מערכת COL | יום י"ט אייר ה׳תש״ע 03.05.2010

שירת "אני מאמין" הרעידה את כיכר השבת בתהלוכת צעירי חב"ד

יותר מרבבת ילדי תשב"ר מכל החוגים צעדו בגאון יעקב אדיר בתהלוכה המרכזית של צעירי אגודת חב"ד בראשות הרב יוסף יצחק אהרונוב בכיכר השבת בירושלים ● גולת הכותרת של התהלוכה הכינוס הענק והמרשים בלב-ליבה של ירושלים החרדית תחת כיפת השמים ● אבות ואמהות מחו דמעות התרגשות כשאלפי הילדים פצחו בשירת "אני מאמין" שהרעידה את כל כיכר השבת והרחובות הסמוכים לה ● פיארו את המעמד בנוכחותם, רבני קהילות חב"ד רבני שכונות, ראשי ישיבות ואישי ציבור ● COL מגיש: דיווח מלא וגלריית תמונות ראשונה  לצפייה בתמונות  ● בפנים: גלריית ענק 60 תמונות של מהתהלוכה הגדולה >>>
שירת
צילום: יוסי פורמנסקי

כתב COL

התהלוכה הגדולה והמרכזית של תהלוכות ל"ג בעומר המאורגנות ע"י צעירי אגודת חב"ד בראשות הרב יוסף יצחק אהרונוב, נערכה בירושלים בהשתתפות למעלה מעשרת אלפים ילדים, תלמידי תתי"ם מכל החוגים של היהדות החרדית.

שנה אחרי שנה מהווה ירושלים אכסניה למפגן ענק וססגוני של יותר מרבבת ילדי הת"תים בירושלים, שכולו קידוש שם שמים ברבים.

כיכר השבת והרחובות הסמוכים נסגרו על-ידי המשטרה כבר מהשעות המוקדמות של הבוקר, ועוד בטרם החלו הילדים להגיע, כבר נתמלאו שולי הכיכר בהמון אדם, שביקשו לתפוס מקום טוב כדי לצפות בכינוס המיוחד, שהפך במשך השנים לאחד האירועים היפים והמרגשים שבירושלים.

התהלוכה עצמה יצאה מרחבת סמינר בית יעקב, לכאן התרכזו אלפי ילדים מכל חלקי העיר. בעבודת ארגון מסודרת למופת סודרו הילדים לקבוצות בהדרכתם המסורה של תלמידי התמימים מישיבת "תורת אמת" חב"ד בירושלים ומישיבת תומכי תמימים מגדל העמק, כשבראשה מצעד מרהיב של דגלים ותזמורת תופים של ילדים מחדר "אוהלי מנחם" ביתר עילית ובניצוחו של הת' דוד שוורצמן תלמיד מתלמידי החיידר.

השיירה האדירה של אלפי ילדי צאן קדשים עברה בצירי התנועה הראשיים כאשר אלפים ממלאים את המדרכות והמרפסות, כדי לצפות בתהלוכה הנאה. את פני התהלוכה קידמה ככר השבת, כשהיא מקושטת בכתובות ענקיות לחיזוק תורה ומצוות.

הכינוס שהיה מעמד של קידוש שם שמיים, נפתח באמירת כל התהלים, עשרות פעמים בו זמנית על פי חלוקה מראש של כמה פסוקים לכל ילד, שנאמרו מפי כל ילדי התשב"ר בהתעוררות עצומה התפלה יוחדה לשלומם של הרב שלום מרדכי בן רבקה רובשקין ולשחרורו של החייל גלעד שליט.

דברי תורה וברכה השמיעו הרב זאב-דב סלונים - רב מרכז העיר וחבר בית-דין רבני חב"ד, הרב יוסף-יצחק אהרונוב - יו"ר צעירי אגודת חב"ד ואגודת חסידי חב"ד באה"ק. את ברכת עיריית ירושלים הביאו חבר המועצה ונציג חב"ד בעירייה הרב יעקב הלפרין והרב גבריאל שטאובר מנהל אגף תרבות תורנית בעירייה שסייעו רבות לקיום האירוע בככר השבת, ולכל התהלוכות בירושלים. כל הדוברים העלו על נס את המפגן האדיר של אחדות ישראל והזדהות עם מהות ל"ג בעומר, כפי שבא לביטוי בתהלוכות שהגה ויזם הרבי ובמיוחד השנה בהיותה שנת "פרצת" ומלאות 250 שנה להסתלקות הבעש"ט.

רגעים מרגשים ביותר היו בעת שאלפי הילדים פתחו בשירת "אני מאמין" אדירה שהרעידה את כל כיכר השבת והרחובות הסמוכים. גם מי שנחשב לקר מזג לא נשאר אדיש והראה סימני התרגשות. אבות ואמהות כך גם הרבנים שישבו על הבמה אף הוזילו דמעה במהלך השירה שכבשה את לבבות כולם.

פיארו את המעמד בנוכחותם, רבני קהילות חב"ד רבני שכונות, ראשי ישיבות ואישי ציבור. את הכנס הנחה בהצלחה מיוחדת הרב נפתלי הכהן רוט, שגם עמד בראש צוות הארגון המסור ביחד עם הרב נועם רוט, הרב בנימין זילברשטרום, הרב אריה גולדברג, הרב מנחם וייספיש הרב שמואל גלבשטיין, הרב ברוך ברנדווין, הרב ישראל כהן והתמימים שאולי גולדברג, שניאור רבינוביץ, יוסי נייאזוב ,יענקי יעקובוב ומענדי פולק.

במהלך הכינוס הופיעו בפני הילדים אומנים שונים שכל אחד העביר לילדים מסר חינוכי רב ערך. בין הילדים הוגרלו מאות ספרי קודש ביניהם שסי"ם רמב"ם ראשונים ועוד.

את הכינוס הנעימו ילדי מקהלת תלמוד תורה "אוהלי מנחם" בניצוחו של ר' שלום כינורי ובליווי תזמורתו של ר' יוסף יצחק כהן שהגיע מניו יורק. את האירוע הפיקו בעמל רב ובהצלחה מופתית הרב מנחם מענדל כהן מנהל חיידר "אהלי מנחם" ביתר עילית והרב ישראל בלויא.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.