מערכת COL | יום י"ח אייר ה׳תש״ע 02.05.2010

תהלוכת ל"ג בעומר כזו לא זוכרים אפילו זקני טבריה

מפאת החום הכבד השורר מידי שנה, מתקיימת בעיר התהלוכה באופן מסורתי בשעות הבוקר המוקדמות. תחזית מזג האוויר שצפתה גשם מקומי, הביאה לגל של טלפונים מהורים וילדים שביקשו לוודא שאכן האירוע מתקיים במועדו ● את מה שקרה בתהלוכה עצמה לא ניתן להגדיר אלא כאירוע שמיימי לתמונות   
תהלוכת ל
מפאת החום הכבד השורר מידי שנה, מתקיימת בעיר התהלוכה באופן מסורתי בשעות הבוקר המוקדמות. תחזית מזג האוויר שצפתה גשם מקומי, הביאה לגל של טלפונים מהורים וילדים שביקשו לוודא שאכן האירוע מתקיים במועדו.

צוות בית חב"ד הודיע לכל הפונים שאכן כך יהיה, התהלוכה תתקיים במועדה ובמקום שנקבע: הפארק הארכיאולוגי תחת כיפת השמים, שהרי "כדאי הוא רבי שמעון לסמוך עליו בשעת הדחק".

את מה שקרה בתהלוכה עצמה לא ניתן להגדיר אלא כאירוע שמיימי. למרות שהשמים שהחלו מתקדרים בעבים, רחבת הפארק הארכיאולוגי התמלאה בקרוב לאלף ילדים והורים, וכינוס הילדים החל. המשתתפים שמעו את סיפור ל"ג בעומר, אמרו כמה פסוקים, וזכו לשמוע את ברכתו של השליח הראשי ומנכ"ל המוסדות הרב יוסף קרמר.

לקראת היציאה לתהלוכה שרו הילדים ביחד את השיר: "הנה מה טוב ומה נעים שבת אחים גם יחד", וממש כמו בסיפור המפורסם על רבי שמעון בר יוחאי, נבקעו לפתע ארובות השמים ומטר עז ניתך ארצה, היישר על המשתתפים. הצוות המסור לא איבד את עשתונותיו והנחה את הילדים וההורים לעבר מקומות מחסה - בעיקר אולמות הלובי של המלונות מסביב.

גשם כה עז לא זכור בעיר כבר הרבה זמן, כמובן לא בתקופת ל"ג בעומר. אך על אף
שחלקם התרטבו קמעא, תושבי טבריה לעולם לא יעצבו על כמויות מים נוספות למאגר
המדלדל של הכנרת, ובמיוחד "שטפון של ברכה" שכזה. לאחר כרבע שעה, חזרה השמש לזרוח על הארץ, וכל המשתתפים יצאו לתהלוכת ענק לכיוון הטיילת של טבריה, בהובלת הרב שניאור טורקוב אחד השלוחים לעיר, כשהם קוראים סיסמאות יהדות ובליווי מוזיקה חסידית. בסדר מופתי עלו כל הילדים וההורים על שתי ספינות הלידו שחיכו להם ליד המזח, להמשך התוכנית - השייט המסורתי על הכנרת.

"תהלוכת ל"ג בעומר בעיר טבריה, הינה חלק בלתי נפרד מהווי העיר" – אומר השליח
הראשי לעיר הרב יוסף קרמר – "השנה נוכחנו בתופעה מופלאה, לא רק שלא הצטמצם באופן משמעותי מספר הילדים בשל מזג האוויר, אלא אף לאחר שהחלו לרדת הגשמים, עמדו כולם והמתינו בסבלנות רבה, ולא עזבו את המקום. גם השנה, וביתר שאת וביתר עוז, אנו חשים בברכת הרבי המלווה את התהלוכות בעיר, כמו את כל פעולות השליחות  בעיר הקודש טבריה.

לסיום, מבקש הרב קרמר להעלות על נס, את השקעתם הרבה של כל השלוחים לעיר שפעלו באחדות ובמסירות למען הצלחת התהלוכה: הרב ראובן גול, הרב שניאור טורקוב, הרב עומרי בן עקיבא, וצוות הישיבה הרב ברוך לבנוני והרב שמעון קוצ'ובייבסקי, וכל צוות ההדרכה המסור.

בסיום התהלוכה, כאשר שבו הספינות על החוף, חולקו לילדים שקיות שתיה, וספרוני
קודש. למראה שם הספרון "שטפון של ברכה" שאלו הילדים וההורים בפליאה: "איך
ידעתם?!".....
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.