מערכת COL | יום כ"ו אייר ה׳תש״ע 10.05.2010

גם אחרי הברית בחב"ד, הנכד פוחד מהסבא האנטישמי ● מטלטל

בערוץ 2 פורסמה אמש (ראשון) כתבה מרגשת על אנשים שמגלים את דתם היהודית באיחור ● כזה הוא מיכאל קרול, שגדל במשפחה קתולית אנטישמית. סבא וסבתא שלו מצד אביו הם קתולים, שחינכו אותו על ערכים אנטישמיים מאז שהיה ילד קטן. "הם תמיד אמרו לי שהיהודים גורמים לכל הצרות בעולם", סיפר. עד שנחשפה התגלית ● וגם: סיפורו של הניאו-נאצי שהתעלל ביהודים - וגילה את יהדותו  לצפייה בוידאו
גם אחרי הברית בחב

מאת שרה ב"ק, חדשות ערוץ 2

פנחס ברמסון
מסתובב היום ברחובות ורשה לבוש בשטריימל עבה ציצית וכובע רחב שוליים, ונזהר שלא להיתקל בחבורות של ניאו-נאצים וגלוחי ראש - אותן חבורות שעד לפני כמה שנים הוא היה חלק מהן.

"לבשתי ג'ינס, נעליים צבאיות, והייתי הולך לאוניברסיטה כדי לריב עם שחורים, יהודים וערבים", סיפר על עברו.

במשך שנים הוא היה השתייך לקבוצת ניאו-נאצים ופעל נגד יהודים, עד שיום אחד התרחש השינוי. אשתו של פנחס, ששמו בעבר היה פאבל, הגיעה לביתם מצוידת במסמך ששינה את חייו לנצח. "אתה יהודי משני הצדדים", היא בישרה לו באופן מפתיע. "לא הייתי מסוגל להסתכל על עצמי במראה", סיפר פנחס. "אף פעם לא אהבתי יהודים ופתאום אני אחד מהם? זה נראה לי טירוף".

אמא גילתה לי: אני ואתה יהודים

סיפור דומה קרה גם למיכאל קרול, שגדל במשפחה קתולית אנטישמית. סבא וסבתא שלו מצד אביו הם קתולים, שחינכו אותו על ערכים אנטישמיים מאז שהיה ילד קטן. "הם תמיד אמרו לי שהיהודים גורמים לכל הצרות בעולם", סיפר. כשאמו של מיכאל הביעה התנגדות לדברים, הוא התקשה להבין מדוע אמו יוצאת נגד ההתבטאויות האנטישמיות. עד שנחשפה התגלית ששינתה את חייו.

"אני יהודיה, ולכן גם אתה יהודי", אמרה האם למיכאל במהלך שיחה סתמית. אז הוא הבין שהדעות האנטישמיות של סבו וסבתו, מופנות גם אליו. "הייתי בן 14 כשגיליתי את יהדותי, הרגשתי כאילו עולמי חרב עליי", תיאר את הרגשתו. מאז, מיכאל מתחבר יותר ויותר ליהדותו, ואפילו קיים את מצוות ברית המילה בחב"ד. הסבא והסבתא עדיין לא יודעים על דתו החדשה.

"גילו את הניצוץ היהודי"

אלפי אנשים  שנולדו להורים ניצולי שואה ומשיכו לחיות בפולין מבלי לספר על יהדותם, עדיין לא גילו את יהדותם מחשש שיפגעו בהם. לאחרונה הם מגלים את הסוד לבניהם ולנכדיהם, ובעזרת ארגון "שבי ישראל", הם מגלים עוד ועוד פרטים על העבר היהודי של בני משפחתם.

ארגון "שבי ישראל", הקים לאחרונה שלושה סניפים ברחבי פולין, ולאחרונה התקיים בסניף קראקוב של הארגון כנס בו לקחו חלק 200 יהודים. "יש לנו חובה מוסרית, היסטורית ויהודית להושיט להם יד ולעזור להם", הסביר יו"ר הארגון, מיכאל פרוינד. "יש בהם ניצוץ יהודי שאפילו הגרמנים והקומוניסטים לא הצליחו לכבות".

לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה או על האופצייה הנוספת:
לא מצליחים לצפות? לחצו כאן
(להורדה)

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.