מערכת COL | יום כ"ט ניסן ה׳תש״ע 13.04.2010

בקרוב: מסע פרסום ארצי לתהלוכות ל"ג בעומר

בשבועות הקרובים יעלה מסע פרסום ארצי במטרה לעודד את הילדים להשתתף בתהלוכות ל"ג בעומר בכל רחבי הארץ. בצעירי-אגודת-חב"ד כבר עמלים על הכנת השלטים הגדולים שיוצבו ברחבי הארץ, לקראת מבצע התהלוכות הגדול במדינה. מבצע זה נעשה על-פי הוראתו של הרבי - שכל ילדי ישראל יתכנסו בל"ג בעומר ויקיימו תהלוכות בסיסמת "יחד כל ילדי ישראל"  לסיפור המלא
בקרוב: מסע פרסום ארצי לתהלוכות ל

כתב COL

בימים עברו היה נהוג כי בל"ג בעומר, יום ההילולא של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי, היו הילדים יוצאים לשדות עם מוריהם ומשחקים חץ וקשת. לפני שלושים שנה, בשנת תש"מ, יצא הרבי בקריאה עולמית לקיים בל"ג בעומר תהלוכות וכינוסי ילדים, בכל מקום ומקום.

שליחי הרבי, הפזורים בכל קצוות תבל, מילאו את בקשתו וכך נהפך המנהג - למפגן אדיר של אחדות-ישראל, בססמה שאומצה על ידי הרבי: "יחד כל ילדי ישראל". כיום ניתן לראות בכל עיר ויישוב בארץ ילדים מכל שכבות הציבור, בליווי הוריהם, צועדים יחדיו בתהלוכות ל"ג בעומר. אפשר לומר כי זהו המפגן האחד והיחיד שמשתתפים בו כל שכבות הציבור היהודי, מתוך הזדהות אמיתית באחדות היהודית של כולנו.

צעירי-אגודת-חב"ד גיבשו תכנית מלאה ומפורטת לתהלוכת ל"ג בעומר. במסגרת התכנית מוצג דגם לארגון התלוכה. המרכז מכין עבור כל הסניפים את כל אבזרי התהלוכה, כגון שלטים, תלבושת אחידה לילדים הצועדים בתהלוכות, אפודות צבעוניות בחמישה צבעים, כובעים מיוחדים, וכן חמישה דגמים של תצוגות יהודיות מרשימות, להובלה על-גבי רכב. הצועדים בתהלוכות, ישאו שלטים ובהם סיסמאות יהודיות: "הנח תפילין כל יום", יהודי אוכל מזון כשר", "שמור על המזוזה והיא תשמור עליך", אני אוהב כל יהודי", ויפגינו את הקשר של כל ילד יהודי לתורה ולמצוותיה.

התהלוכה המרכזית בישראל, תערך בירושלים בהשתתפות כעשרת אלפים ילדים מכל רחבי העיר, שיתאספו ב'כיכר השבת' שבמרכז העיר. תהלוכה זו משמשת מודל לארגון תהלוכה גדולה, יפה ומאורגנת.

הרב יוסף-יצחק הכהן אהרונוב, יו"ר צעירי-חב"ד, אומר כי "לנוכח האיומים שצוררי ישראל מפריחים לעבר העם היהודי, יינתן דגש מיוחד, על-ידי מארגני התהלוכות, מנהלי סניפי בתי חב"ד בישראל, לסגולה המיוחדת שיש בכוחם של ילדי ישראל בשמירת הקב"ה על בני-ישראל, כפי שכתוב בתהילים: 'מפי עוללים ויונקים יסדת עז למען צורריך להשבית אויב ומתנקם".

משתתפי התהלוכות יצעדו ברחובות הראשיים של ערי ישראל, בתיאום מלא עם הרשויות המקומיות, משטרת ישראל, ויאובטחו על-ידי כוחות הביטחון. בראש התהלוכה, יסע רכב גדול ומקושט, וממנו תושמע מוסיקה יהודית. בהמשך, יצעדו קבוצות הילדים, וינועו מכוניות נושאות תצוגות יהודיות מרשימות.

בסיום התהלוכות, יערכו כינוסי מרכזיים, בהשתתפות רבני המקום ואישי ציבור שישאו דברי תורה וברכה. הילדים יהנו מתוכנית עשירה ומהנה. בחלק מהתהלוכות, יונחת מסוק ליד שטח הכינוס, ואליו יעלו ילדים שיזכו בהגרלה שתערך בין המשתתפים. הילדים יקראו מהמסוק את 12 הפסוקים ומאמרי חז"ל באמצעות מכשיר-קשר שיחובר למערכת-ההגברה.

בנוסף לכך, מוציא לאור צעירי-אגודת-חב"ד של עלונים צבעוניים לקראת התהלוכות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.