מערכת COL | יום ו' אייר ה׳תש״ע 20.04.2010

נחתמה 'ישיבת בין הזמנים' של ה'מרכז ללימוד החסידות'

מדי ערב בשבועות האחרונים, התמלא אולם הישיבה הקטנה של תורת אמת, בשיכון חב"ד בירושלים, בחבורות-חבורות של תלמידי ישיבות חסידיות, מכל ענפי הקשת החסידיות, הנוהרים פנימה, מתיישבים מול ספרי חסידות ותוך זמן קצר רעם הלימוד כבר נשמע באוויר● בעקבות ההצלחה הגדולה של 'ישיבת בין הזמנים', שארגן ה'מרכז ללימוד החסידות' בהנהלת הרב מרדכי בק בחודש אב האחרון, התקיימה המתכונת הזאת גם בימי 'בין הזמנים' האלה לדיווח ותמונות  
נחתמה 'ישיבת בין הזמנים' של ה'מרכז ללימוד החסידות'

מדי ערב בשבועות האחרונים, התמלא אולם הישיבה הקטנה של תורת אמת, בשיכון חב"ד בירושלים, בחבורות-חבורות של תלמידי ישיבות חסידיות, מכל ענפי הקשת החסידיות, הנוהרים פנימה, מתיישבים מול ספרי חסידות ותוך זמן קצר רעם הלימוד כבר נשמע באוויר.

בעקבות ההצלחה הגדולה של 'ישיבת בין הזמנים', שארגן ה'מרכז ללימוד החסידות' בהנהלת הרב מרדכי בק בחודש אב האחרון, התקיימה המתכונת הזאת גם בימי 'בין הזמנים' האלה, בהשתתפות שיא של מאות בחורים.

חברותות של אור

הלימודים נפתחו מדי ערב ב'סדר הכנה', כאשר הבחורים שקועים ולומדים 'תניא' - פרקים י''ח-כ''ה, מתוך חוברת שיצאה לאור במיוחד לקראת חודש ניסן. מקצת הבחורים כבר השתתפו בעבר בשיעורי החסידות שמארגן 'המרכז', והם מסייעים לבחורים החדשים, שטועמים לראשונה מאוצרותיה של החסידות. באולם יושבים גם אנשי הצוות הרוחני של 'המרכז', בראשות הרב יהודה כהן, שמשמשים 'משיבים', ומסייעים לבחורים המתקשים בהבנת עניין כלשהו.

גם השנה ולאור הרישום הער, צורפו בחורים מישיבות חב"ד, שבאו ללמוד חסידות בחברותא עם משתתפי ישיבת בין הזמנים, במבצע מיוחד לישיבות חב"ד תחת הכותרת "חברותא של אור".

קשה שלא להתפעל מהרצינות שבה לומדים הבחורים את פרקי התניא. יש כאן כחמש מאות חמישים בחורים, מכל הישיבות החסידיות, בגילאי ישיבה קטנה וישיבה גדולה. הם מרוכזים במילות בעל התניא ומנסים להבין את הכתוב, מתוך גישה של יראת שמים וצימאון רוחני.

אחרי סדר ה'הכנה' מתפצלים הבחורים. תלמידי הישיבות הקטנות יורדים לשיעור מעמיק בתניא, עם הת' אברהם ליבוביץ, בעל כושר ניסוח והסברה מיוחדים. תלמידי הישיבות גדולות זוכים אף הם לשיעור מעמיק ומרתק, מאת הרב מאיר לוינגר, מטובי המרצים ב'מרכז ללימוד החסידות'.

בשעה 10 בערב מתפזרים הבחורים לבתיהם, כשנהרת אור שורה על פניהם. רואים את ההתעלות הרוחנית שהעניקו לבחורים השעתיים של לימוד החסידות.

המחזה הזה חזר ונשנה מדי ערב במהלך 'בין הזמנים' בחודש ניסן. מדי ליל שישי התקיימו התוועדויות חסידיות מרתקות. כמו-כן מדי פעם זוכים הבחורים לצפות ב'מראות קודש' מיוחדים.

במהלך ה'בין הזמנים' מתארחים במקום מרביצי חסידות מפורסמים, בדוגמת הרב יחזקאל סופר והרב שמואל בראון ומוסרים שיעורים מרתקים.

ההורים מבקשים להמשיך

באחד מימי הבין הזמנים מצלצל הטלפון בהנהלת ה'מרכז', ומעבר לקו מדבר אביו של אחד התלמידים, ובפיו בקשה: "בני חשקה נפשו בתורת החסידות והוא נמשך לזה בכל ליבו, אני מבקש מכם שתדאגו לו במשך כל השנה שיוכל להשתתף במסגרות שאתם מקיימים לאורך כל השנה''.

והכן, השנה נרשמה ערות מוגברת מצד עשרות בחורים שבעקבות ישיבת בין הזמנים האחרונה, ביקשו להירשם למתכונת הלימודים המלאה שמקיים ה'מרכז' במשך כל השנה כולה.

די לשוחח עם הבחורים כדי לראות את ההשפעה העצומה שהייתה ללימודי החסידות עליהם. אביו של אחד הבחורים, ממשפחת אדמו"רים מפורסמת, ניגש אל אחד מפעילי הארגון ובעיניים בורקות מאושר אמר לו: "אני מוכרח לומר לכם שבני מאד נהנה אצלכם, אין לכם מושג בגודל העוצמה שיש בדבר. מגיע לכם יישר כח גדול''!

הרב מרדכי בק מנהל 'המרכז ללימוד החסידות', אומר כי הצימאון הגדול וההצלחה הבלתי משוערת מדרבנים את חברי הארגון להרחיב ולפתח עוד יותר את מערכות המסגרות והפעילויות להפצת לימוד החסידות באופן 'פנימי' ויסודי. לדבריו קיים היום צימאון עצום של המוני בחורים שרק מחכים כי יפתחו לפניהם צוהר לאור הגדול של תורת החסידות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.