מערכת COL | יום כ"ה ניסן ה׳תש״ע 09.04.2010

אושרו המראות לילה מנתב"ג; בערים הסמוכות רוצים לישון

בעוד כחודשיים יחודשו המראות הלילה מנתב"ג. זאת לאחר ששר התחבורה ישראל כץ אישר אתמול את פתיחת נמל התעופה להמראות מטוסי נוסעים בין השעות 01:40בלילה עד 04:50 בבוקר בקיץ ובין השעות 01:40 בלילה ועד 05:50 בבוקר בתקופת החורף. פורום ראשי הערים הסמוכות נערך להגשת בג"ץ נגד ההחלטה  לסיפור המלא
אושרו המראות לילה מנתב
כפר-חב"ד מחלון מטוס • צילום אוויר: מאיר דהן, COL
בעוד כחודשיים יחודשו המראות הלילה מנתב"ג. זאת לאחר ששר התחבורה ישראל כץ אישר אתמול את פתיחת נמל התעופה להמראות מטוסי נוסעים בין השעות 01:40בלילה עד 04:50 בבוקר בקיץ ובין השעות 01:40 בלילה ועד 05:50 בבוקר בתקופת החורף. פורום ראשי הערים הסמוכות נערך להגשת בג"ץ נגד ההחלטה. 

האישור להפעלת המראות הלילה ניתן למשך ארבע שנים עד להשלמת עבודות שדרוג מסלולי נתב"ג. אישור השר ניתן בהתאם להחלטת הממשלה לצמצם את ההגבלות על המראות בנתב"ג בתקופת עבודות שדרוג המסלולים. 

צמצום ההגבלות יחול רק על מטוסי נוסעים העומדים בסף הרעש הנמוך ביותר. זאת בהתאם להמלצות שהוגשו על ידי מנהל רשות התעופה האזרחית גיורא רום. 

פרויקט שדרוג מערך המסלולים מיישם את המלצות המומחים הבינלאומיים שבחנו את סוגיית הבטיחות בנתב"ג לאורך השנים האחרונות. השדרוג נועד להגביר באופן משמעותי את רמת הבטיחות של התעופה בשדה ולהגדיל את קיבולת הפעילות בהתאם לתחזית הביקושים העתידית. 

אלא שההחלטה המדוברת מדאיגה את פורום ראשי הערים הסמוכות לנתב"ג: ראשון לציון חולון ובת ים שמעליהן מתוכנן מסלול טיסות ההמראה והנחיתה   בשעות הלילה. הפורום בראשותו של ראש עיריית חולון מוטי ששון אף נערך לאפשרות להגיש בג"ץ נגד ההחלטה. 

לדברי ראשי הערים המוזכרות ברשות שדות התעופה ניסו לשכנעם לוותר על המאבק בטענה שמדובר בהמראות של מטוסים שקטים. ראשי הערים תבעו מצידם שהטיסות יופנו מעל שדה דב. 

ששון מסר בעניין זה כי "מדובר בהחלטה שערורייתית."  
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.