מערכת COL | יום כ"ג ניסן ה׳תש״ע 07.04.2010

ערב החג: משלחת רבנים ומשפיעים בבית רב הכותל ● תמונות

בערב שביעי של פסח ביקרה משלחת משפיעים ורבנים ביקור חג בביתו של רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ ● אביו של רב הכותל, הדיין הרב חיים יהודה רבינוביץ סיפר לנוכחים אודות יחידות מיוחדת אצל הרבי שבה הנחה אותו הרבי באופן הלימוד המיוחד והיחס בין נגלה לחסידות שצריך להיות בכל לימוד לדיווח ולתמונות 
ערב החג: משלחת רבנים ומשפיעים בבית רב הכותל ● תמונות
צילום מאיר אלפסי meiralfasi.com
כתב COL

בערב שביעי של פסח ביקרה משלחת משפיעים ורבנים ביקור חג בביתו של רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ. בביקור השתתפו הגה"ח ר' זלמן גופין משפיע ראשי דישיבת תות"ל המרכזית כפר חב"ד והגה"ח ר' יוסף יצחק בלינוב רב מרכז העיר בני ברק, יחד עם ראשי מרכז מעייני ישראל והרב יצחק רבינוביץ רב קהילת חב"ד במבשרת ציון וקיימו התוועדות לרגל החג בהשתתפות הגה"ח ר' חיים יהודה רבינוביץ דיין ואב"ד בירושלים.

רב הכותל פתח בדברי ברכה ודברי תורה מענייני דיומא ע"פ ההלכה והדרוש, וסיפר אפיזודה מרתקת אודות שחרור בני הישיבות, מפיו של הגאון הפוסק ר' שלמה זלמן אויירבך זצ"ל. איך שכל השחרור התנהל באופן שמיימי. בתשובה לשאלה מעמיקה של הדיין אב"ד ירושלים במאמר 'והחרים תשי"ג' הסביר הרב גופין את מעלת הבירורים על ידי תורה איך שהבירור התכליתי והפנימי הוא דווקא על ידי תורה אור הרב גופין האריך והביא משלים ודוגמאות.

הרב בלינוב סיפר על מרכז מעייני ישראל שעיקר ייחודם הוא בלימוד נגלה מתוך חיות עצומה יחד עם לימוד החסידות והביא דוגמא מהמרכז והכולל בבני ברק שהוא עומד בראשו, שעשרות אברכים מטובי הלומדים בבני ברק מתדפקים על דלתותיו ורבים באים לשמוע את שיעורי החסידות ומתפעלים מהחיות הנפלאה שיש ללימוד הנגלה בכולל מיוחד זה. הרב בלינוב הודה בדברים חמים לרבנים רבינוביץ על הסיוע המיוחד שלהם לפיתוח מרכזי התורה והחסידות.

הדיין הרב רבינוביץ סיפר לנוכחים על פסק דין שהוטל עליו לברר בקשר להתרת עגונה בפאריז ואיך שיחד עם אביו של הרב בלינוב, גאב"ד פריז כתבו פסק דין להתרתה והרב בלינוב סיים שבעניין זה ראו איך שפסק הדין פעל שינוי בפועל בעולם, ואיך שהתורה היא בעה"ב על העולם.

בהתוועדות סופר על ידי הרב גופין שבעת לימודי ב- 770 בשנות הכ"פים היה חבר חדר של הדיין הרב רבינוביץ, והזכיר התוועדות מיוחדת של הרבי בעניין הכרת הטוב. הדיין הרב רבינוביץ סיפר לנוכחים אודות יחידות מיוחדת אצל הרבי שבה הנחה אותו הרבי באופן הלימוד המיוחד והיחס בין נגלה לחסידות שצריך להיות בכל לימוד.

בסיום ההתוועדות העניק הגה"ח הרב בלינוב לרבנים רבינוביץ את ספריו ורב הכותל העניק לנוכחים את ספרו 'שו"ת שערי ציון' חלק א'.

רב קהילת חב"ד מבשרת הרב יצחק רבינוביץ שארגן את ההתוועדות הודה למשתתפים וכן סוכם שמעת לעת יתקיימו פגישות בין הרבנים בקשר לענייני התורה והחסידות העומדים על הפרק.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.