מערכת COL | יום י"ב אייר ה׳תש״ע 26.04.2010

גולשים היזהרו: חיובי עתק על גלישה סלולרית

תחקיר חדשות 10 חושף כי לקוחות רבים שהתחברו למודם סלולרי הופתעו לגלות בסוף החודש חשבוניות מנופחות. הסיבה: למרות הבטחות במעמד הרכישה, חברות הסלולר לא מיידעות על חריגות גלישה והלקוחות נאלצים לשלם עד עשרות אלפי שקלים לסיפור המלא
גולשים היזהרו: חיובי עתק על גלישה סלולרית

לקוחות רבים שמבקשים להשתחרר מכבלי הכבל של המחשב הנייד מופתעים לגלות חשבוניות מנופחות בסוף החודש בשל חריגות גלישה. תחקיר חדשות 10 חושף כי למרות הבטחות "אורנג'" הלקוחות לא מיודעים פעמים רבות על החריגות ובסוף החודש קורסים תחת סכומי העתק.

לכאורה כדי לגלוש בבכל מקום בלי להיכבל אל השקע כל שצריך הוא מודם סלולרי. חבילות הגלישה מתחלקות לפי כמות הג'יגה שמשפיעות על זמן הגלישה. טניה, לקוחה של אורנג', קנתה את חבילת הגלישה גדולה ביותר של 20 ג'יגה, אך מספר ימים לאחר הרכישה האינטרנט נותק.

היא התקשרה ל- "אורנג'" ואז נדהמה לגלות שעל שמה עומד חוב על סך 9,000 ש"ח בגין חודש גלישה. טניה אינה היחידה לקוחות רבים הופתעו לגלות חשבוניות בסכומי עתק של עד עשרות אלפי שקלים בתמורה לגלישה הסלולרית במהלך החודש.
 
נציג אורנג': "קרו מקרים שלקוחות לא קיבלו התרעות"

החשבוניות המנופחות מגיעות כאשר הלקוח חורג מנפח הגלישה. אולם למרבה הצער, בעת הרכישה החברה הסלולרית מצניעה את הפרט אודות התשלום על חריגה - שני שקלים למגה. בנוסף למרות הבטחות להודעות טלפוניות אם מתקיימת חריגת גלישה טוענים הלקוחות כי מעולם לא יודעו על מצבם.

"יש לנו נוהל לגבי חריגות גלישה אם לקוח לא מקבל התרעה לפני חריגה אנחנו באים לקראתו. אבל קרו מקרים שאנשים חרגו ולא קיבלו התרעות", הודה נציג השירות של "אורנג'". במשרד התקשורת מדווחים כי גם בחברות "פלאפון" ו"סלקום" מתקבלות תלונות דומות.

חברות "פלאפון ו"סלקום" מסרו בתגובה כי כיוון שיש להם תוכניות שמגנות על הלקוחות ולכן מדובר רק בשיעור מזערי של מתלוננים, יחד עם זאת ציינו ב"פלאפון" כי "למרות שהחברה מפעילה מנגנון התרעה אחר השימושים כל פנייה בנושא החריגה נבדקת ביסודיות במטרה להביא לשביעות רצונו המלאה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.