מערכת COL | יום י"א אייר ה׳תש״ע 25.04.2010

חגיגות סיום הרמב"ם היומי נפתחו בטבריה ● דיווח וגלריה

חגיגה גדולה לכבוד גמרה של תורה, בהשתתפות המוני לומדי הרמב"ם היומי, נערכה אמש (מוצאי שבת) על קברו הקדוש בטבריה, לרגל סיום מחזור הלימוד ה-28 בלימוד שלושה פרקים ליום לרמב"ם באירגון מטה לימוד הרמב"ם שעל ידי צעירי-חב"ד בראשות הרב יוסף יצחק אהרונוב ● רבנים למדו עם הקהל את ההלכות האחרונות והראשונות בספר הרמב"ם, ומשם פנה הקהל הרב להשתתף בחגיגת הסיום שנערכה אף היא בסמיכות לציון הק' בהשתתפות אורחים מכל רחבי הארץ ● במהלך חגיגת הסיום, הושמע 'הדרן' על הרמב"ם, ורבנים נשאו דברי תורה וברכה  לדיווח מלא וגלריית תמונות  
חגיגות סיום הרמב
צילום: שלומי מזור

שרון גושן

קהל רב מכל רחבי הארץ השתתף אמש (מוצאי שבת) בחגיגת סיום המחזור הכ"ח בלימוד הרמב"ם והתחלת המחזור הכ"ט בספרי "היד החזקה" לרמב"ם, בחגיגת הסיום המאורגנת כמיטב המסורת, על ידי מטה לימוד הרמב"ם היומי שבצעירי-אגודת-חב"ד בראשות הרב יוסף יצחק אהרונוב, ובשיתוף בית חב"ד טבריה בהנהלת השליח הרב יוסף קרמר.

תקנת הלימוד היומי בספר 'משנה תורה' לרמב"ם, נקבעה על-ידי הרבי מליובאוויטש בשנת תשמ"ד והיא התקבלה בהתלהבות על-ידי גדולי ישראל. הלימוד היומי סודר בשלושה מסלולי לימוד: שלושה פרקים ליום, פרק אחד ליום, או לימוד ב'ספר המצוות לרמב"ם', וזאת בכדי לאפשר לאנשים, נשים וטף, להצטרף ללימוד היומי, כל אחד לפי יכולתו.

ספר הרמב"ם הוא "מקבץ לתורה שבעל פה כולה", כפי שהגדיר זאת הרמב"ם עצמו. למעשה, מי שלומד את הרמב"ם במסלול של שלושה פרקים ליום, מסיים מידי שנה את כל הלכות התורה שבעל-פה, ובנוסף לכך, הוא מתאחד עם רבבות מישראל הלומדים את השיעור היומי ברמב"ם. על-פי מנהג ישראל לערוך שמחה של מצווה לגמרה של תורה, נערכת מידי שנה, חגיגת סיום לימוד הרמב"ם על קברו של הרמב"ם בטבריה.

מטה הרמב"ם היומי המנוהל על-ידי הרב יוסף יצחק לבנהרץ הוציא לאור מורה- שיעור למחזור הלימוד החדש במתכונות שונות שחולק לכל המשתתפים.

חגיגת הסיום

את חגיגת הסיום ליד ציון הרמב"ם בטבריה הנחה מנהל אגף הסניפים בצעירי חב"ד הרב נפתלי ליפסקר שהזמין לאמירת פרקי תהילים, על ידי הת' צבי הלוי רייטשיק, בנו של הרב יוסף-יצחק רייטשיק ע"ה, חבר הנהלת צעירי-חב"ד, ולאחר מכן כובדו רבנים בלימוד ההלכות האחרונות בהלכות 'מלכים' שבסיום ספר שופטים, הספר האחרון בספרי ה'יד החזקה' לרמב"ם.

בלימוד ההלכות האחרונות כובדו: הרב יוסף יצחק וולסוב רבה של רמת ישי, הרב יוסף יצחק וילישאנסקי ראש ישיבת חסידי חב"ד בצפת, הרב ישעיהו הרצל רבה של נצרת עילית, והרב יצחק גולדברג ראש ישיבת 'תומכי תמימים' במגדל העמק, הרב יוסף חיים רוזנבלט רבה של המועצה האיזורית גליל תחתון.

את ההלכה האחרונה למד עם הקהל הרב מרדכי ביסטריצקי, בנו של הרב לוי ביסטריצקי ע"ה, מי שכיהן כרבה של צפת וחבר בית-דין רבני חב"ד, ושכובד בפתיחת לימוד הרמב"ם שנים ארוכות, מאז היווסדה של תקנת לימוד הרמב"ם. הרב יצחק גולדברג ראש ישיבת 'תומכי תמימים' במגדל העמק כובד בפתיחת מחזור כ"ח בלימוד הרמב"ם.

חגיגת הסיום ברוב עם

השלב השני של החגיגה, נערך השנה במתחם סמוך לציון הרמב"ם, וזאת בשל השעה המאוחרת של יציאת השבת. בחגיגה נטלו חלק משפיעים, שלוחים, רבנים אישי ציבור ולומדי הרמב"ם מכל רחבי הארץ.

בפתח חגיגת הסיום הוקרן סרט וידאו מסיום המחזור הראשון ברמב"ם שנערך על ידי הרבי. ראש ישיבת "תומכי תמימים" במגדל העמק הרב יצחק גולדברג נשא דברים על חזר 'הדרן' מהרבי בהלכות מלכים בספר הרמב"ם. השליח בקריית אתא הרב חיים שלמה דיסקין דיבר על מעלת לימוד הרמב"ם שהיא מהדרגות הנעלות של "התקשרות" לרבי.

רבה של מנחמיה הרב דוד ועקנין דיבר על חשיבות ומעלת האחדות, והרב מרדכי ביסטריצקי רב קריית חב"ד בצפת, סיפר כיצד פעם כשהרבי לא הרגיש בטוב, יזם אביו הרב לוי ע"ה משלחת שנסעה להתפלל בקבר הרמב"ם, ועל התשובה המתפיעה שהגיעה מהרבי "שלאחר שביקרו אצל "הרופא הגדול" הוא יכול לרדת ל-770 ולהתוועד. דברי ברכה נשא גם הרב דב טייכמן מרבני טבריה.

לפני סיום, הוזמן לשאת דברים הת' מנחם מענדל רוזנברג מהתמימים השלוחים בישיבת חב"ד בעיר, ואת דברי הסיום, הביא המארח, מנהל בית חב"ד בטבריה, הרב יוסף קרמר, הביא משיחות הרבי על מעלת לימוד הרמב"ם, והודה לצעירי-אגודת-חב"ד על העזרה והסיוע.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.