מערכת COL | יום ז' אייר ה׳תש״ע 21.04.2010

סאטמער וחב"ד על מכתב אחד לטובת רובשקין

נדמה שמעצרו המצער של ר' שלום רובשקין, הצליח לחולל גם כמה פלאים: ב'קול קורא' שפרסמו לטובת רובשקין, חתמו זה לצד זה: האדמו"ר מסאטמר, רבני חב"ד וראשי ישיבות ליטאים לסיפור המלא
סאטמער וחב

בחרדי חרדים

ערב הכרעת גזר דינו דינו של ר' שלום רובשקין, כשהקהילה היהודית בארה"ב כולה עוקבת בדריכות אחר משפטו, יוצאים גדולי ישראל ב'קול קורא' מיוחד בעניינו, עליו חתומים ראשי ישיבות, אדמו"רים ורבני חב"ד.

ה'קול קורא' לכשעצמו אינו מפתיע. ר' שלום רובשקין היה ועודנו אחד מן היהודים החביבים ביותר באמריקה. מין סוג של קונצנזוס מקומי. כשהיה בשיאו, והחזיק את המשחטה הכשרה הגדולה בעולם, נהג לפזר מהונו סכומי עתק לצדקה. משלוחי בשר היו יוצאים לישיבות ולמוסדות תורה, והכל בחינם, בענווה ובהצנע לכת.

אלא שדווקא זהות החותמים מפתיעה. ב'קול קורא' שפורסם בכל הריכוזים החרדים, חתמו גדולי ישראל נציגי כל העדות. אולי לראשונה ניתן לראות חתימה חב"דית לצד חתימה סאטמרית, כשעליהם נלווה ראש ישיבה או משגיח הליטאי. כולם יוצאים מגדרם בכדי לעמוד לימין איש החסד שנפל למצוקה קשה ונוראה.

תחת הכותרת "לא תעמוד על דם רעך", כותבים הרבנים: "העסקנים החשובים המתעסקים בזה התייעצו עם מומחי משפט בארה"ב והללו אישרו בפניהם שמתייחסים אליו בחומרה יתירה לגמרי".

הרבנים מציינים כי חשוב לשלוח מכתבים ולהתקשר לבעלי השפעה ופרקליט המדינה כדי לעזור בזה. "חוב קדוש מוטל על כל יחיד ויחיד ליקח חבל במצוות פדיון שבויים".

הרבנים חותמים את המכתב במילים: "וכבר אמרו חז"ל כל המרחם על הבריות מרחמים עליו מן השמים, והשי"ת יטה לב המלכות עלינו לטובה, ותבוא לפניו אנקת אסיר להוציא ממסגר נפשו, אמן".

בשולי הקול קורא, מתנוססות חתימות גדולי הרבנים והאדמו"רים: האדמו"ר מפאפא, ראש ישיבת תורה ודעת, ראש ישיבת לירווד, גאב"ד מונטריאול, האדמו"ר מסאטמר, האדמו"ר מסקולען, ועוד אדמו"רים וראשי ישיבות, ולצידם: יו"ר המל"ח, הרב חיים-יהודה קרינסקי ורבו של כפר-חב"ד, הגרמ"ש אשכנזי.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.