מערכת COL | יום כ"ג ניסן ה׳תש״ע 07.04.2010

איסרו חג: כינוס תורה בתל אביב לזכר הרב חיים אשכנזי ע"ה

עשרות מאנ"ש והתמימים גדשו את בית הכנסת מרכז חב"ד ברחוב נחלת בנימין בתל אביב, שהתמלא עד אפס מקום, ל"כינוס תורה" אשר התקיים באסרו חג הפסח עפ"י הוראתהרבי ובסמיכות לסיום השבעה של רב בית הכנסת וקהילת חב"ד הרב חיים אשכנזי ע"ה ● יבלחט"א הרב מרדכי שמואל אשכנזי מד"א דכפר חב"ד ואחיו של הרב המנוח ע"ה, סיפר על החיות החסידית וההתקשרות המיוחדת שלו אל הרבי שהתבטאה בכל התחומים לדיווח ולתמונות 
איסרו חג: כינוס תורה בתל אביב לזכר הרב חיים אשכנזי ע
כתב COL

עשרות מאנ"ש והתמימים גדשו את בית הכנסת מרכז חב"ד ברחוב נחלת בנימין בתל אביב, שהתמלא עד אפס מקום, ל"כינוס תורה" אשר התקיים באסרו חג הפסח עפ"י הוראתהרבי ובסמיכות לסיום השבעה של רב בית הכנסת וקהילת חב"ד הרב חיים אשכנזי ע"ה.

את הכינוס הנחה גבאי בית הכנסת הרב בועז סגל, אשר עמד בדבריו על הקושי הרגשי שבקיום הכינוס, שהוא עניין חיובי ומבורך, בנסיבות אלו. את מסכת הדוברים פתח משפיע בית הכנסת הרב שלום בער בוטמן, אשר פתח ב'דבר מלכות' וציין את האבידה הגדולה עם הסתלקותו של רב בית הכנסת והקהילה, והביע את תקוותו כי פועלו בהחדרת החמימות החסידית תימשך.

הדובר הראשון היה חתנו של הרב אשכנזי, הרב ארי'ה לייב כהן, ר"מ בישיבת תו"ת בנתני'ה, אשר פילפל בעניין הברכה על היין והמסתעף הלכה למעשה.

הדובר הבא היה הרב מאיר אריה שמרלינג ראש ישיבת "חזון אליהו", שנשא דברים בעניין ספירת העומר עפ"י החידושים המופלאים שבתורת הרבי.

הכינוס נמשך בדבריו של הרב מרדכי שמואל אשכנזי מד"א דכפ"ח, אחיו של הרב המנוח ע"ה, אשר סיפר אודותיו, על החיות החסידית וההתקשרות המיוחדת אל הרבי, אשר התבטאה בכל התחומים. בהמשך דייק בהלכות ספירת העומר שבשולחן ערוך אדמו"ר הזקן, תוך שהוא מברר שאלות הלכתיות בחריפות ובעמקות האופייניים לו.

השיעור התורני האחרון נמסר ע"י חתנו וממלא מקומו הרב שלמה הלפרן שעמד בתחילת הדברים על הקושי שבקבלת התפקיד בנסיבות כאלו באופן כה פתאומי, ואת התקווה כי ביהכנ"ס ימשיך להתפתח ולהיות אבן שואבת לקהילת חב"ד המתפתחת ברחבי תל אביב. מרכז הדברים היו שיעור בעניין תחיית המתים, הקשר שלה למלך המשיח והחיוב להאמין בה, לפי הרמב"ם ושארהראשונים, עפ"י תורת הרבי.

את הכינוס חתם בדברים קצרים הרב יוסף חיים גינזבורג ראש הישיבה ורב אנ"ש ברמת אביב, אשר איחל הצלחה לרב הנכנס ולקהילה כולה שתדע להתעודד ולצמוח מתוך הקושי.

כאמור, כל הדוברים התייחסו בדבריהם לפועלו העצום של הרב חיים אשכנזי ע"ה בהחדרת הלחלוחית החסידית ובהתמסרותו לקהילה באופן כללי, ובאופן אישי לכל אחד ואחד, כמו גם את פעלו בהפצת מעיינות החסידות בכל מקום, ואת השפעתו על תלמידיו הרבים לאורך השנים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.