מערכת COL | יום ו' אייר ה׳תש״ע 20.04.2010

פורט לודרדייל, פלורידה: נחנך בית הכנסת רשב"י

באירוע מרגש ומרשים נחנך בית הכנסת רשב"י בפורט לודרדייל, פלורידה שעבר שיפוץ מאסיבי בחודשים האחרונים, זאת לאחר דרישות פקחי העירייה, וצו לפני בית המשפט שהורה להסדיר את שיפוץ המקום כדין ●  במהלך הערב,  הוקרנה מצגת שבה נראו שלבי ההתפתחות של בית הכנסת בשנים האחרונות ושלבי השיפוץ האחרון ובניית ארון הקודש לסיפור המלא 
פורט לודרדייל, פלורידה: נחנך בית הכנסת רשב
באירוע מרגש ומרשים נחנך בית הכנסת רשב"י בפורט לודרדייל, פלורידה. מאות  גדשו את בית הכנסת נפעמו לנוכח הפאר וההדר שנגלו לעיניהם.

הכול החל כאשר לפני כ-3 שנים נעשה שיפוץ בבית הכנסת אשר לא עמד בקנה אחד עם הדרישות של הרשויות. בעקבות זאת החליטו הפקחים לבדוק את תקינות בית הכנסת ועמידתו בכל התנאים הנדרשים. בזה אחר זה באו פקחים מטעם העירייה לבדוק כל פרט ופרט.

לאחר בדיקה מקיפה ויסודית הגיעו למסקנה אשר בית הכנסת לא עומד בתנאים הנדרשים ועל האחראים לתקן זאת. התיקונים שהם דרשו לא היו ברי ביצוע בביהכנ"ס במתכונתו אז, משום שהמקום היה צר מדי מלהכיל בתוכו את השינויים הנדרשים.

לפני כחצי שנה הגיע הדבר לתביעה בבית משפט, שבו פסק השופט שבאם לא יוסדר העניין תוך 90 יום, בית הכנסת ייסגר ח"ו. בצר לו פנה הרב דניאל שהינו רב הקהילה לציבור הרחב ע"מ שיעזור ויתרום להציל את בית הכנסת מסכנת הסגירה. צעד שדרש סכום גדול מאוד.

הצעד האפשרי היחידי היה להרחיב את בית הכנסת ו"לדחוף" את הקיר המזרחי (בו נמצא ארון הקודש) לכיוון היחידה הסמוכה שבהשגחה פרטית עמדה ריקה זה זמן רב. באופן של לכתחילה אריבער שופץ בית הכנסת מעבר למה שדרשו הרשויות. בית הכנסת עבר שינוי מהיסוד. הרצפה, התקרה, המנורות , הנברשות, וגם הריהוט הוחלף. הכיסאות והשולחנות הישנים הוחלפו בחדשים. כמו"כ נתרמו חמש ספריות חדשות לבית הכנסת.

כאמור, נפתח בית הכנסת מחדש בערב מרגש במיוחד והציבור עמד נפעם לנוכח השינוי העצום שחל במקום.

בתחילת הערב, הוגש כיבוד סביב שולחנות ערוכים ברחבת בית הכנסת. לאחר מכן נגזר הסרט כמקובל בטקסים מעין אלו בגזירת הסרט כובדו נשיאת בית הכנסת הגב' פאנית ובעלה מר יוסף פנובסקי. בקביעת המזוזה בפתח הראשי כובדו הזוג מרסל ואסתר ג'גאטי.

אחרי קביעת המזוזה הוזמן הקהל להיכנס בפעם הראשונה לפנים בית הכנסת. לאחר דברי פתיחה, הזמין המנחה ר' יוסף יצחק דוח את הרב דניאל לומר דברי תורה וברכה. בהמשך דבריו הודה הרב לכל מי שתרם ופעל בכל דרך שהיא על מנת להביא את בית הכנסת למצבו הנוכחי.

בהמשך הערב, כובדו התורמים להסיר את הלוט שהיה על הספריות החדשות. כמו"כ הוסר הלוט גם מבימת הס"ת החדשה. במרכז הערב עמד ארון הקודש, שנתרם ע"י מר אייל ולנסי ומשפחתו - ידידי בית הכנסת מארץ הקודש - לעילוי נשמת אביו מר יהושע ולנסי ז"ל, ושנבנה ע"י הנגר האמן יונה סבח.

על מלאכת העיצוב, עמדה המעצבת בקי (ברכה טובה) פרנקו, שהיא ובעלה דוד אחראים גם לעיצוב המרהיב של המקום. ועמלו ללא לאות על מנת שהפרויקט הגדול הזה יצא לפועל. כאשר הוסר הלוט מארון הקודש נשמעו קריאות התפעלות ממושכות מהקהל הרב שנכח באירוע.

בסוף הערב הוקרנה מצגת שבה נראו שלבי ההתפתחות של בית הכנסת בשנים האחרונות ושלבי השיפוץ האחרון ובניית ארון הקודש. לאחר המצגת הזמין הרב דניאל את כל אחד ואחת מהנוכחים להיות חלק ע"י השתתפות פיזית בפעילויות בית הכנסת . פעילויות הכוללות שיעורי תורה לגברים, שיעורי תורה לנשים, סעודות שבת וכמובן השתתפות בתפילות ובמנינים. את דבריו סיים הרב, בביאור מאמר הגמרא "עתידין בתי כנסיות ובתי מדרשות שבבל (וכן, בכל מקום בחוץ לארץ) שייקבעו בארץ ישראל" בהתגלות מלך המשיח תיכף ומיד ממש.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.