מערכת COL | יום כ"ו אייר ה׳תש״ע 10.05.2010

התרגשות בצפון קפריסין: הוכנס ספר-תורה ראשון ● סיקור מיוחד

במעמד מרגש והמוני הוכנס ספר-תורה ראשון לבית-חב"ד בצפון קפריסין ● מאות המשתתפים רקדו בעוז ברחובות האי - לכבוד ספר-התורה ● משלחות נכבדות הגיעו מארץ ישראל ומארצות-הברית וגם משלחת מכובדת של משרד הבריאות הישראלי ● COL מגיש: דיווח מלא וגלריית תמונות  לסיפור המלא  
התרגשות בצפון קפריסין: הוכנס ספר-תורה ראשון ● סיקור מיוחד
מעמד מרגש. ממראות האירוע ההיסטורי בצפון קפריסין ● צילומים בלעדיים: COL

מאת כתב COL

שדה-התעופה. משלחת מכובדת של רוקחים בכירים ממשרד הבריאות הישראלי, הגיעו בטיסה ישירה לצפון קפריסין.

לא, אין שם מגפה חדשה, וגם לא ענן וולקני מתפשט, הם טרחו כדי להשתתף בשרשרת אירועים חגיגית של מוסדות חב"ד ליובאוויטש בצפון קפריסין.

במשך שבת קודש ויום ראשון שלמחרתו, התקיימו כמה אירועים חגיגיים בבית-חב"ד שבראשות השליח הרב חיים-הלל אזימאוו ורעייתו שיחיו.

● ● ●

כבר ביום שישי ניכרה תכונה בנמל-התעופה של העיר. אורחים רבים, בני משפחה וידידים הגיעו לשבות בעיר לרגל החגיגות.

סעודות שבת מרוממות נערכו בטוב-טעם ובהרחבה, באולם הגדול של בית-חב"ד, והתפילות היו עונג שבת.

ביום ראשון בבוקר, התקיימה ארוחת בוקר עשירה, לכל האורחים הרבים שהצטרפו ביום זה לקהילה היהודית המתפתחת של קפריסין.

בצהרי היום, לקראת רגעי השיא של יומיים ייחודיים אלו, התקבצו ובאו מאות המזומנים והאורחים לבית-חב"ד.

משפחת התורמים הנכבדת, מר אריה ורעייתו דבורה יעקובסון, בניהם ובנותיהם וכמה מבני המשפחה, ניצבו נרגשים בשערי המקום, כמחותנים הראשיים.

ר' יעקב הכהן כ"ץ, חסיד חב"ד מירושלים, שמשמש כרוקח מחוזי באזור המרכז, וידיו רב לו בארגון התרומה הנכבדה, גם הוא מסתובב נרגש בין הבאים.

הבן, מר מאיר יעקובסון, כובד בהגבהת ספר-התורה, ושאר הנכדים בהלבשת המעיל וכתר התורה.

כשניתן האות, פורצת לה השמחה הגדולה, וההמונים יוצאים אל רחובה של עיר.

ההזדמנות הנדירה של "הכנסת ספר-תורה" בעיצומו של יום ההילולא והשמחה של התנא האלוקי רבי שמעון בר-יוחאי, עיצבה סוג חדשני של המושג "תהלוכת ל"ג בעומר".

בין מובילי הספר נצפו הרב אלעזר גלבשטיין ובנו ר' יצחק גלבשטיין מירושלים, העוסקים בצ"צ באמונה, ועושים עבודת קודש במשך השנה במסגרת חברה קדישא גחש"א הנודעת.

הרבנים לבית גלבשטיין הם ידידים אישיים ותומכים נכבדים של משפחת אזימאוו, וגם מכרים של התורמים הנכבדים.

השליח עצמו הוביל את התהלוכה, בזמר ובשירה אדירה, כאשר הישישים שבמקום לא מפסיקים לדמוע.

● ● ●
 
את אחת הנשים, גברת אלסי סלונים, לא היה אפשר להפסיק:
"אני מתגוררת במקום מאז שנת 1939 – מספרת לנו הגברת בת התשעים ושש לאורך ימים שונים טובות – ובשבעים שנותיי במקום, לא ראיתי מימיי כזו שמחה יהודית גדולה.

"כל-כך הרבה יהודים ביחד, זה הרי נהדר. התורה שהולכת לה בגאון ברחוב מרכזי בעיר – זה גאווה יהודית שמעולם לא הייתה כאן.

"אני מכירה היטיב את השליח הנמרץ ואת השלוחה הנחמדה כל כך, הם דואגים לי כל השנה, עוזרים לי בכל מה שאני צריכה, אבל החגיגה הזו שהם עושים היום, זה היום הכי יפה בחיים שלי. ואני כל כך מאושרת...".

המוטיבים הידועים של תהלוכת ל"ג בעומר, לא חסרו. הילדים צעדו עם סיסמאות יהדות בגאון, כאשר הם לבושים באפודות וכובעים תואמים, הוכרזו י"ב הפסוקים ומאמרי חז"ל, והשירים המוכרים התנגנו להם בעוז.

ההקפות ופסוקי "אתה הראית" נאמרו בתוך מתחם בית חב"ד הנאה. פתח את אמירת הפסוקים, אביו של השליח שהגיע במיוחד מארץ-הקודש, הרב משה ניסן אזימאוו מחשובי חסידי חב"ד בירושלים, ומאנשי כולל חב"ד ושאר מוסדות החסד בעיר.

בזה אחר זה, הוזמנו ראשי הקהילה היהודית, רבני המקום, שלוחים מערים סמוכות ומערי השדה, בני המשפחה, ידידים ותומכים, כולם קראו בקול וברגש את הפסוקים של "אתה הראת".

סעודת המצווה שהתקיימה בחצר המרווחת, בהגשת השף הנודע ניסים נחמיאס, הייתה לשם ולתפארת. המאפים שהובאו היישר ממאפיית "הבייקרי" בכפר-חב"ד הדיפו ריח מגרה.

הנואמים נגעו כולם במשב ההיסטוריה שחשו ביום גדול זה, כאשר לראשונה זוכה בית-חב"ד זה בצפון קפריסין בספר-תורה משלו.

משפחת התורמים, מנהלי חברת 'מדסון פארמה' בישראל, ציינו שגם כשהתארגנו לבוא, לא חלמו שימצאו כל כך הרבה יהודים בשמחה של תורה במקום זה.

הם הוסיפו שהם נרגשים לתרום את ספר-התורה, לעילוי-נשמות הסבים והסבתות ז"ל, הוריהם של מר וגברת יעקובסון שיחיו, למקום חם ופורה שכזה.

ר' יעקב כ"ץ הזכיר למשפחה הנכבדה, שזה להם ספר התורה השני שהם מכניסים לבית-חב"ד.

כאשר הקודם שהוכנס ברוב פאר והדר, היה לבית חב"ד בויאטנם בראשות הרב מנחם מענדל שיחי' הרטמן, והציע להם לעשות "חזקה", בכך שיחליטו לתרום ספר תורה שלישי לבית חב"ד נוסף על פני הגלובוס.

ר' אלעזר גלבשטיין ברך את הנוכחים בשם חוג ידידי בית חב"ד, בהתרגשות גדולה. הוא הרחיב בדוגמא המוחשית ל"מה זרעו בחיים אף הוא בחיים" שרואים כאן, איך שזוג צעיר מארץ הקודש, תוך זמן קצר ביותר זוכה להפוך, בכוחו של הרבי המשלח, את כל האיזור למקום של תורה וקדושה, יהדות וחסידות.

● ● ●

השליח ביקש להודות לכל אלו שטרחו ובאו לאירוע המיוחד, למשפחת התורמים, לידידים ולתומכים, לרב משה קוטלרסקי ממל"ח שמסייע ברוחב לב במשך כל ימות השנה, לר' אלעזר הולצמן על הלוגיסטיקה באה"ק, לר' מנחם-מענדל גודמן על העזרה הנמרצת בארגון שרשרת האירועים, וכמובן התודה העיקרית, למשלח, לרבי שנותן את הכוחות להמשיך הלאה בעבודת השליחות הקדושה.

בדבריו בישר השליח הרב אזימאוו לקהל הרב, כי בית-חב"ד אינו מתכוון לנוח על זרי הדפנה, אלא מתגייס במרץ רב לקראת רכישת שטח גדול לבניית מבנה מרכזי לגנים, למקווה טהרה, ולשאר הפעילויות לרווחת הקהילה היהודית של צפון קפריסין.

תשואות רמות קטעו את הבשורה המשמחת והמיוחדת.

תפילת מנחה חגיגית סיימה את השלב המרכזי בשרשרת האירועים.

בערבו של יום נערך סיור מקיף בעיר, לכל האורחים שהגיעו מקרוב ומרחוק, ואחר כך הצטרפו כולם לפעילות ייחודית לילדי העיר לכבוד ל"ג בעומר.

מדורה הודלקה בחצר, והילדים צלו בקרבתה מיני מתיקה, ומיני אכילה תואמים. כל ילד קיבל ספרון עם מסר חינוכי בשם "שיטפון של ברכה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.