מערכת COL | יום כ"ג אייר ה׳תש״ע 07.05.2010

שריפה בחלקת הספרדים בבית העלמין בחברון ● תמונות

אש פרצה היום (שישי) בבוקר בחלקת הספרדים בבית העלמין העתיק בחברון. נזק רב נגרם לשטח, אך כוחות ההצלה ומתיישבים שהגיעו במהרה למקום הצליחו למנוע את התפשטות האש למצבות ולקברים עצמם ● המשטרה פתחה בחקירה, שללה אפשרות של הצתה, ומעריכה כי מדובר בדליקה שפרצה במקום  לסיפור המלא   
שריפה בחלקת הספרדים בבית העלמין בחברון ● תמונות
צילום: דוד וילדר, HNN

אש פרצה היום (שישי) בבוקר בחלקת הספרדים בבית העלמין העתיק בחברון. נזק רב נגרם לשטח, אך כוחות ההצלה ומתיישבים שהגיעו במהרה למקום הצליחו למנוע את התפשטות האש למצבות ולקברים עצמם.

זו הפעם השנייה בשבוע האחרון, והשלישית בשבועיים האחרונים, שאש משתוללת בבית העלמין העתיק בחברון. דובר הישוב היהודי חברון, נועם ארנון, אומר בעקבות המקרה: "לא ייתכן שכאשר נשרף שטיחון במסגד, כל הממשלה עומדת על רגליה האחוריות ונשמעים גינויים מכל העולם, אבל כאשר פורעים ערבים מציתים בית עלמין של יהודים, כולם שותקים. זוהי הפקרות מוחלטת ואנו דורשים טיפול הולם של כל רשויות המדינה למניעת הוונדליזים האנטישמי בעיר האבות".

"אני דורש מראש הממשלה להפעיל את המשטרה והשב"כ, לאתר את מציתי המקום בשבועיים האחרונים, צאצאי רוצחי תרפ"ט", אמר ח"כ מיכאל בן ארי. "תמוה שנתניהו הממהר לגנות שריפת שטיחון במסגד, ממלא פיו מים כשמדובר בפוגרומים יומיומיים נגד יהודים".

המשטרה פתחה בחקירה, בעקבותיה נשללה האפשרות של הצתה. החוקרים במשטרה מעריכים כי מדובר בדליקה שפרצה במקום. פעיל הימין איתמר בן גביר אמר מוקדם יותר היום: "על המשטרה לפעול מהר למצוא את החברה הללו שמדליקים ומציתים, אחרת זה רק עניין של זמן עד שהתגובה שלנו תגיע".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.