מערכת COL | יום ד' אייר ה׳תש״ע 18.04.2010

תות"ל קריות: חלוקת תעודות למצטיינים וכינוס אחדות

כינוס רב-משתתפים וחלוקת תעודות הצטיינות נערך ביום חמישי האחרון, ב' באייר, באולם ישיבת תות"ל קרית-שמואל ● את האירוע כיבדו בנוכחותם, בין היתר, הרבנים החב"דיים: הרב ישעיה הרצל - רבה של נצרת-עילית, הרב דוד-מאיר דרוקמן - רב העיר קרית-מוצקין, הרב גדליה אקסלרוד - רב קהילת חב"ד בחיפה, הרב יגאל פיזם - ראש ישיבת תות"ל ורב קהילת חב"ד בקרית-שמואל, שנשאו דברי תורה והביעו התפעלות רבה מהתמימים  צפו בגלריה  
תות

כינוס רב משתתפים ורב רושם התקיים ביום "ב' אייר" – יום הולדת כ"ק אדמו"ר מהר"ש –"מלכתחילה אריבער", כשבמרכזו נערך מעמד מכובד ביותר של הענקת פרסים ותעודות הצטיינות, לקבוצת תלמידים מצטיינים אשר השקיעו מאמץ רב בזמן החורף, ונבחנו על 50 דפי גמרא שקלא וטריא בע"פ מהמסכת בבא קמא הנלמדת השנה בישיבות-חב"ד, כמו כן נבחנו בחסידות על 12 פרקי תניא בעל פה – המהווים את כל "אגרת התשובה", אשר נלמדה בעיון במשך זמן החורף ע"י משפיע הישיבה ומנהל הלימודים הרב אליהו חיים קריאף שי', שארגן את מבצע הבחינות ואת הערב המרגש, שהסב נחת רוח רבה להורי תלמידי הישיבה אשר הגיעו מכל רחבי הארץ.

"ב' אייר" – ה'תש"ע, הינו יום מלאות 27 שנים לפתיחת ה"ישיבה לחוזרים וכולל אברכים – חב"ד ליובאוויטש הקריות", בשנת תשמ"ג, ואשר לימים, בשנת תשמ"ח, זכתה להקרא ישיבת "נפש חי'ה" על שם הרבנית הצדקנית מרת חי'ה מושקא זי"ע. מתוך הישיבה – אשר התפתחה ב"ה ל"מוסדות נפש חי'ה", נכלללים בין השאר, ובמיוחד ישיבת "תומכי תמימים" הקריות, וקהילת חב"ד קרית שמואל שע"י הישיבה ומוסדותי'ה.

את המעמד המכובד פתח והנחה הרב יוסף אברהם פיזם מנהל ת"ת חב"ד –"צבאות מנחם" וממשפיעי הישיבה, בדברים אודות המושג "מלכתחילה אריבער" בעבודת ה'. תחילה נשא דברים המשגיח הראשי של הישיבה הרב אורי ליפש שי' בדבר גודל מעלת לימוד התורה וכוחה לזירוז הגאולה.

בתור "פותחין בדבר מלכות" חזר הת' מנחם מענדל שמואלביץ שי', בטוב טעם על שיחת כ"ק אדמו"ר בענין "שלוש שיטות במצות התשובה וענינם בעבודת ה'".

עתה מוזמן הרב גדלי'ה אקסלרוד אב"ד חיפה מלפנים ורב קהילת חב"ד בחיפה לשאת דברים, והוא נואם ברגש רב אודות "מלכתחילה אריבער" בלימוד התורה, מתוך תוקף הרצון ומסירות נפש למען ההצלחה בלימוד התורה ועבודת התפילה, לנחת רוח הרבי ולגילוי כבוד ה' בעולם. 

הרב ישעי'ה הרצל רב העיר ואנ"ש נצרת עלית הביע התרשמות נלהבת מהידיעות הרבות של התמימים שיחיו ומהאוירה הנפלאה שררה בכינוס המרומם, ושיבח את צוות הישיבה המסור, שהשקעתם המבורכת ניכרת בתלמידים התמימים שהגיעו להישגים גדולים מתוך שקידה והתמדה. 

הרב דוד מאיר דרוקמן שליט"א רב העיר ק' מוצקין ורב קהילת חב"ד בקריות סיפר על כך שזכה להיות מי שבחר בשם "נפש חי'ה" לישיבה לחוזרים וכולל אברכים בשנת תשמ"ח, וציין כי "נפש חי'ה" – בגימטריא "מלך המשיח". הוא הביע התרשמות עמוקה מהחיות החסידית של התמימים, וציין לשבח את הכשרונות והיגיעה שניכרים על פניהם של התמימים.

לאחר שהת' שמואל זושא גרליק שי' חזר בשפה ברורה על ההדרן של הרבי על מסכת בבא קמא, סיפר הרב דרוקמן על סבו זקנו של הת' הנ"ל, הגרש"ז גרליק זצ"ל רבו של כפר חב"ד, אשר פעם נכנס אליו, יבדלחט"א, ביום "ב' אייר", ומצאו מתפלל באריכות בטלית ותפילין עד חצות. לשאלתו – "מה יום מיומיים?" ענה הגרש"ז זצ"ל: "היום הרי ב' אייר"... והרב גרליק הי'ה נחשב מ"בעלי הנגלה" של תומכי תמימים בליובאוויטש...!

לאחר ניגוני דבקות וניגוני שמחה שהושרו ע"י התמימים שיחיו בחיות רבה, הוזמן הת' מנחם מענדל משה טולדנו שי' לשאת פלפול, והוא ריתק את הקהל בפלפול עמוק בדין "עדים זוממים", ע"פ שיטת הריב"א.

לסיום הערב, הוזמן הרה"ת ר' אליהו חיים קריאף משפיע מנהל הלימודים בישיבה, להציג בפני ההורים ואנ"ש את פרטי המבצע הלימודי והישגי התלמידים שיחיו, וציין לשבח את התלמידים המצטיינים, אשר מצטיינים גם באהבת ישראל, ומשקיעים כוחות וזמן ללמוד גם עם חבריהם ו"מאיר עיני שניהם ה'". כל זאת עפ"י הקו המנחה של דברי כ"ק אדמו"ר ביחידות האחרונה לתמימים לעת עתה, ש"תמים צריך ללמוד את כל התורה כולה, ולהיות שקוע בלימוד התורה עד שיחלום על כך בשנתו".

עתה הוזמנו התלמידים המצטיינים לקבל מידי הרבנים הגאונים האורחים וההנהלה הרוחנית של הישיבה, את תעודות ההצטיינות כשהוריהם רוווים נחת ועונג דקדושה. שמות טו"ב התלמידים המצטיינים: מ"מ שמואלביץ, מ"מ שפרינגר, מ"מ טולדנו, מ"מ ריבר, שנ"ז לנצ'נר, שמואל זושא גרליק, ישראל זילברמן, שמואל מעודה, שד"ב בר זוהר, נתן לייב כץ, מיכאל שרייבר, לוי"צ הורביץ, בועז לוי, שנ"ז בכר, ישראל לנצ'נר, מ"מ בן זכרי'ה, שנ"ז בן ציון.

בסיום החלק הרשמי של הכינוס, התיישבו התמימים להתוועדות חסידית פעילה עד אור הבוקר, כשראשי המדברים היו ר' בועז סגל המנהל הרוחני של הישיבה, ר' שמשון שי' פיזם מנכ"ל הישיבה ומוסדותי'ה, ר' יעקב שי' לנצ'נר יחד עם הר"מים והמשפיעים ב"שבת אחים גם יחד".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.