מערכת COL | יום כ"ד ניסן ה׳תש״ע 08.04.2010

חג החרות בקהילות קטנות של מערב אוקראינה

קהילות קטנות במערב אוקראינה זכו גם השנה לקבל באמצעות איגוד הקהילות האוקראיני תקציב לעריכת סידרי פסח ציבוריים ● לכל 88 קהילות המשתתפות בתוכנית "פסח – 5770" נשלחו מצות מכונה ועבודת יד, מיץ ענבים, חומר על פסח ברוסית בהוצאת איגוד קהילות אקראיני ותקציב לכיסוי הוצאות עריכת סידרי פסח בקהילות לדיווח ולתמונות 
חג החרות בקהילות קטנות של מערב אוקראינה

כתב COL

קהילות קטנות במערב אוקראינה זכו גם השנה לקבל באמצעות איגוד הקהילות האוקראיני תקציב לעריכת סידרי פסח ציבוריים.

כמו בשנים עברו, לקהילות יותר גדולים נשלחו תלמידי השלוחים (30) מארה"ב. הם אירגנו וערכו סדרי פסח ב-16 עיירות. אליהם הצטרפו 6 תלמידי מתיבתא בדנייפר שעזרו בתרגום מאנגלית לאותם בחורים אמריקאים שהתקשו למצוא שפה משותפת עם קהילות מקומיות, בעוד 72 קהילות קטנות נערכו סידרי פסח בכוחות עצמם.

לכל 88 קהילות המשתתפות בתוכנית "פסח – 5770" נשלחו מצות מכונה ועבודת יד, מיץ ענבים, חומר על פסח ברוסית בהוצאת איגוד קהילות אקראיני ותקציב לכיסוי הוצאות עריכת סידרי פסח בקהילות בסיוע המרכז לעניני חינוך והרב משה קוטרלסקי.

כמה ימים לפני חג פסח בז'יטומיר התקיים סמינר לראשי קהילות קטנות. במהלך הסמינר, לבד מענינים אירגוניים של עריכת סידרי פסח בתנאים הקיימים של קהילות קטנות, הוכרז על כמות מוגבלת מקומות שנשארו בבית ילדים היהודי בז'יטומיר עבור ילדים ממשפחות נצרכות במערב אוקראינה ועל פיתוח תכנית עריכת מאגר נתונים של בתי חיים יהודיים באוקראינה וסביבותי'.

"למרות שהמשבר העולמי היכה בעולם, במערכת תיקצוב השותף של קהילות קטנות, החיים בקהילות קטנות במערב אוקראינה ממשיכים", אומרים המארגנים, ופונים לגולשי האתר עם בקשה לתמוך בקהילות קטנות אלו. "יתכן שלפני הרבה שנים סבים של חלק מכם היו שותפים להתיסדות של קהילות אלו". רובם של קהילות קטנות במערב אוקראינה של היום היו מתיחסים ל"תחום מושב" אז בזמני הצאר הרוסי, והינם לצאצאיהם ניתן להמשיך את פעולה של הסבים ובזה לסגור את מעגל של דורות".

משלוח מצות עבור אסירים יהודים במערב אוקראינה

קרוב ל-50 אסירים יהודיים כלואים ב 17 בתי סוהר במערב אוקראינה קיבלו בדואר לקראת חג הפסח משלוחים מחב"ד-ליובאוויטש קהילות קטנות של מערב אוקראינה.
לבד ממצות מכונה רגילות ומיץ ענבים, משלוח כלל מצות שמורה עבודת יד, עלון צבעוני על חג הפסח והגדה של פסח ברוסית, תה וסוכר.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.