מערכת COL | יום כ"ה ניסן ה׳תש״ע 09.04.2010

עשרות מצבות נותצו במרחביה. השליח: "מעשה מזעזע"

במשטרת עפולה התקבל דיווח על השחתת הקברים בבית העלמין, מאזרח שהיה במקום. נראה כי המצבות נותצו באמצעות אבנים ונגרם להן נזק כבד ● שליח חב"ד במרחביה, הרב ברוך ליפקין, שהגיע לבית העלמי אמר ל-ynet כי הוא מזועזע מהמעשה. "בבית העלמין הזה קבורים ותיקי העמק, דורות של אנשים. לראות מול העיניים מצבות מנותצות, שבחלקן הניתוץ מגיע ממש עמוק - עד הקבר, זה מעורר חלחלה" לסיפור המלא
עשרות מצבות נותצו במרחביה. השליח:
נזק כבד נגרם למצבות (צילום: חגי אהרון)

ynet

במשטרת עפולה התקבל דיווח על השחתת הקברים בבית העלמין, מאזרח שהיה במקום. נראה כי המצבות נותצו באמצעות אבנים ונגרם להן נזק כבד.  

שליח חב"ד במרחביה, הרב ברוך ליפקין, שהגיע לבית העלמי אמר ל-ynet כי הוא מזועזע מהמעשה. "בבית העלמין הזה קבורים ותיקי העמק, דורות של אנשים. לראות מול העיניים מצבות מנותצות ,שבחלקן הניתוץ מגיע ממש עמוק - עד הקבר, זה מעורר חלחלה. אנחנו נמצאים בערב יום השואה ולראות מצבות מנותצות זה פשוט לראות ולא להאמין שדבר כזה יכול להתרחש במציאות. זו שאלה גדולה מי יכול לחולל דבר כזה".

לדברי הרב, "בעבר ידענו מקרים של רועי צאן שנהגו להשקות את העדר פה בבית העלמין. במקרה אחר היה חילול של בתי מנורה, אבל מקרה מזעזע שכזה מעולם לא ידענו. אנחנו מקווים שהמשטרה תניח את ידה בקרוב על המבצעים". 

מפקד תחנת המשטרה, סגן ניצב יוסי שרביט, אמר ל-ynet כי מדובר באירוע חמור מאוד. "הפנינו לטובת החקירה את כל הגורמים ולא נחסוך מאמץ כדי להגיע למבצעים. אנחנו נגיע למי שעשה את המעשה הזה. מי שמבצע מעשה כזה צריך להיות אדם רע מאוד. קשה לי כרגע להגיד מהו המניע שלו, אולם כל כיווני החקירה נבדקים".

בית העלמין של קיבוץ מרחביה משמש כבית עלמין משותף לקיבוץ ולמושב מרחביה הסמוכים זה לזה. ביישוב, שהוקם לפני למעלה מ-80 שנה, קבורים רבים מוותיקי העמק, אך יחד עם זאת מדובר בבית עלמין פעיל המשמש את שני היישובים גם כעת.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.