מערכת COL | יום כ"ה אייר ה׳תש״ע 09.05.2010

נס ציונה: לתלמידי כתה א' אין היכן ללמוד

כבר למעלה מעשור מתחננות משפחות דתיות בנס ציונה למצוא פתרונות אמיתיים למצוקת מוסדות חינוך  דתיים לילדיהם - אך העירייה והרשויות מתעלמות ● לקראת שנת הלימודים הבאה, התגבשה בעיר קבוצה של למעלה מ-20 בנים בגיל חינוך חובה, שצריכים בספטמבר הקרוב לעלות לכיתה א' ואין מוסד חינוכי דתי שיכול לקבלם לסיפור המלא
נס ציונה: לתלמידי כתה א' אין היכן ללמוד
בנות בית ספר חב"ד בנס-ציונה (צילום ארכיון : מאיר דהן , COL)
ערוץ 7

כבר למעלה מעשור מתחננות משפחות דתיות בנס ציונה למצוא פתרונות אמיתיים למצוקת מוסדות חינוך דתיים לילדיהם - אך העירייה והרשויות מתעלמות.

לקראת שנת הלימודים הבאה, התגבשה בעיר קבוצה של למעלה מ-20 בנים בגיל חינוך חובה, שצריכים בספטמבר הקרוב לעלות לכיתה א' ואין מוסד חינוכי דתי שיכול לקבלם.

במכתב ששוגר בימים האחרונים לראש עיריית נס ציונה, יוסי שבו, וכן למשרד החינוך, מסבירה יו"ר ועד ההורים מוסדות חינוך חב"ד נס ציונה, מלכה שחם, כי בנס צינה מתגוררת קהילה קטנה ומיוחדת של שליחי ומקורבי חב"ד. ברובם אנשים מבוססים, בעלי תארים אקדמיים ומקצועיים מכובדים, בוגרי יחידות צבאיות קרביות, שבחרו לחיות חיי שליחות בנס ציונה. לדבריה, דווקא בזכות היות חב"ד תנועה א-פוליטית, ובכך אינה מקורבת לאף "צלחת", יש ערך עצום לעשייתה המסורה לקירוב הרחוקים וסיוע הנחלשים בכל העולם.

"ברשת מוסדות חינוך חב"ד בנס ציונה לומדים כיום כ-600 תלמידים. ביניהם כ-480 תלמידות בי"ס חב"ד נס ציונה וכ-140 ילדים לומדים במעון היום והגנים של חב"ד בעיר" – כותבת שחם – "מסגרות אלו פורחות מבחינה חינוכית וזוכות להדים מצוינים באזור כולו, עובדה שמביאה מדי שנה יותר ויותר משפחות מכל הסביבה לפנות בבקשה לרשום את ילדיהם במוסדות אלו. אך כשמביטים סביב ורואים את שאר מוסדות החינוך המשגשגים והמושקעים שמטפחת עיריית נס ציונה, בולטת מצוקת התנאים הפיזיים של מסגרות החינוך החב"דיים".

עוד היא טוענת כי "כבר קרוב לעשור פונה הנהלת בי"ס חב"ד אוהלי יוסף יצחק לעיריית נס ציונה בטענה שמספר התלמידות המבקשות להירשם לבית הספר אינו יכול לעמוד בתנאי המבנה הצר והישן. גם פקחים ויועצים דואגים לסכם מדי ביקור כי יש להקים מבנה חדש, מרווח ומותאם לצרכי התלמידות. גם אתה הסכמת בעבר עם עובדות אלו וכתבת שיש לבנות מבנה חילופי ומתאים יותר לבית הספר. לקראת שנת לימודים הבאה, התגבשה בעיר קבוצה של למעלה מ-20 בנים בגיל חינוך חובה, שצריכים בספטמבר הקרוב לעלות לכיתה א'. במשך מחצית השנה האחרונה פנו לראש העיר גורמים מכל גווני הקשת, בין פנים-עירוניים ובין ממשלתיים לצורך פתיחת כיתה זו. על הפרק עמדה הצעה לפתוח כיתה א' המדוברת לבנים תחת סמל מוסד של בית ספר חב"ד נס ציונה הקיים. זאת, על ידי הקמת קומפלקס נרחב של בית ספר חב"ד עם הפרדה לבנים ובנות. לצורך העניין היו מוכנים להירתם גופים עסקיים שונים ואף קרנות שונות מארץ ומחו"ל.

"אך כידוע, ללא הסכמת הרשות המקומית והקצאת שטח לצורך זה, הכנסה מסודרת של פרויקט כזה לפרוגראמת משרד החינוך הינה בלתי אפשרית. מזה מספר חודשים נמצאים אנו בקשר איתך ומנסים לעמוד בכל הקריטריונים והמטלות שהצבת למען השגת מטרה זו. מתוך היכרות שלנו איתך כאיש עשייה אכפתי ואמיתי, שיודע לקבל החלטות נכונות כשצריך, אינה מובנת לנו הסיבה מדוע אין אנו מצליחים להתקדם לקראת מציאת פתרונות.

"זהו מצב של אפליה חמורה של הציבור הדתי בעיר. זה מתבטא כמובן בעוד אופנים של שלילת זכויות, אך החמור, הבסיסי והדחוף שבהם הוא הזכות לחינוך. ואני פונה אליך בכל לשון של בקשה – אנא עשה ככל יכולתך כדי לסייע לנו ולילדינו", נאמר במכתב .

יו"ר ועדת החינוך ח"כ זבולון אורלב אמר בתגובה: "אני שומע על העניין לראשונה. לא הגיע אלי פנייה ישירה בעניין. קודם שאגיב עלי לבדוק את הנושא עם המפקחת על החינוך הדתי במחוז מרכז. אם יתברר שקיים קיפוח או אפליה כלשהי, לא אהסס להפעיל את סמכותי ולזמן דיון בסוגיה".

מעיריית נס ציונה נמסר בתתגובה: "הגוף שמקצה ומתקצב בתי ספר הוא משרד החינוך. במידה ומשרד החינוך יכיר בצורך ויתקצב, עיריית נס-ציונה תשמח לבצע".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.