מערכת COL | יום י"ט סיון ה׳תשס״ד 08.06.2004

בעקבות ההחלטה: יש לקיים אסיפת אגו"ח חדשה

שופט בית המשפט המחוזי, מר יהודה זפט, פסק אתמול כי באסיפת אגו"ח לא נכח הרוב הנדרש לקבלת החלטות, וכמו-כן לא התבצע פרסום בעיתון יומי על כינוס כל חברי העמותה שבעה ימים לפני המועד. משמעות ההחלטה כי יש לקיים אסיפה חדשה של אגודת חסידי חב"ד, בנוכחות הרוב הנדרש ולאחר פרסום מודעה כנ"ל, על מנת לאשר בה את החלטות בית דין רבני חב"ד מיום כ' בניסן, בעניין הוספת החברים החדשים ומינוי יו"ר העמותה.פסה"ד ניתן בעתירה שהוגש בשם הרב משה אשכנזי מתל-אביב כנגד אגודת חסידי חב"ד, שקיימה אסיפה כדי לאשר בישיבתה, בדרך פורמלית, את החלטות בי"ד רבני חב"ד. פסק הדין בכתבה מלאה.
בעקבות ההחלטה: יש לקיים אסיפת אגו
מימין: הרב משה אשכנזי - היו"ר הרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב
פרשננו המשפטי מסביר כי על פי תקנון העמותה, נדרשת נוכחות של רוב חברי ועד העמותה על מנת לקבל החלטות. למשל: אם בוועד העמותה מכהנים כיום 10 חברים, יש צורך שישתתפו בישיבה לפחות 6 חברים. ואילו ההחלטות לגופן נקבעות על-פי רוב המשתתפים בישיבה עצמה. כלומר, אם 4 מתוך 6 החברים הנוכחים מקבלים החלטה, היא חוקית לכל דבר, כל עוד באסיפה עצמה השתתפו 6, שהם רוב החברים. במקרה שלפנינו נכחו פיזית רק 5 חברים (ועוד שניים השתתפו טלפונית). לפיכך היתה חסרה נוכחותו של עוד חבר אחד, ואף אם היה מתנגד להחלטות עצמן, הן היו עוברות ברוב הנדרש. המשתתפים בישיבה סברו כי ההשתתפות הטלפונית יכולה להיחשב כנוכחות, כפי שגם נהוג בישיבות הממשלה. ואולם, השופט קבע כי הדבר צריך להיות מצויין במפורש בתקנון. מאחר שהתקנון אינו מפרט השתתפות טלפונית כנוכחות, אין לראות בדרך זו נוכחות. גם חובת הפרסום בעתון יומי מצויינת בחוק העמותות, ומבחינה פורמלית הצליחו הטוענים להיתלות בהעדר הפרסום כדי לפסול את האסיפה. אולם ברור לחלוטין שזהו היתפסות לדקדוקי עניות, שכן מעולם לא נהגו באגו"ח לפרסם מודעות בעיתונות על קיום אסיפות, והדבר גם אינו נהוג במרבית העמותות. בקרב רוב חברי אגו"ח שורר זעם רב על האנשים שהסיתו את הרב משה אשכנזי לרוץ לבית המשפט במקום להגיע לישיבת אגו"ח. "גם לרב משה אשכנזי ברור כי רוב מוחלט מבין חברי אגו"ח שלמים עם החלטת בית דין רבני חב"ד, שאותה ביקשו לאשר בישיבת ועד העמותה (כדי לתת לכך את התוקף הפורמלי מבחינת חוק העמותות). הוא ניצל את פרוצודורת התקנון רק כדי לעכב בעוד כמה ימים את אישור החלטת בית הדין, אך בכך עבר על האיסור החמור של פנייה לערכאות והעמיד את עצמו במלחמה חזיתית מול בי"ד רבני חב"ד", אמרו החברים. חברים באגו"ח שעמם שוחחנו אמרו, כי בזמן הקרוב תכונס אסיפה חדשה ותוסר החרפה שהמיטו אותם אנשים על המוסד הראשון במעלה של חסידות חב"ד בארצנו הקדושה, בקרב חברי אגו"ח קיים רוב מוחלט הדבק בלא סייג בסמכות בי"ד רבני חב"ד להחליט בכל ענייני אגו"ח, בהתאם להוראותיו המפורשות של הרבי מאז ומתמיד. (את הרב משה אשכנזי מינה הרבי בשנת תש"כ בעקבות פטירת חמיו) פרשננו מציין כי בהחלטתו אין השופט מתייחס כלל לטענות על עצם המינויים ועל תוכנן של ההחלטות שנתקבלו באסיפות אגו"ח, שנערכו לאחר פטירת הרב שלמה מיידנצ'יק ז"ל, שכן כבר במהלך הדיון שנערך בשבוע שעבר אפשר היה להתרשם ממנו שאין הוא רואה לנכון להתערב בעניינים אלה. התובעים הבינו שבהשמצות נגד עסקנים בכירים ובטענות לפסילת אישים לא תצלח דרכם, ועל-כן מיקדו את טענותיהם לעניינים טכניים ולנהלי פרוצודורה. בעניין זה כותב השופט בהחלטתו: 'מוצע למבקש להסתפק בכך'. כלומר, השופט מציע לרב אשכנזי לרדת מהטענות האישיות כלפי הרב אהרונוב וכלפי כלל ההחלטות שנתקבלו ע"י בית דין רבני חב"ד בכ' בניסן. אגב כך התברר בבית המשפט כי מחיקתו השרירותית של הרב יוסף יצחק חיטריק מרשימת חברי העמותה בשנים האחרונות היתה בלתי חוקית. בעקבות הגשת העתירה לבית המשפט וחשיפת הדבר, אישרה רשמת העמותות כי הרב חיטריק הוא חבר אגו"ח לכל דבר. יש לציין, כי כפועל יוצא מהחלטת בית המשפט בעתירה זו, אין ספק כי החלטות שנתקבלו בשנים האחרונות, לצרף לאגו"ח את הרב יוסף יצחק וילשנסקי, הרב יוסף גינזבורג, הרב נתן וולף והרב שלמה רסקין, אף הן חסרות כל תוקף, משום שאף בהן לא נכח הרוב הנדרש ומשום שנושא בחירתם לא תאם את הליך קבלת חברים חדשים לעמותה על-פי התקנון. לכתבנו נודע כי בעקבות העתירה, שכוונה גם כנגד רשם העמותות, ובעקבות דברי ההגנה של העמותה בתגובתה לעתירה, מנהל בימים אלה משרד רשם העמותות בדיקה מקיפה על חוקיותן של כל האסיפות האחרונות ובמסגרת זו נבחנת על-ידי רשם העמותות חוקיות הוספת ארבעת החברים הנ"ל לאגו"ח.
לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
38 תגובות
1.
האמת יוצאת לאור
י"ט סיון ה׳תשס״ד
הם קיבלו את המכה בהפוכה מה שהם רצו הם קיבלוחוץ מחילול שם הרבי והקב"ה יש פה חילול שמם שהיה אולי טהור עד היום כדי וראוי שהבי"S לא יקבל את החברים שהתנגדו
2.
חשוב לדעת מה אומרים "הרבנים"
י"ט סיון ה׳תשס״ד
לא שמענו את דעתם ותגובתם של כב' "הרבנים" פראנק מעכו ופיזעם מקרית ים. אני דורש לא לבצע כל מהלכים בלי תיאום עם כב' הרבנים
הנ"ל.
3.
אגו"ח באה"ק ארגון זניח ושולי
י"ט סיון ה׳תשס״ד
לאחר שהוחמצה ההזדמנות להחזירו למעמד ראוי, מה שנותר זה להמשיך לתת לארגון השולי הזה להתבוסס בשוליים.

אין טעם להתבזות.

ארגון שווילשנסקי ורסקין חברים בו לעולם לא יציית לרבנים ולעולם ימשיך להיות "מטה משיח".

מוטב להקים ארגון נפרד ברוח ליובאוויטש, נקי מחילול ה' ומציית לרבנים.
4.
הטעות הגדולה
י"ט סיון ה׳תשס״ד
חבל מאוד שהרבנים סמכו ידיהם על המעשה הנואל והמחפיר של צירוף רסקין&ווילשנסקי לאגו"ח כעת יהיה קשה מאוד לחזור מזה, וממש לא רלוונטי כבר מי יהיה היו"ר, אם אנשים אלו לא יהיה ניתן לשקם את ההריסות.
5.
מעניין מה הפריע לו
י"ט סיון ה׳תשס״ד
לרב אשכנזי?
6.
תבוסה ליו
י"ט סיון ה׳תשס״ד
מעתה הוא יחשוב פעמיים לפני שיבצע "מחטפים" באישון ליל, או בערבי חג.

ההתנהלות הזו, שכשהוא קם בבוקר הוא מזיז את רבני הבי"ד ככלי שחמט על לוח המשחק האישי שלו, וסליחה על הביטויים החריפים - אין מקומה בליובאוויטש.

אדרבה, יצא נא לדרכו כיו"ר אגו"ח - במידה ורוב החברים שם יחליטו כך - ויתחיל מעתה לכבד את הבי"ד, את מסגרת הפעילות שבה הוא נמצא, ואת החברים שצריכים גם הם להביע שיקול דעת ולחוות דעה בצורה רצינית על ענינים שברומו של עולם.

כל ההתנהלות החפוזה, שאיש אחד מחליט ומקבל בפקס' את חתימות הגומי של אנשים מכובדים ורציניים שמונו לשם כך לתפקידם כדי להשתתף, להביע דעה, לפקח, לנטרל במידת הצורך וכו' - פסה מן העולם.

מעתה יתקבלו אך ורק החלטות שקולות, תוך התייעצות ודיון ממושך ורציני, עם פרוטוקולים וכל שאר הדרכים הרציניות.

האם אגו"ח לא מספיק "רצינית" בשביל להתנהל כראוי?

תושב כפר חב"ד..
7.
תגובה ל - 4
י"ט סיון ה׳תשס״ד
הרבנים צריכים לדעתי להחליט האם מי שעשה מעשה "מסירה" עפ"י כל דין,


האם מוסר ומלשין:

מותר -

א. לצרפו למנין

ב. כ"ש וק"ו ,בן בנו של ק"ו - לצרפו כחבר בארגון מכובד כמו אגו"ח.

לעניות דעתי, גם אם חברותם של הנ"ל חוקית, מבחינה הלכתית יש לפטר אותם מאגו"ח, ולדאוג שזה יהיה מכוסה מבחינת חוק העמותות.
8.
האם אף אחד שלא תומך לא כותב תגובה
י"ט סיון ה׳תשס״ד
למה אין מאפשרים לתת תגובה בצורה אוביקטיבית.
חבל שאתר כל כך יפה ומענין, הפך להיות חד צדדי,
והאמינות שלו יורדדדדדדדתתתתתת
איפה שרון גושן שלא הי'ה אדם מכור........איפה ????????
9.
מי ישלם הוצאות משפט?
י"ט סיון ה׳תשס״ד
כלומר מי הפסיד במשפט?
10.
אני בעד 'התנתקות'
י"ט סיון ה׳תשס״ד
אני חושב שלפי הפסיקה של בית המשפט כדאי להתנתק מאגו"ח.
לתת למשיחסטים להיות עם עצמם תאמינו לי זה יתפוצץ מאד מהר
11.
לא רוצים מויסרים
י"ט סיון ה׳תשס״ד
למה שלא יארגנו חתימות בין אנ"ש שלא רוצים לראות מלשינים בתוך אגו"ח.

זה מסוכן, מי יודע מה הם ידליפו מתוך ישיבות פנימיות של אגו"ח. כמו שבועדת חוץ ובטחון לא מכיניסים בעקרון אנשים לא אמינים.
12.
תשובה ל6
י"ט סיון ה׳תשס״ד
וואלא כמה צודק.

מעתה ילמד אהרונוב לפרסם 2 מודעות בכל עיתון, וישלח לפני כל ישיבה הזמנה בדואר רשום לכל אחד.

נרגעת ילדי היקר?
13.
ציות לבי"ד רבני חב"ד
י"ט סיון ה׳תשס״ד
כדי שלא יהי~ה עוד פעם מכשול ושלא יחזרו מעללים כאלו. כדי ,שכל חבר באגו"ח חדש או ותיק יחתום על הסכם שמחייב אותו להשמע להוראות בי"ד רבני חב"ד שהרבי מינה. וכן על הסכם בררות שמחייב את החותם (גם משפטית)שנל בעי~ה או חלוקי דעות ,צריכים להדיין אך ורק בבי"ד רבני חב"ד כמו שכל בתי חב"ד בארץ חותמים בחוזה שעושים עם צאגו"ח.
14.
יש לכם את פסק הדין?
י"ט סיון ה׳תשס״ד
מערכת COL, האם תוכלו, למען הקוראים, לפרסם את פסק הדין המלא כפי שהבטחתם?
16.
השופט בעד הפרסומים בעיתון
י"ט סיון ה׳תשס״ד
לא אחת האשימו את הרב אהרונוב מעל לכל במה אפשרית, שהו מגזים את הפרסומים בעיתון.
עכשיו יאשימו אותו שעוד לפני שהוא קיים ישיבה, הוא כבר מפרסם בעיתון...
17.
עוד תשובה ל-6
י"ט סיון ה׳תשס״ד
שקר שחוזרים עליו עוד הפעם ועוד הפעם לא הופך לאמת.

הרב אהרונוב לא מזיז את הרבנים כרצונו והם לא בובות. מספיק להשמיץ את הרבנים עם השטויות האלו.

צא"ח הלך הרבה פעמים לדי"ת והיה פעמים שזכה והיה פעמים שהפסיד. זה לא דרך יהודית ברגע שמפסידים לצעוק שהרבנים בכיס של הצד השני.

אם הרבנים לא היו חושבים שצריכים להתאסף ולהחליט עוד בחוה"מ הם לא היו מטריחים את עצמם להתאסף, ולא אהרונוב היה מביא אותם לזה. הם החליטו ככה כי זה היה דעתם.

מה יהיה עכשיו? עכשיו יצטרכו לפחד ממסירות ומהלשנות ובמילא הכל יצטרך להיות טיפ טופ לפי הספר.

אוך און וויי.
18.
כדאי באמת שיבדקו את מי שמונים לאגו"ח
י"ט סיון ה׳תשס״ד
שלום!
יש לי קבלות על כך שלפחות אחד מהנספחים לווילשאנסקי וחבריו שנוספו לרשימת חברי אגו"ח - לא שעה לפסק דין ברור של בית דין רבני חב"ד ובכך פגע קשה בפרנסתם של מספר משפחות של אנ"ש. יש לנו הוכחות על כך..
נראה לי ששליחי צבור צריכים להיות גם קצת בעלי לב (לא להרוס פרנסתם של משפחות) כמו גם כאילו שמצייתים לפסק דין של בית דין רבני חב"ד.
אולי כדאי שתהיה הצבעה על החברים שיצטרפו. שאם ישנו קובלנה ציבורית נגד אחד או יותר מן החברים אשר הוכיחו את ההיפך הגמור של אהבת ישראל בסיסית וגם שאינם נשמעים לפסק דין רבני חב"ד - שלא הם ייבחרו לנציגי הצבור!
19.
פרשננו?
י"ט סיון ה׳תשס״ד
מי הוא רשמו את שמו האם הוא מפחד ?
20.
מדוע אינכם מפרסמים את פסק הדין ככתבו וכל...
י"ט סיון ה׳תשס״ד
כנראה שחלק מהדברים עינם לרוחכם ולרוחו של אתר זה שנוהג במר אהרונוב כשליטו.
21.
התגובה נמחקה
י"ט סיון ה׳תשס״ד
.................................................................

COL התגובה נמחקה.

תגובות 20-21-22- נכתבו ע"י מגיב אחד.

רמת הכתיבה והניסוח אינם מתאימים לבן אנוש וק"ו לחסיד חב"ד .
22.
התגובות נמחקו
י"ט סיון ה׳תשס״ד
.
23.
התגובות נמחקו
י"ט סיון ה׳תשס״ד
24.
ללכת לבג"ץ
י"ט סיון ה׳תשס״ד
אני חושב שכדאי ללכת לבג"ץ ואז הצדק יצא לאור ויקוים פס"ד של בי"ד רבני חב"ד משום שממה שאני מבין זה לא ברור שהמשיחסטים זכו.
25.
הגיע הזמן לומר את האמת.
י"ט סיון ה׳תשס״ד
הגיע הזמן לומר את האמת.

הגיע הזמן לומר את האמת: תוך כמה שנים לא יהיו שני חב"ד, יהיו משיחיסטים בלבד ו"העולם" יקרא להם חב"ד. מה יהיה עלינו? מצידי, אתם יכולים לנהוג באשכול זה כ'גזור-ושמור'. קחו את האשכול והניחו אותו מתחת לכרית הדמעות. מבלי להיות נביא (יש נביא בישראל..), אני מוכן לחתום על-כך שלא יארך זמן ואנחנו נתכנס בפינה, אבלים, כואבים ומבויישים, ונתבונן ונספר לילדינו בעיניים נוצצות, כיצד ליובאוויטש, היתה פעם יפה והמפוארת, נתמוגג על חלוקות הדולרים ועל ההתוועדויות ונוסיף לספר בעיניים דומעות, כיצד התפרקה לגורמים ונעלמה מהמפה היהודית - בדיוק כאותן חיות (הקודש) יחודיות שמתכחדות להן עם השנים. בדיוק כפי שברסלב החסידית נפלה, בהיעדר הנהגה חזקה בידיים של התמהוניים.

הגיע הזמן לומר את האמת. לא יעזרו לנו כל הקלישאות והדמוגגיות. לא יסייעו לנו משפטי המחץ שאנו מצטטים משיחות הרבי, כביכול. המקלות הרצוצים שאנו נשענים עליהם, לא יתמכו בנו במכולת החסידית. הרבי לא איתנו. הרבי לא לפנינו ולא מאחורינו. הרבי לא נעלם ולא יירד משמיים. ולמה? כי מתברר, למרבה המבוכה והצער, שאנחנו קהילה של שוטים ופוחזים. כאותו ילד קטן, שאביו מאחר לבית-הכנסת והוא נוהג כפוחז ומנצל את היעדר הפיקוח עליו. הרבי חינך אותנו לנהוג בחכמה, בינה ודעת, זעק והתחנן לנהוג באהבת-ישראל, ואנחנו, כבר למעלה מעשר שנים נוהגים בדיוק להפך. לית דין ולית דיין. אוכלים אחד את השני. 'איש את רעהו חיים בלעו'; בשם המשיח ובשם הגאולה המתמהמהת. אם יירד הרבי מהשמיים, לא יזהה אותנו ולא ירצה בנו. בינינו: הוא יעדיף את ליטאי-פורקי העול הבני-ברקיים מאשר ליובאוויטש החדשה. אם כבר זיבורית, עדיף את המקור.

אנחנו, החסידים, מאז ג' תמוז, יום חורבן בית-המקדש החב"די, היום בו שקעה השמש בצהריים ומסרבת בעיקשות לזרוח שוב, מתנהגים כפוחזים, כנק-ניקים חסידיים שמסתתרים במחשכים ומסרבים להכיר באמת, ממאנים ליטול את שרביט ההנהגה, ויתרנו על שופרו של הרבי. ויתרנו על המוסדות. בשם האחדות המזוייפת, ויתרנו 'להם' על פסיחה על שני הסעיפים; אם זה הכרזות תמוהות במקרה הטוב, או הצטלבות לתמונות ודגלים במקרה הרע. בשם האחדות הפיקטיבית ויתרנו על הכל. ה-כ-ל.

הניסיון של הרבנים להמנע מלהביט נכוחה, להנהיג את הציבור, להוכיח את החסידים בשער, ולעצור כבר ביום הראשון את המרכבה המידרדרת - והכל באיצטלא של 'אחדות' - גררה אותנו לעברי פי-פחת. תחתון שאין תחתון ממנו.

את האמת יש לומר. הגדיים נעשים תיישים, והתיישים, תיישים הם. אינם יודעים מיהו הרבי באמת. הם יודעים מיהו מלך-המשיח. ומלך המשיח שלהם הוא מנהיג של קהילה מפולגת. של אלפי אנשים שמבלבלים בין תכלת לקלא אילן: בערב מעודדים את מכבי תל-אביב ובבוקר לומדים חסידות (ועוד יבוא האויבער-חוכעם ויתגאה בכך). בעשר שנים האחרונות, מאז הסתלקות הרבי והתגלותו כמשיח ודאי, מה שמעסיק את כולם זה "באיזה צד אנחנו", "משיחיסט או לא משיחיסט" וכו' כו'. אין אהבת-ישראל שהרבי כה עורר עליה. אין 'חסידים-איין-משפחה' שהכרנו בילדותינו. הפכנו להיות קלישאה אחת גדולה. יותר נכון, חסידות-דמגוגיה שתתפוצץ לנו בפנים - וכבר מתנפצת: השבוע, עומדים אנשים שמתקרים חסידים, בעלי זקנים עבותים, מחנכים במוסדות חב"ד, ומעידים בבית המשפט(!) כנגד ראשי השלוחים שאותם הרבי מינה לתפקידם. 'מויסרים' כפשוטו (וכאן לא המקום להתערב מי צודק ומי לא). הרכבת מידרדרת לתהום ואין מי שיעצור אותה.

כל מי שמתעסק עם ה'רחוב' יודע דבר פשוט: העולם מסתכל על ליובאוויטש כקהילה תמהונית וכל חסיד הנפגש עם 'זר', חרדי או 'חילוני' (עם טיפת שכל) נבחן שבע פעמים, בטרם פתיחת העסקים איתו. אפשר לעצום את העיניים, או כמנהגם של משוכנעים שמכנעים את עצמם לומר: "שטויות, עברנו את פרעה, נעבור גם את זה".. "כבר היה לעולמים".. אבל, הפעם, ישנו הבדל פשוט ועיקרי. אין לנו שום הבטחה אלוקית לעתידנו. ההפך הוא מוחלט: כאן אנחנו מרימים יד בתורת משה. כאן אנחנו נוהגים בדיוק הפוך מהוראותיו הברורות של הרבי. כל בר-דעת, רואה שההנהגה היום בליובאוויטש שונה ב-360 מעלות מהנהגות החסידים בדורות הקודמים. הזיידע'ס שלנו (לא הסבים עם הג'ינס) מסתכלים עלינו ולא מזהים אותנו. הרבי איתנו רק אם אנו שומעים לו. הרבי יירד משמיים, רק אם ייראה שיש עם מי לעשות ביזנס. התורה אומרת "ובחרת בחיים". זה התנאי. משיח לא יבוא גם בעוד מאתיים שנה, באם אנחנו נהיה אלו שיקבלו את פניו.

אם נתבונן, כיום, יש שלוש תנועות בליובאוויטש: ליובאוויטש (החסידים); המשיחיסטים (הערב-רב); וחב"ד האורגניזשיין, הארגון, השלוחים)).

את האמת יש לומר. ליובאוויטש החסידית נעלמת. נכון, ישנם בחורים חסידיים שיושבים וחוזרים תניא בעל-פה. נכון, ישנם בחורים שיכולים לשמש דוגמא ועושים רצונו של מקום. אבל הם מועטים ומתכחדים. בסניפי היכל-מנחם השונים יושבים מאות אנשים רציניים שלומדים חסידות, גם מבלי להמנות על משפחת חב"ד. אף אחד לא היה מאמין שהמשיחיות תגיע לאן שתגיע. שתכבוש כל כך הרב שטחים. שתחדור לכל כך הרבה פינות חבויות בחיינו. לדעתי, המשיחיסטים, יתחזקו ובגדול. בדיוק כפי שהנצרות התחזקה. לא פחות ולא יותר. כוח הטומאה ייתחזק והרבי ידע זאת וצפה זאת. עקבתא דמשיחא. הם כבר מזמן שכחו את המטרה האמיתית. אם הם יביטו אחורה, יש להם רק אחד שהם יכולים 'להתגאות' בו: שבתאי-צבי. יש להם עתיד. בדיוק כפי שלמוסלמים יש עתיד ובדיוק כפי שהאפיפיור ימשיך לשבת ברומא. המשותף לשלושתם: כולם רוכבים על גופותינו. גופות היהודים. החסידים.

וחב"ד, הארגון, ימשיך לפרוח. תנועת חב"ד תפרח כמו שהגו'ינט פורח. כפי שכל הארגונים היהודיים האקטיביים פורחים. או שיהיה חוק וסדר בארגון, או שכל שליח ינהג כרצונו. כבר היום, רבים מהשלוחים מכהנים כרבנים ועל-פניו נראה, שחב"ד הופכת להיות זרם אורתודוכסי נוסף ביהדות.

תקצר הירעה מלפרט את כל המעלללים ולתאר את החורבן. חייבים לעצור את המרכבה, ויש דרך אחת בלבד ולא פופולרית לעצור את ההידרדרות ולעמיד את עצמינו חזרה על הרגליים: להתנתק מהמשיחיים לגמרי. על הרבנים, המשפיעים, לצאת בקריאה: "מי לה' אליי". ללא התחכמויות וללא התחמקויות. מי שלא מוכן לקבל את מרות הנהגת חב"ד, ארויס. מהיום, בשידוכים מוסיפים סעיף מיוחד שמוודא שהחתן או הכלה לא משיחיים. ועד-כפר חב"ד או כל ועד של שכונה חב,דית אחרת מוודא שאין למבקשים להשתכן קשר למשיחיות. מחרימים אותם לגמרי. שיקמינו מוסדות, בית-דין, עיתון, כנסיות ומסגדים משלהם. שיעשו מה שהם רוצים. מה שבא להם. שרק לא יהרסו את חב"ד. למען אחדות החסידים האמיתיים, למען ההתחזקות באהבת-ישראל האמיתית, יש לעשות ה-כ-ל ולהשאיר אותם מחוץ לגדר, לקבור את המשיחיים קבורת חמור. ואם נעשה את זה, כבוד ליובאוויטש יושב, עטרת חב"ד תשוב ליושנה ונזכה לראות את החמור האמיתי, חמורו של משיח. אל תאמר מחר, פן יהיה מאוחר. וכבר מאוחר..
26.
זו לא בעיה
י"ט סיון ה׳תשס״ד
אפשר להכניס לתקנון שהבורר המוסכם הוא בי"ד רבני חב"ד.

אלא שאז הבי"ד יצטרך להתנהל עפ"י תקנון כלשהו, ולא עפ" "לבי אומר לי" ואכמ"ל
27.
הבנת הנקרא
י"ט סיון ה׳תשס״ד
הרב חיטריק אכן חבר בעמותה, אך לא בועד העמותה, דהיינו הגוף המקבל את ההחלטות...

בעמותת "אגודת חסידי חב"ד" אמורים להיות מאוגדים כל חסידי חב"ד ולא רק הרב חיטריק....
28.
סוף סוף
י"ט סיון ה׳תשס״ד
נו אני מקווה שאחרי ההחלטה מי יהיה יו"ר אגו"ח. יצא שיו"ר אגו"ח יהיה לו סגן שלא בפלג שלו ואז ע"י זה בעז"ה יהיה שלום ואחדות בחב"ד אמן ואמן. מ

די די למריבות נמאס כבר רוצים גאולה. דיייייייייייייייייי!!!
29.
מספיק די !!!!!!
י"ט סיון ה׳תשס״ד
לא
מסתפק בצא"ח? גם אגו"ח צריך?... תן לעוד אנשים מוכשרים להוכיח את עצמם !אל תבלע את כל העולם .
30.
צריך להיות אובייקטיבים
י"ט סיון ה׳תשס״ד
אני מסכים לכל מילה שצריך לשמוע לרבנים אפילו מתי שבאמת נראה שהם מכורים וכל הטענות האלה שיש פעמים שאני אפילו מסכים איתם
המשיחיסטים לא צודקים

כאחד שעומד בקשר טוב עם תלמדי המכון, יכול אני לבשר לכם כי תלמדי המכון שוקדים רוב היום בתורה ובשיעורי תורה עם הקהילה המקומית ומקורבים ישראלים, תלמדי המכון עומדים ממש לפני סיום הסמיכה , וקבלת התעודה בשבעות הקרובים....
31.
מחזק תגובת 13
י"ט סיון ה׳תשס״ד
צריכים לחזק כל המוסדות והמינויין שהי' עד ג' תמוז, ואם ידוע לנו על אישיים מסויימים שהרבי חיזק אותם גם אנו נעשה כן. אנחנו בדור השביעי, כ,ש מוסדות המרכזיים, ועד רבני חבד, אגו"ח וצא"ח.

אני בהחלט מחזק תגובת , , כדי להיות חבר באגו"ח יקיים החלטות הרוב,וכל אכל כל מה שבי"ד יחליט. כל הכבוד לבי"ד שלנו שעמדו חזק עד היום , מחיל אל חיל.31
32.
מי קובע הרבי או להבדיל השופט
י"ט סיון ה׳תשס״ד
מפורסמת הוראת הרבי מקדמות
דנא, שכל עניני אגו"ח הם תחת
הוראת בי"ד רבני חב"ד, והם אלה
שקובעים הנהלת אגו"ח. לדאבוננו
נמצאים כאלה שמעדיפים החלטת
שופט מלקבל הוראת הרבי. החלטה
זו של השופט היא בניגוד לגמרי
להוראת הרבי, ואסור לקבלה.ומי ששמח שהצליח לבטל דעת הרבי
ומקבל דעת השופט, ישאל עצמו
איך הוא יכול אח"כ לפנות להרבי
ולבקש ממנו ברכה וכו'. צריך
להתבייש להראות פניו להרבי.
33.
מי משלם את ההוצאות
י"ט סיון ה׳תשס״ד
אהרונוב ישלם את הוצאות המשפט. כך פסק השופט.
34.
לתשומת ליבכם !
כ' סיון ה׳תשס״ד
הגולשים מעוניינים לדעת מי הם כל 15 חברי העמותה שהוזכרו בפסק הדין .
35.
רבם דקרו רח"ל
כ' סיון ה׳תשס״ד


מה הבעיה??מה הבעיה במהלכים שעשה הרב הגאון משה אשכנזי שליט"א??
ובכן בענין של מיהוא יהודי היה " קו " שהרבי זעק שזרקו את ההלכה היהודית ממסדרונות הכנסת וזה יביא חלילה לדברים בלתי רצויים
אף שלאידך טענו המפדל שגם במונח "שהתגייר " אפשר לשמר את ההלכה היהודית אף שהושמטה המילה "כהלכה "אמנם הרבי ברוח קדשו ראה את הנולד שהיום כל ה"חכמים" לא יודעים איך להתמודד עם זה,ולתקן את העוול ,
מילא אלו שיושבים על הכסאות עושים מה שעושים... מדוע רבנים לא מוחים על זה שזרקו את ההלכה זעק אז הרבי, המפד"ל היום למי שלא יודע-מלבד שלא עמדו על המשמר-הרי שהיא מפולגת לא על ענינים של ממונות אלא פקוח נפש!!!!!!!!!!!!.....
כלפי מה הדברים אמורים???הרב אשכנזי ,יהודי מכובד שחושב שאפשר לשמר את רצונות הרבי גם אם צריך ללכת נגד רצונו רח"ל , דהיינו לזרוק גם את ההלכה היהודית שאין ללכת לערכאות גם את רצונותיו של הרבי שהדגיש יותר מפעם שענינים של חב"ד הרי שהם צריכים להיפטר בתוך חב"ד.
והעניין הכי עיקרי שליובאוויטש הוא " הרבי מליובאוויטש" ולא הנדל שביקש ירושה מכח "ההלכה",,,,,

באם הרבי מתריע והוא מתריע הרי שזה מכוון לא לחסידי בובב ולא לסאטמר הוא מתריע לחסידי חבד
שעניין אגו"ח הוא בידי וועד רבני ליובאוויטש!!!!אז מאיזה חוצפה מגיע אדם שהוא גם חבר אבל מיעוט לעשות כרצונו לא רק בלחוות דעה נגד הרוב שזה לגיטימי בהחלט אלא רחמנא ליצלן מביא את זה ל"חוץ" לערכאות שיפסקו שליובאאויטש זה איך שממשלת ישראל רוצה ולא איך ששומר ישראל רוצה, ויש לציין שבתשובה ההיא לרבני חב"ד שכבר פורסמה הרבי אומר שזהוא פסק דין תורתינו הקדושה!!!!אז מאיין יש את "החוצפה" לזרוק את ההלכה ?? ולהסביר לעולם שבעצם זה בסדר ואנו "רק מצילים את חבד"
כל החוכמות האלו ידע גם ידע מנהיג הדור, ועם כל זה רצונו היה שוועד רבני חבד " הלא חכמים" יקבעו את הסדר היומי של אג"ח!!!
ובעצם במסירה הזו בבית המשפט הם לא הרימו ידם נגד יושב ראש אגו"ח שנשלח מטעם הרבנים זה אפילו לא נגד וועד הרבנים עצמם המסירה הזו היא נגד זה שעשה את הרבנים רחמנא ליצלן עם כל התירוצים הטובים זו היא עובדה!!!!!לפני כמה וכמה שנים היו טענות על הבית דין ומהם אולי אפילו רציונליות אבל מנהיג הדור חיזק את הוועד בללחום מלחמת מדיין באופן שמימי פלאי ונדיר שמי יודע אם זה לא מכוון גם לזמן העלם והסתר כמו היום!!!ולאשכנזי אומר "לך לאומן שעשאני" באם רבני אנ"ש החליטו משהוא ברוב הרי זו חוקיות ההלכה זה הוא רצון הרבי וזהוא רצון הבורא!!!!!!!!

וכבר דנה ההלכה בסנהדרין שעשו טעות שנהפכת המציאות לפסקם!!!!!על אחת כמה וכמה שבהשגחה פרטית עתה התגלה , שיצאו מדיינים נגד רצון משה רבינו מנהיג הדור והחציפו ברבים מעשה זימרי שעתה ברור לכולם שהבית דין יש להם סייעת דשמייא לעשות החלטות נכונות לזמן הסתר כזה ואלו שהלכו נגד הבית דין הרי שהתחברו עם שונאי ליובאוויטש מפלגים את ליובאאויטש ואף אם מלכתחילה היה מעשיהם לשם שמים הרי הבא לטמא וכולו..און מהאט אראפ געריסען זאך פון מנהיג הדור רחמנא ליצלן ואין להאריך וכולו,

ואל צעירי הצאן יש לומר!!!אנו אין לנו אלא דברי בן עמרם גם אם נראה שזה לא מובן הרי ישנם דרכים על פי הלכה איך לבא ולטעון ,ומי שמסתכל בשיחות של הרבי יודע שעמלק הוא דבר רע וקליפא כי קירר את האמבטיה. במעשה זה שרב לבד הולך ולוקח את מעשי ידי משה נצחיים ואומר בבית דין של ערכאות שהם חלילה.. ומי ששולחם... חלילה..הרי מלבד הרבם דקרו והחילול השם , יש כאן את העניין של קירר את האמבטיה ומי יודע לאיזה עגמת נפש ואל תפתח פה זה עדיין יוביל .וכל התירוצים שעסקן פלוני לקח עסקן פלוני לערכאות הרי זה תירוץ לעסקן מליגה גימל לא לרב חשוב שזקנותו מביישת את בחרותו
לא לרב שהוא חלק ממוסד שהרבי הטיל אחריות עליהם לזמן הסתר והעלם כזה ,
ולמוסרים אומר- גם אם הוועד "טועים" ,ר' מוישה זהוא הזמן לפלג את ליובאוויטש????????? גם לפני גימל תמוז הייתם לוקחים לערכאות???אתם החכמים הראשונים שלא מבינים מימינם ושמאלם??לפניכם עוד מזמן משה רבינו ע"ה היו מנוולים שלא ה"הבינו" ולא רצו להבין ,הזמן ההסתר שנפל עלינו רחמנא לילן הביא את כל אלו שהתחבאו בחורים ומאורות לצאת נגד מנהיג הדור רחמנא ליצלן ואין פה ומצפצף לא אתה ר מוישה תהנה "מהפירות" של מעשה הנבלה לא בניך ולא חבד. מי שיהנה הם אלו שהרבי ענה בהם שהם יורשי אביגדור!!!ועשה תשובה מהר ואל תפיל חרפה על כל משפחתיך.
ועוצו עיצה ותופר סוף כל סוף ליובאוויטש היא כרצון הרבי ןהיא תמשיך להיות כך גם אם יש כמה זמריים, משה רבינו ידע לטפל בהם וכהתשובה הידוע"איך וועל נעמען צו זיי אוייך"
36.
אנאלפאבית
כ' סיון ה׳תשס״ד
איש פשוט כמוני שקוא את פסק הדין מבין כי השופט זיכה את העותר מ אשכנזי בכל הסעיפים בזה אחר זה.

השופט פסק כי כל ההתנהלות של המינויים בעקבות פטירת הרש"מ היו בלתי חוקיים בלתי חוקיים
לכן איני מבין מה ההתלהמות להסביר את פס"ד היפך פשוטו של מקרא.

דרושה הגינות מקצועית
תכבדו את המצוע שבחרתם לעסוק בו
37.
חברי אגו"ח
כ' סיון ה׳תשס״ד
1. אהרונוב יוסף יצחק יו"ר
2. גולדברג יוסף יצחק
3. מרדכי גורודצקי
4. שמואל חפר
5. יהושע יוזביץ'
6. יעקב ליברמן
7. יוסף יצחק חיטריק

8. נתן וולף ?


9. משה אשכנזי
10. זושה פויזנר
12. דוד זלמנוב

13. יוסף יצחק גינזבורג ?
14. יוסף יצחק וילישנסקי ?
15. רסקין שלמה ?
38.
שלושים ושש 36
כ' סיון ה׳תשס״ד
כתבת נכון !!!

אתה אנלפאב'ית !!!

39.
פרשננו המשפטי...
כ' סיון ה׳תשס״ד

דרך אגב לאן נעלם הרב שמואל גרייזמן ?
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.