מערכת COL | יום כ"ז אייר ה׳תש״ע 11.05.2010

צפו: רגעי המלחמה, הבטחתו של הרבי והנצחון הניסי ● מיוחד

JEM
ביום רביעי כ"ח אייר, יציינו בישראל 43 שנה לאיחודה של ירושלים ושחרור הכותל המערבי במהלך מלחמת ששת הימים ● בעוד העם היושב בציון היה אחוז חלחלה, נשמע קולו של הרבי מליובאוויטש צלול וברור ● לפני מספר שנים הפיקה חברת המדיה החב"דית, JEM, סרט וידאו מיוחד, המתעד את הרגעים ההם לצד דבריו של הרבי ● COL מגיש קטע מהסרט המרתק לצפייה בוידאו
צפו: רגעי המלחמה, הבטחתו של הרבי והנצחון הניסי ● מיוחד
התפילה בכותל, רגעים לאחר השחרור. בקטן: הרבי ב"פאראד" תשכ"ז ● צילומים: מתוך הוידאו
ביום רביעי כ"ח אייר, יציינו בישראל 43 שנה לאיחודה של ירושלים ושחרור הכותל המערבי במהלך מלחמת ששת הימים. בעוד העם היושב בציון היה אחוז חלחלה, נשמע קולו של הרבי מליובאוויטש צלול וברור.

היה זה במהלך תהלוכת ל"ג בעומר הגדולה שנערכה מול מרכז חב"ד העולמי-770 בברוקלין, ניו יורק. בשיחה שנשא הרבי בפני אלפי הילדים אמר: "אחיכם ואחיותכם שנמצאים כרגע בארץ ישראל נתונים כעת במצב כזה שבו הקב"ה מגן עליהם ושולח להם את הברכה, ההצלחה והישועה שלו, במידה גדולה עוד יותר, כדי שהם יצאו, והם אכן יצאו, מהמצב הנוכחי בהצלחה". הרבי קרא לנוכחים להוסיף במצוות לזכות אחיהם שבישראל שעל-ידי זה יתקיים הפסוק: "וישבתם לבטח בארצכם".

הלחץ בארץ היה גדול והלחץ על השגריריות הזרות היה גדול. רבים פנו לרבי בשאלה האם לעזוב את הארץ. הרבי לקח על עצמו את האחריות, הרגיע ועודד להישאר בארץ. תשובותיו של הרבי אף פורסמו בהבלטה בכל העיתונים בישראל.

בכ"ד אייר תשכ"ז (3.6.67) קרא הרבי מליובאוויטש לכל הגברים היהודים באשר הם, ובכללם חיילי צה"ל להניח תפילין לפחות פעם ביום כדי לקיים את המצווה החשובה של הנחת תפילין. הרבי ציטט את דברי המדרש: "וראו כל עמי הארץ כי שם ה' נקרא עליך" - שכאשר רואים שהנה הולך כאן צבא יהודי, שהמנהיג שלו הוא ה אלוקי צבאות" - אזי יתקיים "ויראו ממך".

הרבי אף שיגר מברק מיוחד לחיילי צה"ל ובירכם בהצלחה במלחמה ושיחזרו בשלום לבתיהם. עיתוני הארץ דיווחו בהרחבה על הבטחת הרבי שאויבי ישראל יזנחו את מלחמתם בעקבות מצוות תפילין. תורים ארוכים נשרכו בדוכני התפילין שהקימו חסידי חב"ד בכל רחבי הארץ, כדי לתמוך באחיהם.


הרבי קבע: "הסיבות למבצע עדיין תקפות"

שנתיים לאחר תחילת המבצע, שהחל ערב 'מלחמת ששת הימים', קבע הרבי כי הסיבות למבצע עדיין תקפות ואף ביתר שאת. במכתב כללי-פרטי ששיגר הרבי במוצאי שבת פרשת ואתחנן תשכ"ט הוא כותב:

"דעתי ברורה אשר ההתעוררות והבקשה והדרישה על-דבר 'מבצע תפילין', שמדובר בהן זה שנתיים ויותר - בתוקפן עומדות גם עתה. ואדרבה, ביתר שאת וביתר עוז, כי המצב בהווה הוא שזקוקים כעת לא רק לזה אשר "כל עמי הארץ... יראו ממך" - יראה הבאה על-ידי מצוות תפילין - אלא גם - לתוכן ההלכה הידועה - כמו שכתב הרא"ש "...מפני קיום מצוות תפילין ותיקונן יתקיים באנשי המלחמה וטרוף זרוע אף קדקוד". כבר במוצאי שבת ביקש הרבי לפרסם זאת ברחבי תבל. מאז הפך 'מבצע תפילין' ל"מבצע" קבוע אותו קבע הרבי.

לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה או על האופצייה הנוספת:
לא מצליחים לצפות? לחצו כאן
(להורדה)
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.