מערכת COL | יום ו' אייר ה׳תש״ע 20.04.2010

זאב ברנשטוק: "הלקוחות החב"דיים מאכזבים אותי" ● מיוחד

האורח השבועי במדור "אחד משלנו", הוא ר' זאב ברנשטוק מצפת, מייסד ומנהל מכון "קול-מבשר" - להפצת תורת החסידות וניגוני חב"ד ● הוא מספר על "חסיד פולין" שהקשיב במשך תשע שעות להרצאות הרב סופר, חושף מי הרב החב"די שמוכר הכי הרבה דיסקים, כמה עולה לרכוש שיעור תורה לשמיעה, ומדוע הוא מאוכזב מהקליינטים החב"דיים ● וכמו בכל שבוע - מתנה לגולשי COL לסיפור המלא  
זאב ברנשטוק:
ברנשטוק. איש אחד, מפעל ענק להפצת חסידות.
מאת: מנדי ריזל, COL

האורח השבועי: זאב-יהודה ברנשטוק.

שם המפעל: מכון "קול-מבשר".

שנת הקמה: תש"נ.

מה ניתן למצוא: את כל השיעורים המוקלטים בתורת החסידות מפי משפיעים ורבנים,  ניגונים, ואת פרוייקט "השיחה היומית" (שיחה של הרבי המחולקת לפי ימות החודש. השיחה במדור "ליל שישי חסידי" של COL לקוחה מפרוייקט זה ובאדיבותם). החנות מוכרת את המזון הרוחני הנדרש בנגלה ובחסידות.

למי מיועדת החנות: לכל חסיד. כל אחד יכול למצוא משהו בעניינים הקרובים לליבו. בין אם זה מחנך או מורה, מדריך חתנים או יועץ נישואין, משפיע, תמים, נשות חב"ד ואדם שמחפש שיחות בהנהגת הבית וחינוך ילדים. לכל אחד אחד יש קלטות ודיסקים שיעניינו אותו ויעזרו לו.

השילוב בין בעל עסק וחסיד חב"ד: כל חסיד חב"ד צריך לחשוב בצורה עסקית על הפרנסה-שליחות הרוחנית שבה הוא עוסק, כפי שכתוב ב"היום-יום" שלכל אחד יש שליחות בהפצת החסידות, מי בנאומו מי בכספו ומי בכתבו.  המכון שלי, הוא גם עבודה וגם שליחות.

מוצר מיוחד: חוברות הנגינה המיוחדות אותם כתבה רעייתי שתחי'. מדובר בשתי חוברות עם תווים לניגונים חב"דיים למתחילים בניגון - "מתחילים לנגן חב"ד", ושתי חוברות זהות המיועדות לציבור החרדי הכללי, בשם "חלילית ומתחילים" ו"מתחילים לנגן".

מסר: המסר והמטרה שלי כבעל המכון הם שהאפשרות ללמוד את תורת החסידות, דרכיה והנהגותיה יהיו זמינות ונגישות לכל אדם, בכל עת שיחפוץ.

הקליינטים החב"דים: מחולקים לשלוש קטגוריות: א. "מקורבים" וחוזרים-בתשובה - קונים הכי הרבה ומכל סוג. ב. חסידי חב"ד מבטן ומלידה, שקונים מעט-פחות, לצערי. ג. מוסרי השיעורים, שקונים רק לעניין בו הם עוסקים. אני מאוכזב מאוד מהקליינטים החב"דיים, גם בגלל שתמיד צריך לרוץ אחריהם כדי שישלמו, וחושב שיש בהחלט מקום לשינוי אצל החב"דניקים מבטן ומלידה.

אפיזודה מעניינת: התקשר אלי יהודי מבני-ברק, לאחר שעשיתי הפצה המונית לדיסק של הרב סופר על פורים, ללא מטרות רווח. הוא ביקש רשות להעתיק את הדיסק. שאלתי אותו למה הוא מעוניין להעתיק ולשם מה. הוא סיפר שאיננו חב"דניק, אך ברצונו להפיץ את תוכן הדיסק הלאה. שאלתי אותו איך הוא מעביר, מבלי ששמע את כל הדיסק. יכול להיות, הקשיתי, שהדברים לא לרוחך. הוא השיב לי תשובה שהדהימה אותי, כשאמר: שמעתי את הכל. מדובר בלא פחות מ-תשע שעות של הרצאות מפי הרב סופר על שיחות של הרבי.

מבחינתי, זה הרווח שלנו - כשמגיעים לאנשים מהסוג הזה. היהודי הזה, שהוא חסיד פולין, העמיד אותנו במבחן כשהחליט לשמוע את הדיסק. הוא נוכח לדעת שזה כל כך מתוק וטעים שהוא רצה שעוד חבר לא חב"דניק ישמע.

במאמר המוסגר: פרוייקט כזה, כמו הדיסק שעשינו בפורים - שהתגלגל לידיו של אותו חסיד מבני-ברק, עולה אלפי שקלים. במאגר שלנו יש 250 דיסקים שונים בחסידות. אני רוצה להפיץ דיסקים באלפי עותקים, אבל אין לי תקציב לזה. הלוואי שמישהו ירים את הכפפה. שכל אחד שיכול יקח על עצמו מימון של דיסק אחד להפצה.

הרב ששיעוריו הם הנמכרים ביותר: הרב סופר. הוא היחיד בחב"ד שעוסק בכל העניינים. אף-אחד, למעט הוא, לא נוגע בתחום האמונה ובנושאים רבים נוספים, לכן הוא פופולארי כל-כך.

באיזה נושא מתעסקים המשפיעים/מרצים יותר מכל: ספר התניא הוא הספר הכי פופולארי בקרב המשפיעים והמרצים. אנו מוכרים הקלטות לשיעורים של תשעה משפיעים!

כמה עולה שיעור תורה לשמיעה: שקל אחד בלבד לכל שיעור תורה. משך השיעורים הוא לא פחות משעה.

כתובת: רח' זלמן שז"ר, בלוק מספר 217. קומת כניסה, דלת מספר 8. צפת עיה"ק.

טלפון: 0544-323394.

שעות פתיחה: בתיאום טלפוני.

אתר: www.yadut.com - ניתן לשמוע בו מאות שיעורי תורה, מתוך תשעת-אלפים שיעורים הנמצאים במאגר. 

אימייל להזמנות: [email protected]

הנחה לגולשי COL:  מי שיגיע דרך הכתבה ויקנה ממגוון המוצרים במכון, יקבל במתנה דיסק של הרב סופר, או דיסק משיחותיו הק' של הרבי, בנושא "כל ילד - ברכה".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.