מערכת COL | יום י"ג אייר ה׳תש״ע 27.04.2010

לכשיפוצו: 700 אברכים נערכים למבחן החסידות הגדול בהיסטוריה

בימים אלו עושים יותר מ-700 (!) אברכים דתיים-לאומיים, בני-תורה ספרדים וחסידים מחסידויות שונות, את ההכנות האחרונות לקראת מבחן החסידות הגדול, שנערך לכבוד שנת ה-250 להסתלקות הבעל שם טוב, על סוגיות עמוקות וייסודיות בחסידות ● במסגרת ההכנה למבחן הגדול, השתתפו מאות האברכים בימי עיון וחזרה כלליים, בהם נטלו חלק גדולי הרבנים והמשפיעים לסיפור המלא
לכשיפוצו: 700 אברכים נערכים למבחן החסידות הגדול בהיסטוריה

בחג שבועות הקרוב יציין העולם כולו 250 שנה להסתלקות מורנו הבעש"ט זי"ע. דומה שהמילים "לכשיפוצו מעיינותיך" לא היו רלוונטיות יותר מאשר לקראת יום סגולה נעלה זה.

בימים אלו עושים יותר מ-700 (!) אברכים דתיים לאומיים, בני תורה ספרדים וחסידים מחסידויות שונות, את ההכנות האחרונות לקראת מבחן החסידות הגדול, שנערך לכבוד שנת ה-250 להסתלקות הבעל שם טוב, על סוגיות עמוקות וייסודיות בחסידות, אמונת ואחדות ה', כפי שהם מבוארים בתורת רבותינו נשיאינו.

הפרויקט חסר התקדים נעשה כחלק ממערך הלימודים והשיעורים בתוכנית 'לב לדעת', של תורת חב"ד לבני הישיבות הפועל במסגרת צעירי חב"ד, במסגרתה לומדים במהלך השנה אלפי בני ישיבות ואברכים את תורת חב"ד לימוד החסידות ודרכי החסידות. את פריצת הדרך, הכפלת ושילוש מספר הלומדים מהשנה שעברה לשנה זו יש לזקוף לזכות התוועדות י"ט כסלו הענקית של תורת חב"ד לבני הישיבות בבנייני האומה בה נרשמו בדוכן מיוחד מחוץ לאולם, מאות אברכים לתכנית השנה ורכשו את ספרי הלימוד.
 
לכבוד המבחן הגדול נבנה במיוחד ספר לימוד בו משולבים מאמרים יסודיים בחסידות, בהם מאמרי כ"ק אדמו"ר הרש"ב נ"ע, שער הייחוד והאמונה, מאמרים של הרבי ועוד.
 
במסגרת ההכנה למבחן הגדול, השתתפו מאות האברכים בימי עיון וחזרה כלליים, בהם נטלו חלק גדולי הרבנים והמשפיעים.
 
בימים אלו קיבלו המשתתפים בדואר ישיר מאה שאלות לחזרה האחרונה המתקיימת בימים אלו. עיון קל בשאלות מעלה חומר לימודי עיוני ומעמיק, שלא היה מבייש מבחן כללי באחת מישיבות הגדולות של תומכי תמימים, לדוגמא:
מהי ההגדרה הנכונה שניתן לומר על מציאות העולם: 1) הוא מציאות אמיתית. 2) הוא באמת מציאות. 3) הוא שקר גמור. 4) מציאות של דמיון. 5) שפת אמת?
מהו ההבדל בין "עצם והתפשטות" ל"גילוי והעלם"?  מהו ההסבר לכך שההתבוננות בענין יחודא תתאה לא יכול להביא לידי ביטול כל הרצונות לגמרי? ועוד ועוד.

ה"תאווה" של כ"ק אדמו"ר האמצעי נ"ע שכאשר אברכים נפגשים ידברו על יחודא עילאה ויחודא תתאה, מתגשמת כאן במלוא עוזה ותפארתה.
 
למסיימים בהצלחה את המבחן יוענקו מלגות על סך 550 ש"ח לרכישת ספרים וספרי חסידות.
 
המבחן הגדול, המסכם את הפרויקט חסר התקדים, יתקיים באסרו חג שבועות במלון רמדה רנסנס, במעמד משפיעים, רבנים מחוגים שונים והרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב יו"ר צא"ח המסייע לקיום הפרוייקט הגדול הזה לציון שנת ה-250 להסתלקות הבעש"ט. בתום המבחן יתקיים כינוס ובו ישאו הרבנים דברי תורה וחסידות. בהמשך תתקיים התוועדות מיוחדת לציון 250 שנה להסתלקות הבעש"ט.
 
הרב משה שילת, מנהל תורת חב"ד לבני הישיבות והרב יוסי פלס השותף בניהול פרוייקט יחודי זה אומרים כי יש בפרוייקט זה מענה אמיתי להתעוררות העצומה ללימוד החסידות בעומק ןלהליכה בדרכי החסידות בכל החוגים בשנים האחרונות.

"אין ספק שיש כאן מילוי רצונו הקדוש של הרבי, בכך שמאות אברכים הוגים בעיון ובעמקות, אדעתא דנפשי', בתורת החסידות, ומציינים את שנת ה-250 להסתלקות הבעש"ט. זכות קדושה מוטלת על כלל חסידי חב"ד לסייע בתוכניות הלימודים, להעצימם ולרוממם בכמות ובאיכות ולגרום נחת רוח רב לרבי", הם אומרים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.