר יש לזה להנדו"ד -- שנמצא ביד חסיד של הרבי, וזוכר כל מה שעבר עלינו במשפט הספרים, וכל הדיבורים ששמענו מפה קדשו בנוגע לענינים כאלו?
49.
תגובה מ-46 ל-48
כ"א סיון ה׳תשס״ד
כנראה שקצרה הבנתך מלהשיג ענינים כה עמוקים...

קופי של ארכיון אדמו"ר הריי"צ נמצא אצל אנ"ש בברוקלין נ.י.! והם סוברים שלא צריך להביאם לספרי'ה, בגלל פוליטיקע וכו'.

וכאן הרי המכתב נשלח לעיר דנייפרופטרובסק, ושם מקומו עד ביאת ינון וכו'
51.
To 46!!!!!
כ"ב סיון ה׳תשס״ד
Nu aderaba why is it not beeing returned to it's natural place the library????

Two wrong don't make one right

This is not sopmeones personal domain - to publisize to thwe world - I can find plenty reasons why this should not be published...

Chatoif ve'echoile does not apply to this kind of hefkarus...

MB
52.
חרם דרבינו גרשן
כ"ג סיון ה׳תשס״ד
כדאי לברר אצל רב מורה הוראה האם קריאת מכתב הכ"ל (עאכו"כ פרסום המכתב הנ"ל) לא נכלל בחרם דרבינו גרשן הידוע??
53.
To #42
כ"ג סיון ה׳תשס״ד
A "live bomb" was said in regards to someone that took seforim OUT of 770.
55.
אנח היורש
כ"ד סיון ה׳תשס״ד
בספרו של שד"ב לוין נדפס מענה מכ"ק ע"ד ענין זה דוקא -- וכותב אשר: אני היורש.

האם יש שאלה איפה צריך להביאם?
57.
אסור לפרסם!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...
כ"ה סיון ה׳תשס״ד
מאיפה לאנשים יש את העוז לפרסם דברים אישיים שכתב הרבי לאביו??????????.
הרבי הוא גם אדם פרטי, ואין לאף אחד זכות לפרסם כאלו מכתבים ללא רשותו
58.
תגובה ל-57
כ"ה סיון ה׳תשס״ד
האם אתה נציגו של הרבי עלי אדמות?!

מתי הרבי אמר לך שאסור לפרסם את המכתב?!
59.
Not by Kaminetzky
כ"ו סיון ה׳תשס״ד
I heard from a reliable source that is was not Rabbi Kamintzky that released the letter to "COL".
61.
tguvah to 59
ד' תמוז ה׳תשס״ד
and i heard from a even more reliable source that it was rabbi kaminetzky because he gave it to his brother in kfar chabad and he released them to col
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.